Nincs több felmentés a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek
A keddi parlamenti ülésen 112 igen és 56 nem szavazattal módosították azt a köznevelési törvényt, amely a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek biztosít felmentést az alól, hogy ugyanolyan szigorral értékeljék teljesítményüket, mint társaiknak.
A jövő évtől például a diszkalkulia, diszlexia enyhébb formáinál is osztályozni fogják a gyerekeket minden tárgyból.

Kép: Pixabay
Mendrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke "totális pedagógiai baklövésnek" nevezte a döntést. Úgy gondolja, a kormány indoklása - mely szerint ettől a lépéstől azt reméli, hogy a diákok, a szülők és a pedagógusok motiváltabbak lesznek a nehézségek leküzdése érdekében - azt a vélekedést támasztja alá, hogy ezek a nehéz helyzetben lévő gyerekek pusztán csak "nem akarnak tanulni".
Mendrey emellett úgy látja, az intézkedéssel politikai célok is megvalósulnak: így még több, gyengébben teljesítő diákot terelhetnek a szakképzésbe. Azt pedig egyenesen elfogadhatatlannak tartja, hogy az enyhe értelmi fogyatékkal küzdő a gyerekekkel olyan pedagógusok foglalkozzanak, akiknek nincsen szakképesítésük - és a törvény erre szintén lehetőséget teremt.
A Civil Közoktatási Platform szerint mindez több tízezer gyerek sikeres tanulói karrierjét veszélyezteti, „hiszen azokat is hátrányba hozzák, akik bár a legtöbb tárgyból kiválóan teljesítenek, valamelyik tantárgy esetében nem fejlődnek az elvártak szerint (például enyhe diszgráfiájuk miatt lassabban tanulnak meg folyamatosan írni). Ha nem kaphatnak felmentést, megbuktathatják őket, holott a fejlődési nehézségek türelemmel és megfelelő fejlesztéssel idővel leküzdhetőek lennének” - írja az Index.