Virág és bonbon helyett ments inkább kutyákat Valentin-napon!
Egy tavalyi felmérés szerint a magyarok átlagosan 13 ezer forintot költenek el a Valentin-napi meglepetésekre.
Magos Judit, az ország első számú magyar celebvizslájának, Deménynek a gazdija tavaly álmodta meg a Valentin Projektet, amelynek lényege, hogy az Eszkuláp Egyesülettel szorosan együttműködve
a gyepmesteri telepekről kutyákat mentenek ki abból a pénzből, amit a támogatók Valentin-napi ajándékra szánnának.
"Évek óta van egy civil kezdeményezésünk, a Deményista Mentorklub, ahol havonta bemutatunk állatvédő egyesületeket, akik érdemesek a támogatásra. Tavaly az Eszkuláppal azon gondolkodtunk, milyen kampánnyal tudnánk kicsit feldobni a gyűjtést, érdekesebbé válni a sok 'adakozz, támogass' poszt közt. Náluk régóta működött az ún. szülinapi gyűjtés, mikor valaki a szülinapjára nem ajándékot kér, hanem pénzt, és 100 000 forint felett együtt elmentek egy gyepmesteri telepre, ahol a szülinapos kiválaszthat egy kutyát, vagyis tulajdonképpen megmentet valakit a szülinapján" – kezdi Judit, akinek viszont nem februárban van a születésnapja. Ott van viszont a Valentin-nap, amikor köztudottan sok pénzt költenek az emberek, rendszerint felesleges dolgokra.

"Ezeknek az ünnepeknek pont a lényege veszik el, ha csak abban gondolkodunk, hogy ajándék. Az lett a kampányunk, hogy amúgy is minden nap szeretjük a párunkat, ezen a napon sem azzal kell kimutatni az érzéseinket, hogy veszünk valami bizbaszt, hanem lehetne úgy is, hogy a négy lábon járó szeretetgombócokra költünk. Így lett a 'Ments meg egy életet Valentin-napon'. Azt vállaltuk, hogy 100 ezer forintonként kihozunk egy kutyát egy vidéki gyepmesteri telepről" – mondta a Szeretlek Magyarországnak Demény gazdija.
Őt, és Német Rékát, az Eszkuláp Állatvédő Egyesület vezetőjét is meglepte, mekkora őrület alakult ki a projekt körül. Kezdetben ugyanis 10-15 kutyára számítottak.
Végül 310 kutyára jött össze a fedezet, több mint 31 millió forint gyűlt össze kevesebb, mint egy hónap alatt.
"Önmagát generálta a kampány, mi semmit nem tettünk bele marketingileg. A felhívás volt szívhez szóló, több okból is. A Valentin-nap amúgy sem egy népszerű ünnep, sokan kifejezetten utálják, és így mint egy fricska, tudtak azonosulni vele. Másrészt a vállalás volt kézzel fogható. Ennyi pénzért egy élet. Kiszámítható” – Judit szerint ennek tudható be a projekt sikere. Ez, és a hitelesség. Hogy azok, akik utaltak, tudták, hogy a pénzt valóban a kutyák megmentésére fordítják. A projekt Facebook-oldalán egyébként tényleg mindennel elszámolnak hónapról hónapra, fillérre pontosan.
Óriási költségei vannak a mentésnek
Minden egyes 100 ezer forint egy kutya életét jeleni egy gyepmesteri telepről vagy gyepmesteri feladatot is ellátó menhelytől, aki átkerül az Eszkuláphoz. A mentés viszont nincs ingyen.
A kutyamentésnek vannak olyan költségei, amelyek a kihozatalhoz kapcsolódnak - kiváltási, hatósági díj, illetve ha szükséges hivatásos fuvarost küldeni a kutyákért, akkor annak a költsége.