Húsvéti nosztalgiavonatozás: A legendás 424-es gőzmozdonnyal mehetsz Gödöllőre
Húsvét hétfőn, a legendás 424-es gőzmozdony húzza a muzeális kocsikból álló nosztalgiaszerelvényt, amely Gödöllőig közlekedik. A különleges vonat egész biztosan nagy élményt jelent majd az egész családnak, mert remek időutazást tehettek a „boldog békeidőkbe”.
A vonatozást fakultatív programok egészíti ki. A nosztalgiavonat érkezése után egy rövid sétálva elérhető a Gödöllői Királyi Kastély.



Erzsébet Királyné kedvenc nyári kastélyában megismerkedhettek a királyi család életével és szokásaival egy vezetett tárlatlátogatáson, ezután háromfogásos ebéd következik a közeli Erzsébet Királyné Étteremben. Az étkezés után szabadprogram lesz a vonat visszaindulásáig.
Egész napos programok:
- Kézművesek és iparművészek vására
- Kürcsi Őskalács és egyéb finomságok
- Hímestojás kapirgáló
- Társasjátékbemutató
- Kézműves foglalkozások, interaktív játékok, tánctanítás, arcfestés, tojásfestés
- Húsvéti kisállat simogató
- Csupa csoda vándorjátszótér az ország legnagyobb kézműves körhintájával
- Pálmaház Kertészet húsvéti virágvására és virágkonyha programja
- "A nosztalgiafotós műtermében" Kosztümös fotózkodás
- Népi mesterség-bemutatók a Fügedi Márta Népművészeti Egyesület miskolci iparművészeinek közreműködésével

Ha pedig szívesen látogatnál el a közelben lévő Lázár Lovasparkba, akkor arra is van lehetőség, hiszen a másik fakultatív program ide viszi az utasokat.
Busztranszfer visz a vasútállomástól a domonyvölgyi Lázár Lovasparkba, amely a Gödöllői-dombság festői, tavakkal tarkított völgyében a természetközeli kikapcsolódást és magyaros vendéglátást kedvelőket várja.



A Lovasparkba érkezéskor pálinkával és pogácsával fogadnak, majd egy kb. 40 perces lovasbemutatót tartanak. Utána svédasztalos ebéd következik magyaros finomságokkal.
Egész napos programban szerepel:
- A Lovaspark bejárása (Világbajnokok terme, versenyistálló és falusi udvar)
- Lovaskocsikázás, állatsimogató, póni lovaglás
- Kézműves foglalkozások gyermekeknek, gyermek kalandpark, arcfestő
- Tojáskeresés a gyerekeknek
- Piros tojás legendája, a Hahota Gyermek Színház verses, zenés interaktív 45 perces műsora
VIDEÓ: A Lázár Lovaspark
A gőzfelhős szerelvény 9.50-kor pöfög ki a Budapest-Nyugati pályaudvarról.
A nosztalgiavonatra megváltott részvételi jegy magában foglalja a menettérti vonatjegyet és a helybiztosítást. Választhattok a vonaton párnás és fapados osztályon lévő helyeket is.
Ha menni szeretnétek, akkor fontos, hogy a jegyek csak elővételben vásárolhatóak meg.
Az oda- és a visszaúton meglepetés vár minden utasra.
Online jegyváltás ITT
Bővebb információk ITT
A legendás gőzmozdony a magyar ipar büszkesége volt. sok műben is megjelent, írtak róla a szépirodalomban, szerepelt filmekben, megzenésítették a popzenében, még modell is készült belőle.
A magyar államvasutak az első hat mozdonyt 1918-ban rendelte meg. Az első - 424,001-424,006 pályaszámú "Bivaly" vagy "Nurmi" becenevű - gőzmozdonyokkal próbafutásokat végeztek, és ennek alapján alakították ki a végleges mozdonyt. Ám a gyártást csak az első világháború után tudták megkezdeni.
A Magyar Királyi Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak 1924-től gyártotta a 424-es sorozatú gőzmozdonyt. A próbaútja 1924. április 22-én volt Budapest és Vác között. Kertész Béla mozdonykonstruktőr irányította a tervezését, de a munkában részt vett a későbbi kormányzóhelyettes Horthy István is.
Később több változást is végeztek rajta. Legjelentősebb újítások a csillagfúvó, a Wagner-féle füstterelő, a kettős kémény, a székek és a habzásgátló alkalmazása volt.
A magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legsikeresebb. 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak belőle.
Mára egy üzemképes példány maradt, amely nosztalgia utakon húzza a szerelvényt.