Teszteltük az új fejlesztést, amivel megszűnhetnek a villamosbalesetek Budapesten
Egyelőre tesztelési céllal két darab – jellemzően a 41-es vonalán közlekedő – BKV-s Tátra villamosra telepítették a Bosch új, külföldön és Debrecenben már bizonyított ütközéselkerülő technológiáját, amely hozzájárul a még biztonságosabb közlekedéshez. Ezzel az autóipar csúcstechnológiáját hozták el a városi tömegközlekedésbe.
Minden más esetben külső tényező miatt történt ütközés vagy egyéb baleset, aminek megelőzésében segíthet az új ütközéselkerülő rendszer, ami veszély esetén hangjelzéssel figyelmezteti a villamosvezetőket, akik így másodpercekkel hamarabb megkezdhetik a fékezést, elkerülve a koccanásokat, baleseteket.
Az ütközések elkerülésével ráadásul nem csak az utazók biztonsága növekszik, de hosszú távon a karbantartási a javítási munkák csökkenésével pénz takaríthat meg a BKV.
Borbás Péter, a BKV villamos üzemigazgatója kérdésünkre elárulta, hogy a villamosok jelzésrendszerrel történő telepítésének mértéke elsősorban az anyagi lehetőségeiktől függ.
Arra is rákérdeztünk, a fejlesztésnek lehet-e az a következő lépése, hogy a villamosok akár önvezető módon működjenek, mint a 4-es metró.
Az üzemigazgató válaszában elmondta, hogy
A villamosokra szabott technológiára duplán is büszkék lehetnek a magyarok, ugyanis a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának magyar mérnökei és a Bosch Engineering GmBH közösen fejlesztették ki a rendszer alapját képező kamerát, a radarszenzort pedig a vállalatcsoport magyarországi, hatvani telephelyén gyártják.

Az egyik BKV-s Tátra villamosra telepített érzékelő
A technológia egy multifunkciós kamerából, egy radarszenzorból és egy vezérlőegységből áll. A speciális adatkamera pontos képet készít a forgalmi viszonyokról, követi, előre jelzi a mozgásokat, a radarszenzor pedig folyamatosan figyeli a pályát, és mindent észlel, ami a villamos útját keresztezheti.