Az LMBTQ-ellenes törvények miatt nem adják ki a Sims 4 esküvős kiegészítőjét Oroszországban
Az orosz hatóságoknak nem tetszett a kiegészítő reklámvideója. Ebben ugyanis egy menyasszony otthagyja az oltárnál a vőlegényét egy nő miatt, akivel később össze is házasodnak.
Nem dobják piacra Oroszországban a Sims 4 My Wedding Stories elnevezésű kiegészítőjét, mivel ez az ottani szigorú melegellenes törvények miatt melegpropagandának számít.
A népszerű videójáték új kiegészítő csomagja lehetővé teszi, hogy eljegyzési partit, legény- és lánybúcsút, próbavacsorát és persze esküvőt szervezhessünk a karaktereinknek. Természetesen ahogy az eddigi összes Sims játékban, úgy ebben is bármilyen nemű simet létrehozhatunk, aki bármilyen nemű másik virtuális emberrel összejöhet, tehát van lehetőség a melegházasságra is.
A játékot gyártó ELectronics Arts is egy olyan történettel reklámozza az új kiegészítőt, amelyben egy menyasszony az esküvőjén otthagyja a vőlegényét, hogy egy nővel lehessen, akivel aztán össze is házasodnak. Ez azonban az orosz hatóságoknak nem tetszett, és arra utasították a gyártót, hogy változtasson a reklámon, vagy töröljék. Az EA végül úgy döntött, hogy inkább nem is teszi elérhetővé a kiegészítőt Oroszországban.
A cég egy nyílt levélben közölte, kitartóan ragaszkodnak ahhoz, hogy bemutassanak és ünnepeljenek olyan történeteket, mint a reklámban szereplő Dom és Cam kapcsolata. Azért döntöttek úgy, hogy lemondanak a My Wedding Stories kiadásáról Oroszországban, mert ez a koncepció az ottani törvények miatt módosulna, ezt pedig nem akarják. Így hát sajnos az ott élő Sims-rajongók nem fogják tudni megvenni ezt a kiegészítőt.
Egyébként már a Sims 4 alapjátékot is csak 18 éven felüliek használhatják Oroszországban, hogy megfeleljen a szigorú melegpropaganda-ellenes törvényeknek. Európában és máshol a világon már 12 éves kor felett lehet játszani vele.
A My Wedding Stories Oroszországot kivéve mindenhol elérhető lesz február 17-től.
A Sims 4 My Wedding Stories kiegészítőjének reklámvideója:
Nem dobják piacra Oroszországban a Sims 4 My Wedding Stories elnevezésű kiegészítőjét, mivel ez az ottani szigorú melegellenes törvények miatt melegpropagandának számít.
A népszerű videójáték új kiegészítő csomagja lehetővé teszi, hogy eljegyzési partit, legény- és lánybúcsút, próbavacsorát és persze esküvőt szervezhessünk a karaktereinknek. Természetesen ahogy az eddigi összes Sims játékban, úgy ebben is bármilyen nemű simet létrehozhatunk, aki bármilyen nemű másik virtuális emberrel összejöhet, tehát van lehetőség a melegházasságra is.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.
Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson
– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.
A pontos indulási időpontot egyelőre nem lehet tudni, azt az Axiom Space és a NASA közösen fogja meghatározni.
Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.
Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson
– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Magyarországon is elindítja Rakuten Viber a Viber Plus prémium szolgáltatást exkluzív funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel - írja a Média1.
A Viber alapfunkciói persze továbbra is ingyenesek maradnak, viszont most már itthonról is elérhető a fizetős prémium szolgáltatásuk, Viber Plus. Ezt 999 forintos havidíjért adják, és
olyan exkluzív funkciókat kínálnak mint a hangüzenetek szöveggé konvertálása, a láthatatlan üzemmód, a hirdetésmentesség, az üzenetek nyom nélküli törlése, egyedi alkalmazásikonok, személyre szabott támogatás, korlátlan számú matrica.
A Viber Plust fokozatosan vezetik be a magyarországi felhasználók számára, akik az alkalmazás jobb alsó sarkában található „Továbbiak” menüponton keresztül érhetik el a szolgáltatást. A frissítés előtt elérhető összes funkció, beleértve a szöveges üzenetküldést és a hívásokat, továbbra is teljesen ingyenesen lesz.
Magyarországon is elindítja Rakuten Viber a Viber Plus prémium szolgáltatást exkluzív funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel - írja a Média1.
A Viber alapfunkciói persze továbbra is ingyenesek maradnak, viszont most már itthonról is elérhető a fizetős prémium szolgáltatásuk, Viber Plus. Ezt 999 forintos havidíjért adják, és
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
800 Gbps sebességű, az átlagos magyar internetnél 4400-szor gyorsabb összeköttetést sikerült kiépítenie a tudósoknak a svájci LHC (Nagy Hadronütköztető) és a vele dolgozó holland adattároló között – derül ki a BBC cikkéből. Joachim Opdenakker és munkatársa, Edwin Verheul azért vágott bele a munkába, hogy az LHC kísérleteinek méréseit minél gyorsabban továbbíthassák, hogy a tudósok villámgyorsan hozzáférjenek az LHC kísérleteinek eredményeihez.
„Volt ott pacsizás”
– idézi a lap Opdenakkert. Februárban tesztelték először a rendszert, amelynek 1650 kilométer hosszan kell adatokat küldeni, Genfből Párizson, Brüsszelen keresztül egészen Amszterdamig. A jeleket optikai megoldással továbbítják – ilyen távolságon példátlan az elért 800 Gbps sebesség. Opdenakker erről azt mondta:
„A távolság miatt ennek a fénynek az erőssége csökken, így különböző helyeken kell erősíteni.”
Az LHC 2029-re tervezett frissítése még több adatot fog generálni, a mostani mennyiség ötszörösét. Az új rendszer minden jel szerint ezzel is megbirkózik majd. Ennek pedig hamarosan a hétköznapokban is érezni lehet majd a hatását:
Az eredményeik nyomán nagyságrendekkel nőhet a hétköznapi emberek által használt internet sebessége is.
Ez pedig nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb internetkapcsolatot jelent majd, de például erősebb adatvédelmet is lehetővé tesz. Emellett olyan orvosi fejlesztések alapja lehet, mint a robotsebészet, amikor egy sebész akár egy kontinens távolságból hajt végre egy műtétet, távirányított gépek segítségével.
Bár a 800 Gbps sebesség brutálisan gyors, vannak ennél is durvább eredmények. Egy japán kutatócsoport például elérte a 22,9 Pbps sebességet, míg az Aston Egyetem kutatói 402 Tbps sebességet értek el egy 50 kilométer hosszú optikai szálon. Ezek a rekordok azt mutatják, hogy a technológia szédítő tempóban fejlődik, és a jövőben még nagyobb sebességekre lesz képes.
800 Gbps sebességű, az átlagos magyar internetnél 4400-szor gyorsabb összeköttetést sikerült kiépítenie a tudósoknak a svájci LHC (Nagy Hadronütköztető) és a vele dolgozó holland adattároló között – derül ki a BBC cikkéből. Joachim Opdenakker és munkatársa, Edwin Verheul azért vágott bele a munkába, hogy az LHC kísérleteinek méréseit minél gyorsabban továbbíthassák, hogy a tudósok villámgyorsan hozzáférjenek az LHC kísérleteinek eredményeihez.
„Volt ott pacsizás”
– idézi a lap Opdenakkert. Februárban tesztelték először a rendszert, amelynek 1650 kilométer hosszan kell adatokat küldeni, Genfből Párizson, Brüsszelen keresztül egészen Amszterdamig. A jeleket optikai megoldással továbbítják – ilyen távolságon példátlan az elért 800 Gbps sebesség. Opdenakker erről azt mondta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a „New Super Mario Bros. óta megjelent 2D Mario játékok közül egyiket sem lehet végigcsinálni, kivéve a Super Mario Wondert.” A tanulmányt az MIT Számítástudományi és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának Hardness Group kutatócsoportja készítette – írja az IFLScience.
A felvetett probléma lényege, hogy a játék esetében lehetetlen előre kiszámítani, hogy bizonyos pályák teljesíthetőek-e, ennek meghatározására csak egyetlen mód akad: az, hogy ténylegesen is megpróbáljuk végigjátszani őket.
Ugyanakkor még a Super Mario Wonder esetében is
„vannak olyan bizonyítékok, amelyek arra utalnak, hogy megoldhatatlan a játék, [...] ám még nagyon új, ezért további kutatásokra van szükség a játék mechanikájának jobb megértéséhez, hogy újabb állításokat tehessünk”
– magyarázta Erik Demaine, az MIT számítástechnika professzora.
Nem egyszerű bizonyítani egy játék esetében, hogy valóban teljesíthető-e az. „Az alapvető ötlet az volt, hogy Braid – az MIT egyik hallgatója – minden adott szintet az adott pályán lévő ellenségek számával ábrázol.”
A tanulmány szerint minden pályán – függetlenül attól, mekkora is az – tetszőleges számú ellenség kerülhet elő. Aminek eredménye az lehet, hogy a játék (ahogyan az éjjel...) soha nem ér véget, mert az algoritmus állandóan újabb pályákat és ellenségeket fog generálni.
A kutatócsoport létrehozott egy számlálógépet, ami képes volt bonyolult számításokat végezni, és ezáltal a tudósok ki tudták mutatni, hogy ezen pályák megoldhatóságának kikalkulálása olyan nehéz feladat, amit még a legnagyobb teljesítményű számítógép sem tud megoldani véges időn belül.
„Az alapgondolat az, hogy csak akkor tudod megoldani az adott Mario pályát, ha ez a konkrét számítás befejeződik. És tudjuk, hogy nincs mód annak meghatározására, hogy ez bekövetkezik-e, így arra sincs mód, hogy meghatározzuk, megoldható-e a pálya”
– jegyezte meg Demaine.
Azt nem tudni, vajon a szórakoztató játék közben hányan gondolnak bele abba, hogy milyen elképesztő matematikai problémával állnak is szemben, az azonban biztos, hogy a problémán dolgozó kutatók tovább vizsgálják a lehetőségeket.
Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a „New Super Mario Bros. óta megjelent 2D Mario játékok közül egyiket sem lehet végigcsinálni, kivéve a Super Mario Wondert.” A tanulmányt az MIT Számítástudományi és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának Hardness Group kutatócsoportja készítette – írja az IFLScience.
A felvetett probléma lényege, hogy a játék esetében lehetetlen előre kiszámítani, hogy bizonyos pályák teljesíthetőek-e, ennek meghatározására csak egyetlen mód akad: az, hogy ténylegesen is megpróbáljuk végigjátszani őket.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!