UTAZZ

Így ünnepel Fa Nándor karácsonykor az óceán kellős közepén

Ötödik karácsonyát tölti tengeren a magyar szkipper, aki túl van harmadik Vendée Globe-jának felén.


Végtelenek tűnő negyedórák óta rajzottunk már a szürkés-zöldes vízen. Kora hajnalban gyülekeztünk a kikötőben, de fél hatkor még úgy tűnt, semmi értelme kihajózni, hiába volt a K&H Bank Matáv már csak húsz tengeri mérföldnyire a parttól, a rettenetes ködben esélyünk sem lett volna összefutni vele a nyílt óceánon. Hétre végre oszlott a köd, emelkedett a pulzus, lehetett indulni – magam a Jeannot-on préseltem magam a korláthoz, de úgy, hogy minél közelebb legyek Philippe-hez, aki a radaron cserkészte az apró zöld pontot, a hatvan láb hosszú vitorlást.

A kisebb-nagyobb, a lusta, olajos hullámokon a partól rohanva távolodó motorosok fedélzetén legalább száz magyar próbálta átlátni a ködöt, eleinte reménytelenül. Aztán váratlanul kettényílt a ködfal, és abban a pillanatban megpillantottuk, amire vártunk: a nyugodt tempóban sikló vitorlást, fedélzetén az első, a Földet megállás nélkül, három kontinenst legdélebbről, külső segítség igénybevétele nélkül megkerülő hajóssal, Fa Nándorral. Mellésiklottunk, mire Fa odakiáltotta: "Szevasztok, nagyon jó itthon!"

fanandor1

Friss szélben a Spirit of Hungary (fotó: hajozas.hu)

A K&H Bank Matáv kilenc után néhány perccel haladt át a kikötő bejárata előtt egy mérföldnyire húzódó célvonalon, mindenünnen petárdák, jelzőpisztolyok durrogása hallatszott, többezres tömeg ovációzott, a magyarok büszkén énekelték a Himnuszt. A kissé viharvert vitorlás fedélzetére először Mike Plant felesége lépett fel – megölelték egymást Nándorral.

Az amerikai szkipper Plant Fa egyik legjobb barátjaként, a Vendée Globe rajtjára igyekezve borult fel hajójával és veszett az óceánba... A magyar hajós ezután apró gyermekét kapta ölbe. "Nem ismer meg" – mosolygott a kicsi gyanakvó arcát látva.

fanandor2

Viszonylag barátságos időben rajtolt el az aktuális Vendée Globe (fotó: Vincent Curutchet/Vendée Globe)

Ezerkilenszázkilencvenhárom március harmincadikát írtuk. Les Sables d’Olonne, a Vendée Globe kikötője, rajtja és célja ekkor már másodszor fogadta a hazatérő szkippereket. A XIX. század végén rangos, atlanti-parti üdülőhellyé vergődött kisváros vallhatja magáénak Európa "legszőkébb" fövenyét. Apály idején a plázs ötven-száz méter széles, a múlt századfordulón szamárversenyeket tartottak itt, a korabeli prospektusok pedig felhívták a vendégek figyelmét a párizsi telefonkapcsolatra, és a (1925-ben megszüntetett) villamosra.

A versenyközpontban az ötödikként, egyben legjobb külföldi vitorlázóként célba érő Fa rövid monológja közben megjegyezte, "nem kell tengerparti országban élni ahhoz, hogy az ember a tengert szeresse. Egyébként is, az óceán mindenkié – és valaha nekünk, magyaroknak is volt tengerünk..."

fanandor3

Les Sables d’Olonne egyszer volt villamosa

A dagályhullámokat felfogó mellvéd oltalmában a part teljes hosszában megszámlálhatatlanul sorakozó éttermek és vendéglők közül Fa megérkezésének estéjén a La Tamarinbe ültünk be néhány palack Bourgueil társaságában a hajóst köszönteni és ünnepelni. Akkoriban még nem volt élő, műholdas bejelentkezés a déli szélesség ötvenvalahanyadik fokán fekvő, Új-Zélandhoz tartozó Campbell-sziget magasságából, nem létezett naponta frissülő Facebook-profil – némán, majd feloldódva ittuk Fa minden szavát.

