TECH
A Rovatból

„Sokkal többet kínálunk a hívásoknál és üzenetküldésnél” – töretlenül népszerű hazánkban a Viber

A tartalmak felfedezésétől a virtuális valóságon át a digitális pénztárcáig - egyre többet szeretnének kínálni felhasználóiknak, mondja Daniela Ivanova, a Rakuten Viber európai üzletfejlesztési igazgatója.
Tomka Tivadar - szmo.hu
2022. augusztus 09.



– Mennyire népszerű a Viber Magyarországon?

– Ha szigorúan a számoknál maradunk, tavaly a magyarok 230 millió hívást kezdeményeztek a Viberen keresztül, 26 millió órát töltöttek hang- és videócsevegéssel, és átlagosan 200 üzenetet küldtek másodpercenként. A világjárvány sem veszélyeztette a felhasználói elkötelezettségünket, ami vonzotta a márkákat és a vállalatokat, hogy a platformunkon hirdessenek.

– Jelenleg a Viber az egyik legközkedveltebb üzenetküldő alkalmazás hazánkban. Van potenciális növekedési cél?

– Magyarországon az okostelefon-felhasználók 68 százalékának van aktívan telepítve a Viber a készülékén. Az a célunk, hogy ezt a számot idén és jövőre is meghaladjuk.

- Mi az, amit a Viber a hívások és az üzenetküldés lehetősége mellett kínálni tud?

- Speciális tartalmakat különböző helyi és globális partnerektől, valamint különböző marketingcégektől, amelyekkel együtt dolgozunk. Például nemrég vezettük be a Csatornákat, amely a Viber tartalmi központja, ahol a felhasználók megtalálhatják a legfrissebb híreket, új információkat, weboldalakat, influenszereket, és akár kapcsolatba is léphetnek velük. Valójában a Csatornák funkció a Viberen a végső közvetítési platform a tartalomgyártók, szervezetek és bárki számára, aki valóban közönséget szeretne növelni a platformunkon.

Igyekszünk a fiataloknak érdekes tartalmakat kínálni, mint például Danny Blue csatornája, az idősebb szegmens számára pedig ideális választás a Sport 1 Csatorna.

A sportrajongók pedig mindig követhetik kedvenc sportklubjuk csatornáit a Viberen, például a Ferencvárosét vagy a Vasasét.

– Mit jelent a lencse, és hogyan teszi sokszínűbbé a Vibert?

– A Viber lencse tulajdonképpen az egyik kedvenc termékünk:

egy mesterséges virtuális valóság-lencse, amely különböző elemekkel teszi kifejezőbbé a kommunikációt és emlékezetesebbé a valós idejű kiterjesztett valóságot.

A Viber Lencsék segítségével a felhasználók a sorozatok széles portfólióját élvezhetik, fotókat és videókat készíthetnek, és ha akarják, megoszthatják őket barátaikkal és családtagjaikkal a Viberen belül és kívül. A Lencse a tökéletes módja a Viberen folytatott csevegésnek és szórakozásnak. A lencsék a márkák és szervezetek számára is elérhetőek, ha marketingstratégiáról van szó. A funkció remek kiegészítés a meglévő matricagyűjteményeinkhez és portfólióinkhoz. A lencse tehát lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy vizuálisan kifejezzék magukat csevegés és ajándékozás közben, hogy növeljék az ismertséget, de például megpróbálhatnak ügyfeleket terelni a felhasználói csatornákon keresztül.

– Személyesen mikor használta először a Vibert, és miért?

– Akkor, amikor külföldön éltem. Nagyon szenvedélyes Viber-felhasználó voltam, amikor Németországban dolgoztam. A Viber volt az egyetlen módja annak, hogy kapcsolatba léphessek a barátaimmal és a családommal, és ingyen felhívhassam őket, így

nekem a Viber egyet jelentett az otthonnal.

És mivel tudom, hogy a szolgáltatás milyen sokat jelentett számomra, nagyon büszke vagyok arra, hogy ilyen gyorsan növekszünk a világ minden tájáról érkező emberekkel, és ez mély érzelmi értéket képvisel számomra, de azt hiszem, a felhasználóink számára is, mivel a Viber valóban túlmutat az üzenetküldés funkcionalitásán, összeköti az embereket. Olyan élményeket teremt, amelyek hagyományosak és egyben valóban digitálisak is, nagyon személyre szabott és kifejező módon.

