Újdonságok az idei Szigeten: kevesebbet kell majd sorban állnod
Új lendületet kaphat a magyar fesztiválcég nemzetközi terjeszkedése azáltal, hogy egy amerikai befektetési alap, a Providence Equity Partners 70%-os tulajdonrészt szerzett januárban a Sziget csoportban - mondta Gerendai Károly Sziget május 11-i sajtótájékoztatóján.
Megerősítette: az idei fesztivál után visszavonul a cég vezetésétől. Az is elhangzott, milyen újdonságok várnak rátok idén a Szigeten.

Az alapító szerint a kezdeti "mindenki mindent csinál baráti közösségből" egy professzionálisabb céggé váltak az idő folyamán, így szükség lett olyan szakemberekre, akik jobbak az adott területeken.
Azt mondta, egy ponton ráébredt, már nem tudja előrébb vinni a dolgokat, ezért döntött úgy, hogy visszavonul az operatív területről, és átadja a stafétát.



A csütörtöki sajtótájékoztatón a cégcsoport leköszönő ügyvezetője azt mondta, az együttműködés pontos terveiről nem tud beszélni, mert ez még csak most fog kialakulni.
A fesztivál, amely idén ünnepli a 25. születésnapját ma Magyarország első számú turisztikai attrakciója.
80-85 ezer külföldi látogatója van minden évben a Szigetnek: ez a szervezők számításai szerint azt jelenti, hogy a fesztivál 650 ezer vendégéjszakát generál a turizmusnak - ez a teljes éves magyar forgalom 5 százalékát teszi ki. A rendezvény az egyik legismertebb magyar brand lett, ahová 100 országból érkeznek vendégek - olvasható a Portfolión.
Felmerül a kérdés, hogy egy ennyire sikeres sztorinál, egy ennyire telt házas rendezvénynél hogyan lehet még továbbmenni?
- mondta Kádár Tamás, a cég operatív vezetője és a Sziget projektvezetője.
Idén is különböző gyönyörű művészeti installációknak ad majd helyet a fesztivál, így garantált, hogy most sem fogunk csalódni.



A cég operatív vezetője hozzátette, idén még nagyobb hangsúlyt fektetnek a környezetbarát működésre, például a vízhasználat jelentős részét a Dunából oldják majd meg. Emellett a fizetési rendszert is fejlesztették: idén már nem kell sorban állni a konténereknél, hogy pénzt tehessünk a kártyánkra, egy okostelefonos applikáción keresztül is meg lehet majd ezt oldani.
Új helyszínként mutatkozik be idén a Sziget 25 Cruisin névre keresztelt partihajó is.
Egy új támogató is belépett a képbe, a Mission SZITIZENS projektet idén a Viber támogatja. Ez egy közösségépítő játék: kis csapatok pályázhatnak, a játék során vicces feladatokat kell teljesíteniük. A fődíj egy "luxusélmény", vagyis egy hűtőgéppel felszerelt lakókonténer a fesztiválon.
VIDEÓ: A sajtótájékoztató


A sajtótájékoztatón felcsendült az idei év himnusza is, a Mary Popkids lépett a színpadra:


A szülinaphoz méltón pedig torta is volt, nem is akármilyen:

Fotó: Kálló Péter