Elmesélte, Plant és Nigel Burgess halálhírére (az üzletember és hajózási szakértő, Szaddám Husszeinnek yachtot eladó, Donald Trumpot is az ügyfelei között tudó Burgess tetemét néhány nappal a rajt után találták meg a Vizcayai-öbölben, hajója bevont vitorlákkal, kétcsomós sebességgel távolodott a tragédia színhelyétől...) istenéhez fohászkodott, hogy valaha ismét láthassa szeretteit, törött boommal vitorlázott odalent, a Déli-óceánon, ahol a víz hőmérséklete mínusz kettő és plusz tíz fok között váltakozik, és ahol a Föld leghevesebb és legkitartóbb szelei fújnak, harmadszor kerülte meg a Horn-fokot, Diego Ramíreznél legalább 150 kilométeres orkánban kötözte le a vitorlákat, miközben a megdőlt K&H Matáv árbocának csúcsa a hullámokba fúródott.

A nyugodtabb pillanatokban Plutarkhoszt tanulmányozta (Plutarkhosz hitt abban, hogy a görög és római történelem hősei rettenetes vétkeikkel és óriási erényeikkel az emberi természet határainak felismerésére tanítanak), Deák Ferencről és a kiegyezésről olvasott, és egyre csak azt hajtogatta magában, csak előre, nincs visszaút.

Az elsőtől az utolsóig

Fa Nándor folyamatosan lép előre, és halad egyre kedvezőbb pozícióban: jelenleg a kilencedik, és már túl van a táv felén. Hamarosan még előkelőbb helyen hajózhat, mivel a hetedik francia Paul Meilhat hajóján (SMA) meghibásodott a tőkesúlybillentő hidraulika, amit valószínűleg csak külső segítséggel lehet megjavítani, így pedig versenyen kívül mehet majd tovább. Utolsó napi tempója alapján Fa a harmadik, hiszen átlagos sebessége 14,4 csomó (26,7 kilométer) volt.

A Vendée Globe 2016/17 élen álló hatvanlábasa a Banque Populaire VIII – szkippere, Armel le Cléac’h 47 nap és 32 perc alatt érte el a Horn-fokot, ezzel rekordot döntött. Az eddigi csúcstartónak, a 2013-ban győztes François Gabart-nak ugyanez 52 nap, hat óra és 18 perc alatt sikerült. Élhetünk a feltételezéssel, hogy le Cléac’h két és fél, három hét múlva befuthat Les Sables d’Olonne-ba. Ha ez sikerül, meg kell emésztenünk a tényt, miszerint hetvennél is kevesebb nap elegendő a Vendée Globe teljesítéséhez… A második helyen, hétszáz és még valahány mérföld hátránnyal a brit Alex Thomson (Hugo Boss) halad, órák kérdése, és eléri a Horn-fokot, ahonnan az út már hazafelé vezet. Thomson (hajója) egyébként kétszer is jól kifogta a szelet: nem sokkal a november elejei rajtot követően a 24 órás átlaga elérte 22,3 csomót (41,3 kilométer), illetve egyetlen nap leforgása alatt 991,4 kilométert hagyott maga mögött.

A mezőny végén, a 19., illetve a 20. pozícióban Romain Attanasio (Famille Mary – Etamine de Lys) és Sébastien Destremau (TechnoFirst – faceOcean) dacol az elemekkel, ők még nem érték el az ausztráliai Leeuwin-fokot.

Különös teremtmények a szólóvitorlázók. És nem csak azért, mert (több) évtizedes vitorlázás, lélekedzés, a hajó saját kezű tökéletesítése, komfortosítása kell ahhoz, hogy a célba vergődés esélyével vágjanak neki egy-egy nagyobb, óceáni versenynek. Mert minden, olykor több hónapig tartó magányos út spirituális út is egyben, miközben a szkipperek különleges ok-okozati rendszerben léteznek, sokuk szoros kapcsolatba kerül az egyetemes rendezőelvvel, amely azután áthathatja életüket egy mélyebb harmóniával, amiből persze rendre kizökkenti őket a repetitív hullámzás okozta apátia, a hatvanas szélességi körök viharainak purgatóriuma.

fanandor4

Jacques Vapillon felvétele az 1989/90-es VG-győztes Titouan Lamazou hajójáról, az Écureuil d'Aquitaine II-ről készült