– Mik a jövőbeli célok?

– Az irányzatok nagyon gyorsan változnak, és mostanában olyan trendeket látunk, hogy az emberek egyre inkább csak néhány alkalmazást használnak, amelyek az alapvető igényeiket szolgálják ki. Átlagosan az alkalmazás-felhasználók idejük 77 százalékát a 3 legfontosabb alkalmazáson töltik, és idejük közel felét egyetlen alkalmazáson, így ez egy nagyszerű kapu számos lehetőséghez a vállalkozások számára, hogy ott kapcsolódjanak a közönségükhöz, ahol már vannak.

Az üzenetküldő platformok pedig igazán jó lehetőséget kínálnak arra, hogy a márkák digitálisan kapcsolódjanak a felhasználókhoz.

És a Viber ebben látja a jövőt, ez része a Viber küldetésének, hogy egy olyan szuper alkalmazás legyen, amely az üzenetküldésen túl például a tartalomfelfedezésre is kiterjed. Most jelentettünk be egy jelentős új szolgáltatást a sokoldalú szuperalkalmazássá válás szempontjából:

ez a Viber Pay egy digitális pénztárca, amelyet a felhasználók pénzátutalásra, számlák kifizetésére vagy áruvásárlásra használhatnak.

Kezdetben Görögországban és Németországban lesz elérhető, azonban célunk, hogy a régió más országaiban is elindítsuk. A Viber küldetésének része, hogy bebizonyítsuk, mennyire erősek vagyunk ebben az értéknövelt szolgáltatásban, amely valóban segíti és szórakoztatja felhasználóinkat, és kielégíti igényeiket a platformunkon belül. Különösen figyelünk a magyar felhasználóink igényeire, akik olyan elképesztő visszajelzéseket adnak számos termékünkkel és szolgáltatásunkkal kapcsolatban, hogy azokat mindig igyekszünk beépíteni az alkalmazásainkba.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Bejelentették: megvan, ki viszi fel a második magyar űrhajóst
Kapu Tibor 14 napot lesz a Nemzetközi Űrállomáson. Az már megvan, hogyan jut ki, de a pontos időpontot még nem jelentették be.


Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.

Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson

– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.

A pontos indulási időpontot egyelőre nem lehet tudni, azt az Axiom Space és a NASA közösen fogja meghatározni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
TECH
Magyarországra is megérkezett a fizetős Viber
Havi 999 forintért például szöveggé konvertálhatjuk a hangüzeneteket, megszabadulunk a reklámoktól és korlátlan matricát kapunk.


Magyarországon is elindítja Rakuten Viber a Viber Plus prémium szolgáltatást exkluzív funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel - írja a Média1.

A Viber alapfunkciói persze továbbra is ingyenesek maradnak, viszont most már itthonról is elérhető a fizetős prémium szolgáltatásuk, Viber Plus. Ezt 999 forintos havidíjért adják, és

olyan exkluzív funkciókat kínálnak mint a hangüzenetek szöveggé konvertálása, a láthatatlan üzemmód, a hirdetésmentesség, az üzenetek nyom nélküli törlése, egyedi alkalmazásikonok, személyre szabott támogatás, korlátlan számú matrica.

A Viber Plust fokozatosan vezetik be a magyarországi felhasználók számára, akik az alkalmazás jobb alsó sarkában található „Továbbiak” menüponton keresztül érhetik el a szolgáltatást. A frissítés előtt elérhető összes funkció, beleértve a szöveges üzenetküldést és a hívásokat, továbbra is teljesen ingyenesen lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Már nem sci-fi: itt az elképesztő sebességű net, amivel egy sebész akár egy kontinens távolságból hajthat végre egy műtétet
A fejlesztés minőségi változást hozhat a hétköznapi emberek életében is, azt is elmondták, hogy mi mindenre képes már most.


800 Gbps sebességű, az átlagos magyar internetnél 4400-szor gyorsabb összeköttetést sikerült kiépítenie a tudósoknak a svájci LHC (Nagy Hadronütköztető) és a vele dolgozó holland adattároló között – derül ki a BBC cikkéből. Joachim Opdenakker és munkatársa, Edwin Verheul azért vágott bele a munkába, hogy az LHC kísérleteinek méréseit minél gyorsabban továbbíthassák, hogy a tudósok villámgyorsan hozzáférjenek az LHC kísérleteinek eredményeihez.

