Sör és hús után erre költenek a legtöbbet a magyarok
A magyarok 90 milliárd forintot költenek sajtvásárlásra az élelmiszerüzletekben, ennél többet csak a feldolgozott húsra és sörre adnak ki - írta a Világgazdaság.
A lap pénteki számában a Nielsen adatai alapján közölték, hogy a sajtok közül továbbra is trappista a legnépszerűbb fajta,
a teljes piac 43 százalékát fedi le.
A piackutató szerint tavaly június és idén május között a sajtpiac a mennyiséget nézve stabil maradt, értékben viszont 9 százalékos növekedéssel a 90 milliárd forintot is meghaladta a forgalom.
A Nielsen szerint a fogyasztás eltolódott a magasabb árszínvonalú sajtok felé, a gyártói márkák forgalma viszont 63 százalékról 60 százalékra esett vissza egy év alatt.
Az sem véletlen, hogy a rántott sajt az egyik legnépszerűbb étel ma Magyarországon
Magyarországon a vásárlók a penészes sajtokból még óvatosan választanak, a cseh és a szlovák fogyasztók bátrabbak, jóval többet vásárolnak ebből a kategóriából.
 
                          
        