TECH
A Rovatból

Xbox vagy Playstation konzol? Az örök kérdés

A választás tekintettel arra, hogy nem olcsó mulatságról beszélünk, nagy körültekintést igényel.


Bárkit, akit megkérdezünk arról, hogy az Xbox vagy a Playstation konzolja nyújt-e jobb játékélményt, a válasz nagyjából megegyezik. Mindkettő tökéletes.

A választás azonban, tekintettel arra, hogy nem olcsó mulatságról beszélünk, mégis nagy körültekintést igényel. Az eladási statisztikákat figyelembe véve sem tudunk igazságot tenni, hiszen fej, fej mellett haladnak a vásárlások.

Nem véletlen, hiszen mindkettő, függetlenül attól, hogy az épp megjelenő típust választunk, vagy régebbit, megfelel majd annak, amit elvárunk tőlük.

Akár a Playstation konzoljait, akár pedig az Xboxot választjuk, nem ússzuk meg a vásárlást az egyéb kiegészítők megvásárlása nélkül. Bár kontrollert minden esetben kapunk majd hozzá, a probléma azonban akkor kezdődik, amikor többen, netán a család szeretne együtt játszani. Épp ezért nem árt a csomagban található kontroller mellé még legalább egyet vásárolnunk, hogy elkerüljük a folyamatos sorban állást és persze az ezzel járó vitákat.

A kontrollerek megvásárlásánál érdemes figyelembe vennünk, hogy általában nagyképernyős televízión, monitorokon játszunk velük, legyen szó akár a Playstation akár az Xbox esetében, így magától a képernyőtől lényegesen messzebb ülünk majd. Épp ezért érdemes olyan kontrollert választani, ami vezetéknélküli, így valóban kellő távolságról van esélyünk játszani.

Az Xbox és a Playstation esetében is elmondható, hogy a kontroller nem élethosszig tartó garanciás, így számolnunk kell azzal, hogy pár évente cserélnünk kell majd azokat. Az egy kontrolleres elképzelés a többjátékos módokban meglehetősen lehetetlen kivitelezés, így mindenképp érdemes legalább két kontroller vásárlását beterveznünk.

Gyártó vagy utángyártott kontrollert vásároljunk?

Ma már, mint szinte mindenből létezik utángyártott változat is. Ezek árkategóriája lényegesebben alacsonyabb, de mindenképp meg kell említenünk, hogy a gyártó úgy tervezte meg a kontrollereket, hogy azok tized-századmásodpercnyi biztonsággal hajtsák végre a mozdulatainkat, mellyel a játékot vagy annak karaktereit mozgatjuk. Egy utángyártott kontroller esetében gyakran előfordul a késlekedés, így csökken a játékélmény, ami előbb-utóbb elkerülhetetlenné teszi a gyártótól való készülék megvásárlását.

Növelhető játékélmény

Természetesen a konzol és a kontroller csak a jéghegy csúcsa. Mind a Playstation, mind az Xbox esetében a játékélmény a végtelenségig növelhető. A Playstation esetében a VirtualReality csomaggal tovább növelhető a játékélmény, de az Xbox esetében is elérhetők az egyéb kiegészítők, mint például a kormány vagy pedál.

Bármelyik típus mellett is döntünk, ezek a kiegészítők nagyban hozzájárulnak majd ahhoz, hogy úgy érezd, drága mulatság a PS és az Xbox vásárlása, de hosszú időn keresztül valóban szórakoztató kikapcsolódást nyújt majd mind a fiatalabbak, mind pedig az idősebbek számára.

Akár az Xbox konzol, akár a Playstation mellett tesszük is le a voksunkat, azonnal tapasztalni fogjuk, hogy a csomagban, általában ajándékba adott gamer játék nem lesz elegendő. Épp ezért érdemes arra készülnünk, hogy előbb-utóbb a játékokra is nagyobb összeget kell majd beruháznunk.

A kalandjátékok tekintetében viszonylag hosszabb idő, mire "kijátsszuk" őket, de az autós vagy lövöldözős játékok esetében számtalan játék van, amit nagyjából 20 óra alatt végigvihetünk, majd unalmassá válhat.

Nem beszélve a többjátékos módokat, ahol minél többször játsszunk egy-egy játékkal, annál rutinosabbakká válunk, így egy idő után új játékra vágyunk majd.

Játék, de milyen?