A sajátos lelkivilág jó példája a francia Bernard Moitessier, aki 1968 augusztusában vágott neki az első, kikötés nélküli óceáni szólóvitorlás versenynek, a Golden Globe-nak. Bár jó esélye volt arra, hogy jóval előtte elrajtoló Robin Knox-Johnstont a Horn-fok után beérje, és nyerjen, az Atlanti-óceánra kiérve nem északnak fordította vitorlását, a Joshuát (Joshua Slocum, a Földet először szólóban megkerülő hajós keresztneve után, igaz, Slocum a XIX. század végén, három évnél is hosszabb földkörzése során több mint harmincszor kötött ki), hanem továbbment keletnek, és meg sem állt Tahitiig.

Így Knox-Johnston személyében tiszteljük az első Globe-győztest, míg a civilizációtól magát távol tartó Moitessier tettét a következő, Angliába küldött üzenet magyarázza a leghűebben: "parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame", azaz "mert én a tengeren vagyok boldog, talán ez menti meg a lelkemet". Persze, ne feledjük, Moitessier közben felállította a megállás nélküli szólóvitorlázás útvonalcsúcsát is: tíz hónap leforgása alatt 37 ezer 455 tengeri mérföldet (69 ezer 367 kilométert) haladt!

fanandor5

Bernard Moitessier hosszú útja

Külön nehézségi tétel a konstans leküzdendők között a személyi sérülés, vagy a fedélzeti élelmiszerkészlet megcsappanása. Azon a bizonyos 1992/93-as Vendée Globe-on Bertrand de Broc valahol a Kerguélen-szigetek közelében a rettenetes hullámzásban gyakorlatilag leharapta a nyelvét. De visszavarrta. Helyi érzéstelenítéssel, rádión érkező orvosi útmutatás alapján. Philippe Poupon hazaútja az Atlanti-óceánon maga volt a pokol, a Fleury Michon a végére teljesen kifulladt, szakadt vitorlákkal, lékkel az oldalán, kegyelemért könyörögve siklott a Les Sables d’Olonne-i révbe – Pouponhoz hasonlóan tört meg lélekben Jose-Luis de Ugarte, a baszk élelme odaveszett, úgy élte túl a kalandot (kalandot?), hogy reggelente összeszedegette az Euskadi fedélzetén landolt repülőhalakat – utóbb bevallotta, kicsit túldramatizálta a helyzetet, némi tartalékja mindig akadt, de hangulata a padlón volt.

Ugarte akkor egyébként 64 évesen teljesítette a versenyt, éppen annyi idősen, mint amennyi most Fa Nándor... A legdöbbenetesebb fejleményeket ráadásul nem is ez, hanem az 1996/97-es kiírás hozta – ez volt Fa Nándor második nekiveselkedése a Vendée Globe-on. De erről majd legközelebb.

fanandor6

A Spray, amivel Joshua Slocum 1895. április 24.–1898. június 27. között hajózta körül a földgolyóbist

A magányos, az óceánon hányódó szkipperek közül ki-ki a maga módján ünnepli a karácsonyt. Kibontják az otthonról hozott csomagot. Van, aki libamájpástétommal, vaddisznósülttel, pezsgővel, vörösborral adja meg a módját a vacsorának (mit bosszankodhatott annak idején Marc Thiercellin, amikor kiderült, nincs dugóhúzója, és a közelben sem volt senki, akitől kölcsönkérhetett volna egyet).

Mások viszont nem ünnepelnek különösebben: "ez különben is családi esemény, a családomat meg nem hozhattam magammal" – mondta 1996-ban Herve Laurent. Raphaël Dinelli meg az életének örült, hajója elsüllyedt, Pete Goss (aki később verseny közben tűnt el, vitorlását hetekkel később, Chile partjainál találták meg) mentette ki.

fanandor7

December 15-én készült a felvételt. A Spirit of Hungary spártai egyszerűségű konyhájának "falán" a felirat valószínűleg Fa Nándor párjától származik...

Tessék megnézni a Facebook-oldalát – bár a magyar hajós egyedül van a Spirit of Hungaryn, de mégsem. Rengetegen szorítanak érte, küldik sorra a jókívánságokat, a jéghegyzóna határán lavírozó Fa Nándornak, aki életének ötödik karácsonyát tölti vízen, és ez már bevallottan egy kicsit sok neki... De felhívta családját telefonon, és hosszan beszélt velük – egy része ott volt velük, Magyarországon.

Az előrejelzések szerint karácsonykor, egészen 27-éig "széltaktikailag" nehéz napok várnak Fára, de aztán talán jön egy újabb vonat, amivel majd jobban lehet haladni. Addig pedig türelem, meló, és csak előre, előre és előre.

À la vie, à la mer.

fanandor8

Balról jobbra, nyugatról keletre az Antarktisz körül

Hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik, kövesd az INDÓHÁZ oldalát!

Kattints a megosztásra, ha úgy gondolod, másokat is érdekelhet a cikk!!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


UTAZZ
A Rovatból
Négy új városba indít járatokat a Wizz Air októbertől
A légitársasággal 62 millióan utaztak a március 31-gyel véget ért pénzügyi évben.


A Wizz Air négy új járatot indít az ősszel a budapesti géppark bővítésének köszönhetően:

októbertől közvetlenül elérhető lesz repülővel Genova, Girona, Marrákes, decembertől pedig Memmingen,

írja az MTI a légitársaság közleménye alapján.

Emellett a Wizz Air több népszerű útvonalon is növeli járatai gyakoriságát, egyebek mellett Tel-Aviv, Isztambul, Milánó, Berlin, Madrid, Athén és Glasgow irányába bővülnek a járatok.

Közleményük szerint a bővítés következtében a téli szezonban a légitársaság budapesti kapacitása az előző év azonos időszakához képest több mint 30 százalékkal nő. Ennek eredményeképpen a Wizz Air piaci részesedése 41 százalékkal emelkedik, erősítve a légitársaság piacvezető szerepét Magyarországon.

A hamarosan 17-re bővülő budapesti gépparkkal az idén összesen csaknem 7 millió utast szállíthatnak Budapestre és Budapestről. A közlemény idézte Valeria Bragarencot, a Wizz Air kommunikációs menedzserét, aki szerint a folyamatos hálózatbővítés bizonyítja, hogy a cég továbbra is elkötelezett a magyar piac iránt.

A Wizz Air jelenleg 220 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet. A légitársaság 62 millió utas preferált választása lett a március 31-gyel véget ért 2024-es pénzügyi évben.

A Wizz Air korábbi közlése szerint bevétele 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett a tavaly március 31-én zárult üzleti évében. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el, míg a megelőző üzleti évben 23,3 millió eurós veszteséget könyveltek el. A cég nettó vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
UTAZZ
A Rovatból
Rejtett gyöngyszem Budapest közelében - a zsámbéki Szépia Bio & Art Hotel****-ben jártunk
Ebben a festői szépségű környezetben igazi élmény feltöltődni.


Városnéző túrákra nemcsak Budapesten mehetünk, hanem a fővároshoz közeli helyeket is érdemes akár több napra felkeresni.

Az egyik ilyen a festői szépségű Zsámbék, ami valódi ékszerdobozként bújik meg a Zsámbéki-medence északnyugati szélén.

Budapestről alig 30-45 perc alatt érhetsz oda autóval, de Kelenföld vasútállomásról és a Széll Kálmán térről tömegközlekedéssel is jól megközelíthető hely, így az autóhiány sem állhat a kirándulás útjába.

A város tele van látnivalóval, kulturálisan gazdag, békés-romantikus hangulatú utcáin felüdülés volt a séta. Leghíresebb látnivalója a Zsámbéki Romtemplom, amit rövid ott tartózkodásunk okán mi sem szerettük volna kihagyni. A premontrei kolostort még a 13. században építették, és az évek során a pálosok is megfordultak itt, de török kézen is volt, majd a 17. század végén a Zichy család tulajdonába került, végül az 1763-as földrengés során teljesen leomlottak a falai. A templomrom műemlék, de bárki által látogatható és fantasztikus élmény.

Teljesen magába szippantja az embert a történelem, ahogy a monumentális falak, tornyok között sétál.

Habár a látványosság talán az egyik legszebb nevezetesség egész Magyarországon, a látnivalók sorának itt nincs vége. Nekünk most csak egy kisebb délutáni sétára volt lehetőségünk, de miután eltöltöttünk az évszázados romok között egy kis időt és kirándultunk kicsit a városban rájöttünk, hogy egy teljes nap is kevés lenne, hogy felfedezzünk mindent. Éppen emiatt is fogunk még megannyiszor visszalátogatni ide!

Szépia Bio & Art Hotel****

Pihenni és feltöltődni érkeztünk a városba, emiatt esett a választásunk a térség első számú 4 csillagos wellness és konferencia szállodájára, a Szépia Bio & Art Hotel****-re, ami Zsámbék központjában található. 2009 májusában nyitotta meg kapuit és az M1-es autópályától mindössze 5 km-re található szálloda azóta a régió kedvelt tréningszállodájává vált. Hét konferenciatermének adottságaiból adódóan ideális helyszín konferenciák, tréningek, bankettek, állófogadások, bálok, esküvők és egyéb céges illetve családi rendezvények megtartására. Az emeleten külön bár áll a vendégek rendelkezésére és az erkélyről gyönyörű kilátás nyílik a zsámbéki Romtemplomra. Nemrég egy projekt keretében új szárnyat alakítottak ki, ezáltal 27 szobával bővült a hotel, ezzel is lehetőséget adva a nagyobb társaságok elszállásolására.

Persze nem csak társaságok részére ajánlott itt a pihenés! Szuper kikapcsolódás párok, családok részére is, hiszen a sokszínű wellness és a rengeteg sportolási lehetőség a család minden tagja számára felejthetetlen élményeket ígér.

 

Művészet

A szállodához érve az első pillanattól fogva érezni lehet a sajátos hangulatát. Az épület modern és stílusos, mégis otthonos atmoszférával rendelkezik. A belső terekben a művészet és a design szerves egységet alkotnak, és minden sarokban inspiráló alkotásokra bukkanhatunk. A hotel egyfajta élő művészeti galériává válik, ahol a vendégeknek lehetőségük van megcsodálni és belesimulni a kreatív kavalkádba. Látogatásunk során kiderült, hogy a művészeti vonalat többek között a tulajdonos család művészettel is foglalkozó tagjainak festményei, műalkotásai biztosítják. Állandó és időszaki kiállítások is vannak itt és a szálloda üzletében megvásárolhatók a helyi képzőművészek alkotásai.

Szobák

A környezettel és design elemeivel azonnal elvarázsolt a szálloda, de engem a szobába lépve ért az igazi meglepetés. Minket az újonnan kialakított szárny egyik Deluxe szobájában szállásoltak el, ami a modern berendezésével, hangulatos színvilágával és kényelmes ágyával azonnal elnyerte a tetszésünket. Az erkélyünkről pedig csodás kilátás nyílt a kültéri medencére és a több hektárnyi zöld területre.

Az egész évben könnyen megközelíthető hotel, 65 db két ágyas szobával rendelkezik, melyből 26 db deluxe, 18 db standard, 14 db standard plusz, 4 db bio komfort, 1 db superior, valamint 2 db mozgáskorlátozott vendégek számára van kialakítva.

Aktív kikapcsolódés és sokszínű wellness

Én az aktív pihenők táborát erősítem, emiatt izgatottan vártam házon belül milyen sportolási lehetőségek tárháza nyílik meg előttem. Nem ért csalódás, annyi lehetőség volt, hogy ott tartózkodásunk alatt ki se tudtam próbálni mindent. Ha edzeni támadt kedvünk használatba vehettük a wellness részlegben található fitnesz termet. Emellett a szálloda kertjében található négy salakos teniszpálya is rendelkezésünkre állt, amelyből egyébként kettő a téli szezonban fűtött légsátor alatt üzemel. Itt található a füves futballpálya is, ahol éppen kisgyerekek játszottak. Bent két squash pálya, az első emeleten pedig két bowling pálya és egy csocsó várja a sportolás szerelmeseit. A szálloda bárja itt található a bowling pálya mellett, ez a Bowling Bár, ahonnan üdítőt, kávét és alkoholos italokat is tudtunk kérni.