„Volt ott pacsizás”

– idézi a lap Opdenakkert. Februárban tesztelték először a rendszert, amelynek 1650 kilométer hosszan kell adatokat küldeni, Genfből Párizson, Brüsszelen keresztül egészen Amszterdamig. A jeleket optikai megoldással továbbítják – ilyen távolságon példátlan az elért 800 Gbps sebesség. Opdenakker erről azt mondta:

„A távolság miatt ennek a fénynek az erőssége csökken, így különböző helyeken kell erősíteni.”

Az LHC 2029-re tervezett frissítése még több adatot fog generálni, a mostani mennyiség ötszörösét. Az új rendszer minden jel szerint ezzel is megbirkózik majd. Ennek pedig hamarosan a hétköznapokban is érezni lehet majd a hatását:

Az eredményeik nyomán nagyságrendekkel nőhet a hétköznapi emberek által használt internet sebessége is.

Ez pedig nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb internetkapcsolatot jelent majd, de például erősebb adatvédelmet is lehetővé tesz. Emellett olyan orvosi fejlesztések alapja lehet, mint a robotsebészet, amikor egy sebész akár egy kontinens távolságból hajt végre egy műtétet, távirányított gépek segítségével.

Bár a 800 Gbps sebesség brutálisan gyors, vannak ennél is durvább eredmények. Egy japán kutatócsoport például elérte a 22,9 Pbps sebességet, míg az Aston Egyetem kutatói 402 Tbps sebességet értek el egy 50 kilométer hosszú optikai szálon. Ezek a rekordok azt mutatják, hogy a technológia szédítő tempóban fejlődik, és a jövőben még nagyobb sebességekre lesz képes.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Szeretnéd végigcsinálni a Mario Bros videójátékokat? Van egy rossz hírünk: a matematikusok szerint lehetetlen
Több bizonyíték utal arra, hogy a játék a végtelenségig tart, így matematikai értelemben nem csinálható végig egyik Super Mario-játék sem.


Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a „New Super Mario Bros. óta megjelent 2D Mario játékok közül egyiket sem lehet végigcsinálni, kivéve a Super Mario Wondert.” A tanulmányt az MIT Számítástudományi és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának Hardness Group kutatócsoportja készítette – írja az IFLScience.

A felvetett probléma lényege, hogy a játék esetében lehetetlen előre kiszámítani, hogy bizonyos pályák teljesíthetőek-e, ennek meghatározására csak egyetlen mód akad: az, hogy ténylegesen is megpróbáljuk végigjátszani őket.

Ugyanakkor még a Super Mario Wonder esetében is

„vannak olyan bizonyítékok, amelyek arra utalnak, hogy megoldhatatlan a játék, [...] ám még nagyon új, ezért további kutatásokra van szükség a játék mechanikájának jobb megértéséhez, hogy újabb állításokat tehessünk”

– magyarázta Erik Demaine, az MIT számítástechnika professzora.

Nem egyszerű bizonyítani egy játék esetében, hogy valóban teljesíthető-e az. „Az alapvető ötlet az volt, hogy Braid – az MIT egyik hallgatója – minden adott szintet az adott pályán lévő ellenségek számával ábrázol.”

A tanulmány szerint minden pályán – függetlenül attól, mekkora is az – tetszőleges számú ellenség kerülhet elő. Aminek eredménye az lehet, hogy a játék (ahogyan az éjjel...) soha nem ér véget, mert az algoritmus állandóan újabb pályákat és ellenségeket fog generálni.

A kutatócsoport létrehozott egy számlálógépet, ami képes volt bonyolult számításokat végezni, és ezáltal a tudósok ki tudták mutatni, hogy ezen pályák megoldhatóságának kikalkulálása olyan nehéz feladat, amit még a legnagyobb teljesítményű számítógép sem tud megoldani véges időn belül.

„Az alapgondolat az, hogy csak akkor tudod megoldani az adott Mario pályát, ha ez a konkrét számítás befejeződik. És tudjuk, hogy nincs mód annak meghatározására, hogy ez bekövetkezik-e, így arra sincs mód, hogy meghatározzuk, megoldható-e a pálya”

– jegyezte meg Demaine.

Azt nem tudni, vajon a szórakoztató játék közben hányan gondolnak bele abba, hogy milyen elképesztő matematikai problémával állnak is szemben, az azonban biztos, hogy a problémán dolgozó kutatók tovább vizsgálják a lehetőségeket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk