Fedezd fel az ősz szépségeit Tatán: 3 kiemelkedő kirándulóhely a legújabb videónkban
A Suzukitól kaptunk egy Suzuki Vitarát kipróbálásra, mi pedig olyan magyarországi célpontokat kerestünk fel vele, amik ősszel is izgalmasak.
Októberben három kihagyhatatlan kirándulóhelyet fedeztünk fel a Balaton-felvidéken. Ez alkalommal pedig Tata felé vettük az irányt a Vitarával, hogy a környék természeti szépségeiben gyönyörködjünk.

Nézd meg a videónkban, milyen élményekben volt részünk!
Első állomásunk az Agostyáni Arborétum volt, ami minden évszakban gyönyörű, de ősszel a legszínesebb. Különlegessége, hogy sajátosan párás, hűvös mikroklímájának köszönhetően olyan fafajok is megélnek itt, amelyek többsége nem őshonos a területen.

A hely különleges atmoszférájához és gazdag madárvilágához hozzájárul a Bocsájtó-völgyet átszelő Hidegkúti-patak és a belőle kialakított két hangulatos tó is. Az egyik ilyen tó partján beszélgettünk Limp Tiborral, a Vérteserdő Zrt. Gerecsei Erdészeti Igazgatóságának vezetőjével. Tőle tudtuk meg, hogy az arborétum története a grófi időkig nyúlik vissza. A völgy különleges mikroklímáját, Esterházy Móric fedezte fel, és az ő kezdeményezésére indult meg a szlavón tölgyek, illetve európai vörösfenyők telepítése. A 1950-es, 60-as években pedig a Magyar Tudományos Akadémia kísérleteként 300 fajta, nagyrészt egzóta fát ültettek, melyek mára impozáns méreteket értek el.


Elhatároztuk, hogy legközelebb a kulcsosházat is kibéreljük itt, mert kíváncsiak vagyunk, milyen lehet eltölteni egy egész hétvégét a százéves fák közelében, és a tóparton fogyasztani el reggelinket.
Folytatva kirándulásunkat megállapítottuk, hogy napszélsárga Suzuki Vitaránk nemcsak színével hozott melegséget a novemberi hidegbe. Ülésfűtésének köszönhetően két helyszín között fel tudtunk melegedni annyira, hogy újult lelkesedéssel vessük bele magunkat a tatai őszbe a Derítő-tónál.
Következő úti célunkat a horgászat szerelmeseinek ajánljuk. A Derítő-tóhoz főleg akkor érdemes ellátogatnod, ha horgászengedélyed is van. A tó ugyanis magánterületen fekszik, és elsősorban a horgászoknak nyújt kikapcsolódási lehetőséget.

Nálunk nem volt horgászbot, így nem halat ettünk, hanem a magunkkal hozott szendvicseket fogyasztottuk el. Piknikezés közben a horgásztavat körülölelő kis faházakban gyönyörködtünk, amelyek úgy festenek, mintha lebegnének a vízen. Ezt követően megmásztuk a tó kilátó tornyát is, hogy a magasból is szemügyre vehessük a tájat.

Utunkat folytatva örömmel vettük észre, milyen gazdaságosan lehet vezetni a Suzuki Vitarát: az átlagfogyasztását sikerült 6,3 literen tartani. Ráadásul mivel hibrid modellről van szó, a motorfékkel folyamatosan tudtuk tölteni az akkumulátort is.
Mit kell tudni az útitársunkról?
Jellegzetes forma, tágas utas- és csomagtér, kényelem és praktikum felsőfokon: a Suzuki Vitara magabiztos megjelenése igazi kalandort rejt, vezetéstámogató rendszereinek széles tárháza megkönnyíti a mindennapokat, az AllGrip összkerékhajtásnak köszönhetően pedig erdőn-mezőn biztonságos útitársad lesz még az őszi sárban vagy téli hóban is.
A nap fénypontjaként a Tatai Fényes Tanösvényt is bebarangoltuk. Ősszel nagyon szép látványt nyújt, ahogy a lehulló falevelek félig beborítják a vizet. A láperdőt egy 1350 méter hosszú kiépített pallósoron jártuk körbe. Áthúztuk magunkat a fakomppal, és átkeltünk függőhídon is a 3-4 méter mély Sarki-tó felett.

Ambrusné Fülöp Mária, a tanösvény turisztikai menedzsere azt is elárulta, miért ilyen különlegesen kékeszöld a Sarki-tó vize. Megtudtuk, hogy az itt feltörő 20-22 fokos, enyhén szénsavas karsztvíz miatt a tónak nagyon nagy ásványianyag tartalma van, és ez adja rendkívüli színét.
Lehet látni itt őshonos mocsári teknőst, hódot, nutriát, vidrát, jégmadarat, vizityúkot, vadkacsát, libát, szürke gémet, kócsagot, és a ritka vörös gém is előfordul. A tanösvényről és élővilágáról az információs táblákon olvashattunk még több érdekességet.


Tata igazi csodavilág ősszel is. Megérte a hideg időben útra kelni a kényelmes Suzuki Vitarával, hogy felfedezzük a környék szépségeit. Következő alkalommal a Bükkbe vezet utunk. Pattanj be mellénk legközelebb is!
A cikk a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával készült.