Mivel azért mégiscsak pihenni érkeztem, az úszómedencéket sem hagytuk ki. A szálloda sokféle lehetőséget kínál a testi-lelki felfrissülésre is. Található a komplexum külső területén egy 21-23 fokos kültéri medence, amely a nyári időszakban üzemel. Továbbá egy 10 méter hosszú beltéri medence (28-30 fokos), jacuzzi, merülő medence, finn szauna, gőzkabin, infrakabin és sószoba is kialakításra került.

Nyárfás Étterem

A vacsorát és a másnapi reggelit is a szálloda éttermében, a hangulatos Nyárfás Étteremben töltöttük, illetve volt szerencsénk, hogy érkezésünk során az ebédet is itt fogyasszuk. Nem győztük végigkóstolni a svédasztalos kínálatot. Semmit nem akartunk kihagyni, hiszen már az első fogás után világossá vált, mennyire precízen összeállított, finom ételekről van szó.

A Nyárfás Étterem 130 fő befogadására alkalmas, mely kibővül még a külső terasszal, ami további 60 fő számára biztosít helyet. Az étterem tágas belső tere már önmagában kedvet csinál az étkezéshez. Jó idő volt, így kihasználtuk, hogy tavasszal már a teraszon is elfogyaszthattuk az ételeinket. Volt választék, mind a reggelinél, mind pedig a vacsoránál, és ez abszolút nem ment az ízek rovására. Érezhető volt, hogy kiemelt figyelmet szenteltek az egészséges táplálkozásnak, a reform konyhát kedvelőknek, a vegetáriánus életmód követői, sőt a vonalaikra vigyázó vendégek is bátran fogyaszthattak.

A Szépia Bio & Art Hotelben eltöltött nap tökéletes egyensúlyt teremtett a kényelem, a kényeztetés és az aktív kikapcsolódás között. A szálloda modern felszereltsége, a barátságos személyzet és a festői környezet mind hozzájárultak ahhoz, hogy teljesen feltöltődve és elégedetten távozzak. Ha egy különleges élményre vágysz Budapest közelében, Zsámbék és a Szépia Bio & Art Hotel kihagyhatatlan úti cél.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

UTAZZ
A Rovatból
Antalyai rémálomjárat: így várt 39 órát egy anyuka két kisgyerekkel Ferihegyen a Törökországba induló repülőgépre
Az első becsekkolás még rendben zajlott. Nem tudják viszont, hogy hogyan térítik majd meg a taxiköltségeket, a szállást és a késés miatti egyéb kellemetlenségeket.


Mint már mi is beszámoltunk róla, 39 órás késéssel indult egy repülőgép a Liszt Ferenc Repülőtérről Törökországba.

Az utasok között ott volt Katalin is, aki két fiával indult nyaralni, és most, hogy végre megérkeztek az antalyai hotelbe, a Blikknek mesélt a nem mindennapi utazásról.

Katalin, valamit öt és tízéves fia először látják a tengert. Egy szokványosnak mondható nyaralásra indultak az ITAKA Utazási Iroda szervezésében, amikor elkezdődtek a problémák.

Az első becsekkolás rendben zajlott, de hamarosan kiderült, hogy hosszú várakozás vár rájuk.

Az első órákban a feszültség fokozódott, a harmadik óra után az utazók utalványokat kaptak, amiket a reptéren válthattak be. Katalin így emlékszik vissza:

„Elkezdték osztogatni ezeket a kis papírokat, de alig 1-2 üzletben lehetett ezt levásárolni, amik egyébként este 9-kor vagy 10-kor zártak, és nyilván le voltak rabolva. Tehát ott álltam este fél kilenckor, és a gyerekeimnek tudtam venni vacsorára egy kis kekszet, meg csokit.”

A műszaki meghibásodás híre hamar elterjedt, de biztos információt senki sem kapott. Az indulási időpontot folyamatosan tolták, és Katalin a bőröndök kirakodásánál már tudta, hogy aznap nem repülnek:

„Mondtam a férjemnek, hogy ez a repülő ma már nem megy velünk sehova. Akkor közölték is velünk, hogy mindenki szedje össze magát, és mehet vagy egy szállodába, vagy ha akar, akkor haza. Másnap 11:20-kor indulna a repülő, így szombaton 9:20-ra legkésőbb ismét kint kellett lenni a reptéren, hogy újra becsekkoljunk.”

Katalinék másnap felkészültebben érkeztek a reptérre, de az utasok száma már csökkent, sokan feladták az utazást.