Míg az Xbox esetében a megvásárolt játékokat nemcsak az Xbox konzolon keresztül játszhatjuk, és elmondható, hogy a Playstation számtalan játéka az Xbox-ra is kiválóan megfelelőek, így ha váltani szeretnénk, ettől nem kell tartanunk. Kivételt képeznek ezalól az exkluzív játékok, melyről lentebb írunk majd.

Abban az esetben, ha úgy szeretnénk játszani, hogy az egyikünk az Xbox-al, mi azonban Playstation-nal rendelkezünk, ma már a multiplayer mód lehetőséget teremt rá. Megannyi funkciót és lehetőséget teremt a multiplayer, ami folyamatosan fejlődik annak érdekében, hogy kiszolgálja a játékosok igényeit.

Konzolok harca

Természetes, hogy mind a PS, mind az Xbox megtesz mindent annak érdekében, hogy piacvezető mivoltja egyetlen pillanatra se sérüljön. Nem is kellett sokáig várnunk, hogy piacra dobják az "exkluzív játékmegjelenéseket". Olyan játékokat terveztek, melyek minden bizonnyal hatalmas érdeklődésre tartanak majd számot, azonban a játék csak az Xbox vagy a Playstation konzolokkal játszható. Így aztán ha a játék érdekel, meg kell vennünk a konzolt is. Ezek a játékok jórészt Amerikából érkeznek és már a megjelenés előtt a vízcsapból is folynak. Nem egyszer már egy évvel a játék megjelenése előtt előrendelhető, foglalható, csak úgy, mint az éppen akkor piacra doboz Xbox vagy Playstation konzol a legújabb kiegészítőkkel.

Hazai viszonylatban elmondható, hogy ezek a konzolok leginkább karácsonykor kelendőbbek. Akkor érezzük ugyanis szükségét drágább játékok megvásárlásának. Bár a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük költséghatékony szórakozásnak, az mindenképp mellette szól, hogy nem csak a legújabb, de a régebbi típusok is képesek nagyszerű játékélményt biztosítani. Minősége pedig hosszú éveken át nem változik, így elegendő csak a kiegészítőkkel és természetesen a játékok megvásárlásával pénzt költenünk a későbbiekben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Bejelentették: megvan, ki viszi fel a második magyar űrhajóst
Kapu Tibor 14 napot lesz a Nemzetközi Űrállomáson. Az már megvan, hogyan jut ki, de a pontos időpontot még nem jelentették be.


Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.

Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson

– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.

A pontos indulási időpontot egyelőre nem lehet tudni, azt az Axiom Space és a NASA közösen fogja meghatározni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
TECH
Magyarországra is megérkezett a fizetős Viber
Havi 999 forintért például szöveggé konvertálhatjuk a hangüzeneteket, megszabadulunk a reklámoktól és korlátlan matricát kapunk.


Magyarországon is elindítja Rakuten Viber a Viber Plus prémium szolgáltatást exkluzív funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel - írja a Média1.

A Viber alapfunkciói persze továbbra is ingyenesek maradnak, viszont most már itthonról is elérhető a fizetős prémium szolgáltatásuk, Viber Plus. Ezt 999 forintos havidíjért adják, és

olyan exkluzív funkciókat kínálnak mint a hangüzenetek szöveggé konvertálása, a láthatatlan üzemmód, a hirdetésmentesség, az üzenetek nyom nélküli törlése, egyedi alkalmazásikonok, személyre szabott támogatás, korlátlan számú matrica.

A Viber Plust fokozatosan vezetik be a magyarországi felhasználók számára, akik az alkalmazás jobb alsó sarkában található „Továbbiak” menüponton keresztül érhetik el a szolgáltatást. A frissítés előtt elérhető összes funkció, beleértve a szöveges üzenetküldést és a hívásokat, továbbra is teljesen ingyenesen lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Már nem sci-fi: itt az elképesztő sebességű net, amivel egy sebész akár egy kontinens távolságból hajthat végre egy műtétet
A fejlesztés minőségi változást hozhat a hétköznapi emberek életében is, azt is elmondták, hogy mi mindenre képes már most.


800 Gbps sebességű, az átlagos magyar internetnél 4400-szor gyorsabb összeköttetést sikerült kiépítenie a tudósoknak a svájci LHC (Nagy Hadronütköztető) és a vele dolgozó holland adattároló között – derül ki a BBC cikkéből. Joachim Opdenakker és munkatársa, Edwin Verheul azért vágott bele a munkába, hogy az LHC kísérleteinek méréseit minél gyorsabban továbbíthassák, hogy a tudósok villámgyorsan hozzáférjenek az LHC kísérleteinek eredményeihez.

