A BKK szerint az ellenőr nem hibázott, mikor leszállította a kislányt a HÉV-ről
A cég szerint a gyerek és az ellenőr nem egyformán emlékszik a történtekre, és a bejelenéshez sem mellékelték az érvényes bérlet másolatát, de a BKK "egyik fél szavát sem vonhatja kétségbe”.
Az édesanya a lapnak azt mondta, hogy nem tudták, hogy a bérlet másolatát is be kell adni, de azt pótolni tudják.
De szerinte nem igaz, hogy az ellenőr segítőkész lett volna, mert a lánya kérte, hogy maradhasson. Ugyanakkor úgy véli, hogy máskor is az a gyakorlat, hogy leszállítják az utasokat.
A BKK ugyanakkor kiállt a dolgozója mellett: "A tapasztalatok szerint az érintett jegyellenőrre nem jellemző a leírt viselkedés, ebben az esetben is igyekezett toleráns lenni, és időt hagyni a kislánynak arra, hátha mégis talál magánál egy használható jegyet. Az említett HÉV-jegyellenőr a munkáját mindig lelkiismeretesen végzi, és ezúttal is a szabályoknak megfelelően járt el" – írták.
A cég ellenőrizte az automatákat is, az egyiknél megállapították, hogy pár percig hibát jelzett, de utána újra elfogadott készpénzt és bankkártyát is. Ugyanakkor volt mellette olyan készülék is, amelyik folyamatosan jó volt.
A közlekedési társaság végül azzal zárta, hogy „a körülmények vizsgálata alapján úgy tűnik, hogy a gyermek és az ellenőr között félreértés történhetett. A BKK Zrt. természetesen megérti a szülők aggodalmát, ezért felhívta a jegyellenőrök figyelmét arra, hogy a gyermekeket érintő esetekben még körültekintőbben intézkedjenek”.
A BKK sajnálatát fejezte ki, és bízik benne, hogy a jövőben nem fordul elő hasonló eset - írták a családnak. Felajánlották, hogy ha további egyeztetés szükséges, akkor személyes találkozót javasolnak - írta meg a lap.
Címlapkép: illusztráció