Egy év telt el a veronai tragédia óta - még mindig nem tudni, kik a felelősök
Egy éve történt a veronai busztragédia: 2017. január 10-án a budapesti Szinyei Merse Pál Gimázium 17 diákja és tanára halt meg, miután az őket szállító busz szalagkorlátnak, majd egy felüljáró tartópillérének ütközött Verona mellett, az autópályán. Ötvennégyen utaztak a buszon, többségük 14 és 18 év közötti diák. Heten azonnal, tízen pedig később, a kórházban haltak meg. Több mint 20-an megsérültek. A szülők közösen fogadtak ügyvédeket: nyolcan is képviselik az érdekeiket, magyar és olasz szakemberek egyaránt.

A rendőrségi nyomozás határideje január 21-e - a Nemzeti Nyomozó Iroda halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt folytatja a vizsgálatot -, de az ügyészség még két hónappal meghosszabbíthatja a határidőt – közölte a Magyar Nemzettel az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).
Nyomozás Olaszországban is zajlott, ám az olasz rendőrség már tavaly március 31-én, vádemelési javaslattal lezárta saját nyomozását.
V. János, aki a taragédia pillanatában a buszt vezette, túlélte a balesetet. A tűzben maradandó sérüléseket szenvedett: két hónapon át tanult újra járni és beszélni. Olaszországban és itthon is eljárás indult ellene. A korábban alvászavarral kezelt ember azt vallotta: nem aludt el a volán mögött - írta a Blikk.
A gyászoló szülők felvetették a gimnazistákat utaztató busztársaság, a Pizolit Kft. felelősségét. A cég vezetője, Czakó Tibor korábban azt nyilatkozta, a sofőrnek szakorvosi és üzemorvosi engedélye is volt. Az ügyvezető most nem kívánt senkinek sem nyilatkozni, miközben számos nyitott kérdés van az ügyben.

A Magyar Nemzet szerint ugyanis a kiszivárgott baleseti jegyzőkönyvben az áll: a Setra típusú buszba engedély nélkül építettek be öt pótszéket, hogy a nyereségesebb működés céljából több utast szállíthassanak, ezek azonban a túlélők számára megnehezítették a roncsból való kijutást. Szintén engedély nélkül pót-üzemanyagtartályokat szereltek be, így a busz nagyobb mennyiségű gázolajat tankolhatott olyan országokban, ahol olcsóbb az üzemanyag.
Egy férfi, aki 15 éves lányát veszítette el a szerencsétlenségben, a Hír TV-nek korábban azt mondta: a postaládájába valaki bedobja azokat az iratokat, amelyekből kiderül, hogy eddig mire jutott a Nemzeti Nyomozóiroda. Ezekből szerinte az derül ki, hogy a busz nem volt forgalomképes, valamint olyan sofőr vezette, aki nem volt képes ennek a járműnek a vezetésére.
A Pizolit 2017 decemberében 21 buszát kezdte el árulni. Ahogyan beszámoltunk róla, megtehette: a cég ingóságait és ingatlanait ugyanis nem helyezték hatósági zár alá.
A szülők az évfordulón Veronában lesznek, ahol pár nappal később emlékművet avatnak az áldozatoknak. A gyászolók Budapestre is terveznek egyet - írta meg a HOT. Most várják az engedélyt, hogy megépülhessen a Műcsarnok mögött, ahonnan a busz elindult és ahová soha nem érkezett vissza.
A tragédia áldozataira az évfordulónapján 16 órától Budapesten, a fasori református templomban emlékeznek.