„Volt ott pacsizás”

– idézi a lap Opdenakkert. Februárban tesztelték először a rendszert, amelynek 1650 kilométer hosszan kell adatokat küldeni, Genfből Párizson, Brüsszelen keresztül egészen Amszterdamig. A jeleket optikai megoldással továbbítják – ilyen távolságon példátlan az elért 800 Gbps sebesség. Opdenakker erről azt mondta:

„A távolság miatt ennek a fénynek az erőssége csökken, így különböző helyeken kell erősíteni.”

Az LHC 2029-re tervezett frissítése még több adatot fog generálni, a mostani mennyiség ötszörösét. Az új rendszer minden jel szerint ezzel is megbirkózik majd. Ennek pedig hamarosan a hétköznapokban is érezni lehet majd a hatását:

Az eredményeik nyomán nagyságrendekkel nőhet a hétköznapi emberek által használt internet sebessége is.

Ez pedig nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb internetkapcsolatot jelent majd, de például erősebb adatvédelmet is lehetővé tesz. Emellett olyan orvosi fejlesztések alapja lehet, mint a robotsebészet, amikor egy sebész akár egy kontinens távolságból hajt végre egy műtétet, távirányított gépek segítségével.

Bár a 800 Gbps sebesség brutálisan gyors, vannak ennél is durvább eredmények. Egy japán kutatócsoport például elérte a 22,9 Pbps sebességet, míg az Aston Egyetem kutatói 402 Tbps sebességet értek el egy 50 kilométer hosszú optikai szálon. Ezek a rekordok azt mutatják, hogy a technológia szédítő tempóban fejlődik, és a jövőben még nagyobb sebességekre lesz képes.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Szeretnéd végigcsinálni a Mario Bros videójátékokat? Van egy rossz hírünk: a matematikusok szerint lehetetlen
Több bizonyíték utal arra, hogy a játék a végtelenségig tart, így matematikai értelemben nem csinálható végig egyik Super Mario-játék sem.


Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a „New Super Mario Bros. óta megjelent 2D Mario játékok közül egyiket sem lehet végigcsinálni, kivéve a Super Mario Wondert.” A tanulmányt az MIT Számítástudományi és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának Hardness Group kutatócsoportja készítette – írja az IFLScience.

A felvetett probléma lényege, hogy a játék esetében lehetetlen előre kiszámítani, hogy bizonyos pályák teljesíthetőek-e, ennek meghatározására csak egyetlen mód akad: az, hogy ténylegesen is megpróbáljuk végigjátszani őket.

Ugyanakkor még a Super Mario Wonder esetében is

„vannak olyan bizonyítékok, amelyek arra utalnak, hogy megoldhatatlan a játék, [...] ám még nagyon új, ezért további kutatásokra van szükség a játék mechanikájának jobb megértéséhez, hogy újabb állításokat tehessünk”

– magyarázta Erik Demaine, az MIT számítástechnika professzora.

Nem egyszerű bizonyítani egy játék esetében, hogy valóban teljesíthető-e az. „Az alapvető ötlet az volt, hogy Braid – az MIT egyik hallgatója – minden adott szintet az adott pályán lévő ellenségek számával ábrázol.”

A tanulmány szerint minden pályán – függetlenül attól, mekkora is az – tetszőleges számú ellenség kerülhet elő. Aminek eredménye az lehet, hogy a játék (ahogyan az éjjel...) soha nem ér véget, mert az algoritmus állandóan újabb pályákat és ellenségeket fog generálni.

A kutatócsoport létrehozott egy számlálógépet, ami képes volt bonyolult számításokat végezni, és ezáltal a tudósok ki tudták mutatni, hogy ezen pályák megoldhatóságának kikalkulálása olyan nehéz feladat, amit még a legnagyobb teljesítményű számítógép sem tud megoldani véges időn belül.

„Az alapgondolat az, hogy csak akkor tudod megoldani az adott Mario pályát, ha ez a konkrét számítás befejeződik. És tudjuk, hogy nincs mód annak meghatározására, hogy ez bekövetkezik-e, így arra sincs mód, hogy meghatározzuk, megoldható-e a pálya”

– jegyezte meg Demaine.

Azt nem tudni, vajon a szórakoztató játék közben hányan gondolnak bele abba, hogy milyen elképesztő matematikai problémával állnak is szemben, az azonban biztos, hogy a problémán dolgozó kutatók tovább vizsgálják a lehetőségeket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk