KÉK HÍREK
A Rovatból

Reagált Magyar Közút az Autóklub M1-es autópályáról szóló véleményére

Azt mondják, hogy minden munkára alkalmas napon – hétvégén és ünnepnapon is – végzik a burkolatok javítását.


A Magyar Autóklub szerint tarthatatlan az M1-es autópálya helyzete. Ezért az érdekvédelmi szervezet több halaszthatatlan intézkedésre hívta fel a figyelmet.

Cikkünk után a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya az alábbi közleményt küldte szerkesztőségünknek:

"Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk.

A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán. Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok.

A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.

A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja.

A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból.

Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi.

Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is.

Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálna.

A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk.

Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk."

Címlapfotó forrása: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Facebook-oldala


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Perceken belül meghalt a 45 éves férfi, akit lódarázs csípett meg Havas községben
Milan szívbetegséggel küzdött, ezért érhetett tragikus véget az élete az rovar szúrásától. Családja próbálta újraéleszteni a mentők érkezéséig.
Malinovszki András / Fotó: Ralph / Pixabay (illusztráció) - szmo.hu
2024. augusztus 18.



Tragikus véget ért egy 45 éves, háromgyermekes édesapa élete Havas (szlovákul Snežnica) községben miután egy lódarázs csípése miatt elhunyt – számolt be a Paraméter.sk oldal.

„A férjem hazajött a munkából, és felment a tetőre dolgozni. Fogta a létrát, és elindult. Egy idő után lejött, mert megcsípte egy darázs, így hideg borogatást adtunk neki” – emlékezett vissza a felesége a végzetes pillanatra. Azt azonban senki sem sejtette, hogy Milan perceken belül életét veszti.

A család elmondása szerint Milant egy lódarázs csípte meg, ami után láthatóan sokkot kapott.

„Lejött a tetőről, de nem kapott levegőt. Egy idő után hirtelen rosszul lett, összeesett. Azonnal mentőt hívtunk, közben megpróbáltuk újraéleszteni otthon. Amikor a mentők megérkeztek, egy órán keresztül küzdöttek az életéért, de sajnos nem tudták megmenteni”

– idézte a családot a Nový Čas.

„Amikor hívtuk a mentőket, már nem éreztük a pulzusát. Nem tudjuk, hogy allergiás volt-e, még várjuk a boncolási eredményeket. Eddig annyit mondtak, hogy a darázscsípés okozta a halálát” – mondta az özvegy, aki hozzátette, hogy Milant korábban szívbetegséggel kezelték.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KÉK HÍREK
A Rovatból
Elaludt a kisbusz sofőrje, meghalt egy várandós nő a tragikus balesetben
A tragédia során az egyik autó utasa, egy fiatal, várandós nő, kizuhant a járműből, és azonnal életét vesztette. A balesetet okozó sofőrt válságos állapotban szállították kórházba.
Fotó: police.hu - szmo.hu
2024. augusztus 18.



Tragikus baleset történt vasárnapra virradóra az M3-as autópályán Mezőkövesd közelében, ahol egy ember életét vesztette.

A Blikk összefoglalója szerint a baleset körülményei szinte hihetetlenek: egy ukrán rendszámú Mercedes Sprinter kisbusz sofőrje elaludt, és nekiment az előtte haladó magyar rendszámú Honda Jazznek.

A Jazz az ütközéstől megpördült, nekicsapódott mindkét szalagkorlátnak, majd a belső sávban állt keresztben. A szerencsétlenül megálló autót ezután egy osztrák rendszámú Ford Transit találta telibe, ami a Honda jobb oldalába csapódva fel is borult.

A tragédia során a Honda utasa, egy fiatal, várandós nő, kizuhant a járműből, és azonnal életét vesztette. Az autó sofőrjét válságos állapotban szállították kórházba. Az autópályát Nyíregyháza irányában lezárták, de a délelőtt folyamán újra megnyitották a forgalom előtt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Eltűnt egy 12 éves szomolyai kisfiú, a rendőrség a lakosság segítségét kéri
Halász József Attila augusztus 15-én otthonából vásárolni indult egy élelmiszerboltba, de onnan nem tért haza.


A Mezőkövesdi Rendőrkapitányság körözési eljárást folytat Halász József Attila 12 éves szomolyai lakos eltűnése ügyében – írja a police.hu.

A közlemény szerint

a fiú 2024. augusztus 15-én otthonából engedéllyel vásárolni indult egy élelmiszerboltba, de onnan nem tért haza, ismeretlen helyre távozott.

A felkutatására tett rendőri intézkedések ez idáig nem vezettek eredményre.

Halász József Attila 130 centiméter magas, súlya 35 kilogramm, haja szőke, szeme zöld színű.

A Mezőkövesdi Rendőrkapitányság kéri, hogy aki bármilyen információval rendelkezik a képen látható személy tartózkodási helyével kapcsolatban, hívja a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság Tevékenység-irányítási Központját a 06-46/514-506-os telefonszámon. Továbbá a 107-es vagy 112-es központi segélyhívó telefonszámok a nap 24 órájában fogadják a bejelentők hívásait.

A névtelenség megőrzése mellett is tehetnek bejelentést az ingyenesen hívható 06-80-555-111 Telefontanú zöldszámán.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
Döbbenetes felvételek: egy hét alatt 13 őz pusztult el egy szennyvíztározóban, halálos csapdává vált a fóliázott oldalfala
A helyi vadászok most itatókat tettek a tározó környékére. Azt remélik, az állatok így nem mennek le a vízhez.
Fotó: RTL - szmo.hu
2024. augusztus 17.



Az rtl.hu számolt be róla, hogy egy hét alatt 13 elpusztult őzet találtak a tűzoltók a Tataháza melletti szennyvíztározóban.

A Bácsalmási Hírek beszámolója szerint a szárazság miatt szomjazó állatok inni mentek a fóliával bélelt medencéhez és volt, amelyik belecsúszott, így nem tudott kimászni a fólia miatt.

A helyi vadászok most itatókat tettek a tározó környékére. Azt remélik, az állatok így nem mennek le a vízhez. Ha nem tudják elérni, hogy a cég önként bekerítse a tározót, a vadászok a hatóságoktól kérhetnek segítséget.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk