Nem lett gyorsabb a vonatozás az elmúlt 25 évben Magyarországon
Néhány napja közleményben számolt be róla a MÁV, hogy befejeződtek a pályafelújítási munkák a dél-balatoni vonalon, ezáltal felgyorsult a közlekedés is a déli parton.
A Forbes ezen az örömhíren elindulva egy kicsit körbenézett, valóban felgyorsultak-e a vonatok. Vigyázat, spoiler! Nem.
A magazin újságírója elővett egy 1991-es és egy 1999-es menetrendkönyvet és azt vetette össze napjaink menetrend pdf-eivel.
A szomorú valóság az, hogy az elmúlt 26 év alatt összességében semmivel sem lett gyorsabb a vasúti közlekedés.
A gyűjtésből kitűnik, hogy Siófok az egyetlen hely, amire tényleg büszke lehet a MÁV, '91-ben 85 perc volt ide lejutni Budapestről, '99-ben 93, idén azonban már 75 perc alatt teszik meg a vonatok ezt a távot.
Ehhez képest például Keszthelyre '91-ben a korabeli Balaton-expressz 148 perc alatt ért oda, '99-ben 165 perc kellett, mára pedig 166 perc lett a menetidő.
De hogy elszakadjunk a Balatontól, a Forbes kutatása szerint Debrecenbe ma 5 perccel több idő eljutni, mint 1991-ben, Miskolcra 10 perccel volt gyorsabb a Tokaj-expressz a mai intercityknél, Pécs pedig kerek negyed órát bukott: a Mecsek-expressznek elég volt 160 perc, a mai IC-knek 175 kell.

Fotó: Rizsavi Tamás
Van azonban, ami változatlan
Hiába minden pályagyorsítás, Győrbe, akárcsak '99-ben, 120 perc a menetidő, míg Szegedre 1991 óta 140 percbe telik a lejutás.
A bővebb elemzést ide kattintva, a Forbes cikkében olvashatod el.