30 év után visszavonul a magyar média egyik legbefolyásosabb szereplője
A Marketing&Media magazin legutóbbi számában megjelent összeállítás szerint az Axel Springer első magyarországi terméke egy alkalmi kiadvány, a Klinika, azaz amit a tévésorozatról tudni érdemes című lap volt. Ezzel az akkortájt igen népszerű kórházas széria sikerét lovagolták meg. Még ugyanebben az évben nyáron startolt az Autó Extra című lap. 1989-ben már piacra dobták a szerelmesregény-sorozataikat, valamint a Tvr-hét műsorújságot, az év végén pedig már az Axel Springer jelentette meg a Lakáskultúrát is.
2010 márciusában jelentették be, hogy az Axel Springer AG és a Ringier AG régiós kiadói fúzióra lépnek. Ezzel egy hatalmas magyarországi kiadóvállalat jött volna létre, viszont a Médiatanács nem engedélyezte az egyesülést. Hosszas huzavona után 2014-ben létrejött a hazai Ringier Axel Springer (RAS). A leglényegesebb változásnak az számított, hogy a RAS-tól elkerültek a megyei napilapok és a Világgazdaság, viszont azóta ők adják ki a Blikket és a hozzá kapcsolódó Blikk márkanevű lapokat.
Kérdés, hogy hoz-e és ha igen, akkor milyen változást a kiadót meghatározó vezető távozása a RAS-nál. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva Mark Dekan, a Ringier Axel Springer AG vezérigazgatója határozottan állította, hogy nem tervezik, hogy kivonulnak a magyar piacról.
Azonban a térségben már két országban, Szlovákiában és Csehországban is eladták nyomtatott portfóliójukat és a 444.hu beszámolója szerint a bejelentés bizonytalanságot szült a cég dolgozói között. Többen attól tartanak, hogy a döntés tulajdonosváltással járhat.