„A hangulat folyamatosan nagyon ingadozó volt, mindenkit feszültté tett ez a helyzet, azonban a gyerekek kezelték a legjobban”

– mesélte Katalin. Fiai meséket néztek és összebarátkoztak a többi várakozó gyerekkel.

Katalin egy másik Antalyába induló géphez ment, ahol látta, hogy egy óra késéssel ugyan, de az utasokat beszállítják:

„Ott megkérdeztem »ez meg mi«? És mondták, hogy hát egy órát késnek, de mennek Antalyába. Azt is hozzáfűzték, hogy úgy tudják, mindegyik utas szintén az ITAKA Utazási Iroda szervezésében érkezett. Ekkor gurult el a gyógyszer mindenkinél...”

Vasárnap délelőtt 11-ig adtak maguknak időt, hogy ha nem indulnak, alternatív nyaralást keressenek. Végül vasárnap 7:01-kor már a gépen ültek és várták az indulást. A család épségben megérkezett és már élvezik a hotel kényelmét. Bár a nyaralás csak négy napig tart, örülnek, hogy végre ott vannak.

Katalin azonban már előre izgul a pénteki visszaút miatt,

nem tudják, hogyan térítik meg a taxiköltségeket, a szállást és a kellemetlenségeket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

UTAZZ
Kalandok földön, vízen, levegőben – a Mátrában, az Oxygen Adrenalin Parkban jártunk
Gyakran fejtörést okoz a családoknak, hogy milyen helyen tudnának egy programdús, kicsiknek és nagyoknak egyaránt érdekes napot eltölteni. Gondoltunk egyet, és felkerekedtünk, hogy leteszteljük a Mátra hegyeinek ölelésében, Sástón található Oxygen Adrenalin Park attrakcióit. Spoiler: nem csalódtunk!


Különleges környezetben, egy volt kőbánya helyén terül el az Oxygen Adrenalin Park, aminek már a neve is árulkodó – itt ugyanis bőven akad izgalom. Első utunk rögtön a canopy-hoz vezetett. Az oda-vissza 230-230 méter hosszan átívelő alpesi csúszdán kb. 30 m magas drótkötélen csúsztunk a szakadék fölött, ahonnan csodálatos panoráma nyílik a tájra. Aki inkább a szomszédos függőhídról csodálná meg ezt a kilátást, az ezt is megteheti, de vigyázat, a híd kissé mozog!

A legnagyobb adrenalinlöketet egészen biztosan az óriáshinta szolgáltatja. A 20 méteres szabadesés után percekig a katlan felett hintázhatunk. Ez a Közép-Európában egyedülálló játékelem semmihez nem hasonlítható élmény, mindenképpen érdemes kipróbálni.

Ha ezek után sem untuk meg a pörgést, és még mindig szeretnénk egy kis sebességet magunkénak tudni, akkor irány Magyarország legmagasabban fekvő bobpályája, ahol a panorámát is megcsodálva, majd az erdőben kanyarogva csúszhatunk le a majd’ 1 km-es pályán, akár párban, akár egyedül.

Az Oxygen Adrenalin Parkban a víz közelségét sem kell mellőzünk, a fákkal szegélyezett tavon nem csak a tavirózsák kaptak helyet, hanem számos játékelem is: elektromos jetski, kalózhajó, vízi akadálypálya, tutaj és sokak kedvence, a water roller.

A kisebbek olyan további élményelemekkel is szórakozhatnak, mint a quad, a toronycsúszda vagy a légvár, de ez közel sem minden – ide ki sem fér az a sok-sok játék, ami a gyerekek rendelkezésére áll.

Az étteremben elfogyasztott finom ebéd után még felültünk az Oxygen Expressre, a félóránként közlekedő kisvonatra, hogy egy utolsó pillantást vessünk a Parkra.

Végül stílszerűen a libegővel távoztunk, így újfent a panorámában gyönyörködve ereszkedtünk le a közeli Sástóhoz.

Tipp: Július 13-án, szombaton immáron már kilencedik alkalommal rendezik meg a Libegők Éjszakáját, így ekkor a Mátra Libegő meghosszabbított nyitvatartással, 10-24 óráig üzemel. Részletek a Facebook eseményben.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk