KULT

Sztárban sztár: Nemazalány a leggyengébb láncszem, mégsem ő esett ki

Azok kerültek veszélybe, akiket a zsűri a legjobbra értékelt, Valkusz Milán viszont hódított Zsédaként.


Mindig érdekes megfigyelni, mennyire más tud lenni az – elvileg – szakértőkből álló zsűri és a közönség értékítélete. Gyakran előfordul, hogy valakit a zsűri egekig magasztal, jó pontokat ad neki, a végén mégis kiesik.

Ennél persze csak egy bosszantóbb van, amikor az én személyes kedvenceimet ejtik ki, mint ahogy most is történt.

Ilyenkor persze felröppennek összeesküvés-elméletek arról, hogy manipulálják a versenyt. És bár kétségtelen a televíziózás történetéből ismerünk ilyen eseteket, a Sztárban sztár esetében kétlem, hogy ilyesmiről lenne szó.

Ha hihetünk a méréseknek, az első adás közel sem hozta azt a nézettséget, amit vártak tőle. Ezek után a csatornának semmiképp sem érdeke, hogy trükkel versenyben tartsa azokat, akik nem nyerték el a közönség tetszését.

A műsor kezdetén a még versenyben lévő versenyzők a Holding Out For a Herót énekelték. Oláh Ibolya két sornyi énekléssel is megmutatta, hogy a: milyen remek énekes, és b: mekkora egyéniség.

Miközben a fél internet Tóth Andi lenge öltözetén pörög (az a fele, amelyik leragadt a 19. században), én inkább Tillára hívnám fel a figyelmet, aki úgy öltözött, mint aki a Susogós Mackók castingjára érkezett.

Tarján Zsófi kezdte az adást James Brownként. Külön pirospont jár a szerkesztőknek azért, hogy nem a könnyebb utat jelentő I Feel Goodot vagy az It’s a Man’s Worldöt választották, hanem a kevésbé agyonjátszott Living in Americát.

Minden rendben volt, a hang, a kinézet, a zsűri sem tudott belekötni, repült az 50 pont.,

Ugyanez nem mondható el Sipos Tomi Ciarájáról. Kinézetre kb olyan volt, mint Celeste Barber és Korda György szerelemgyereke, és hát a hang sem volt meg, bár erről nyilván nem tehet Tomi. Van, ami lehetetlen. Leginkább az igyekezetet és a beletett munkát lehetett értékelni, ami itt és most 42 pontot ért.

Kiss Ernő Zsolt a Marinát énekelte Szikora Robiként.

A cikk megírásához visszanéztem az eredeti Hungária-klipet, és azt hiszem, sok mindent megmagyaráz a generációm problémáiból, hogy ilyesmikkel sokkoltak minket zsenge gyerekkorunkban.

A produkció alatt végig az volt egyébként az érzésem, hogy majdnem megvan, de valahogy mégsem. A hang szinte olyan volt, a figura is, de inkább egy színészt láttam, akinek az aktuális darabban Szikora Róbertet kell alakítania, mint egy átváltozóművészt. 42 pontot kapott.

Múltkor eléggé lehúztam Nemazalányt, és el kell ismernem, hogy az előző héthez képest jobb produkciót nyújtott Tones and I-ként. Ezzel együtt is őt érzem változatlanul a mezőny gyengeleggyengébb láncszemének.

Nem tartom kizártnak, hogy ha sokáig bent marad (márpedig úgy tűnik, a nézők szeretik), fejlődni fog, és láthatunk még tőle emlékezetes teljesítményt, de ez még mindig nem az a szint. Úgy érzem, leginkább lelkileg kéne átszakadni valaminek Fanniban, hogy felszabaduljanak az energiák.

Itt az ideje, hogy coming outoljak. Kedvelem az operettet. Az egyik barátikörömben Rátonyi Róbert nevét a ripacskodás szinonimájaként használják, és teljesen megértem, miért.

Én viszont szeretem, felejthetetlen volt a Csárdáskirálynőben (kinek ezért, kinek azért), és kissé zavarba ejtő az Álombrigádban.

Az mindenesetre nyilvánvaló, hogy Trap kapitánytól olyan messze áll mind a táncoskomikus, mind az operett műfaja, mint tőlem a félmaratonfutás.

A figurát elég jól hozta, a hangot szerintem kevésbé, és hát táncban igyekezett, de Rátonyi elképesztően jó táncos volt, azt nehéz ilyen rövid idő alatt behozni. Nekem kicsit Nacsa Olivér is beugrott a figuráról. Tibor minden esetre nem panaszkodhat, 49 ponttal jutalmazta a zsűri.

Gubik Petra Brian Johnson után ezúttal Lizzo bőrébe bújt. Most nem volt olyan frenetikus a produkció, mint az előző adásban, de volt benne munka. Papp Szabi a humort hiányolta, Tóth Andi a magabiztosságot. Összességében 45 pontra értékelte a zsűri.

Schoblocher Barbara nem tud hibázni, amilyen jó Kovács Kati volt múlt héten, olyan tökéletes Britney Spearst tett le elénk. Szinte egy az egyben sikerült levenni a Hit Me Baby One More Time klipjét.

Marics Peti megjegyezte, utoljára Zámbó Krisztiánt látta Britney Spearsként a Sztárban sztár színpadán, amivel sikerült sokunkat újratraumatizálnia.

Kamarás Iván az előző adásban Cherként nem alkotott felejthetetlent.

Illetve felejthetetlen volt az, csak másképp.

Ezúttal nem egy élő legendát kellett megszemélyesítenie, hanem Hirót, a magyar rappert, aki Ivánhoz és hozzám képest mindenképp a generációs szakadék túloldalán lakik.

A színész még fia segítségét is igénybe vette, hogy valamennyire közelebb tudjon kerülni a fiatalok bálványához. Remek produkciót láthattunk tőle, így a zsűri az est során másodszor maximális pontszámot osztott ki.

Oláh Ibolya egyik nagy kedvencét, Édith Piafot kapta feladatul. Ibolya sok szempontból hasonló karakter, mint a francia sanzonénekesnő, hiszen neki se volt (van) könnyű élete. A Je Ne Regret Rien viszont egy olyan dal, amivel szerintem egy igazán jó énekes és előadó nem tud hibázni.

Emlékeim szerint néhány éve Szinetár Dóra is ugyanezt a dalt kapta Piafként, amit felveti a kérdést, hogy a műsor készítői ismerik-e a francia énekesnő más dalait. Egyszer megnézném, ahogy valaki a Milordot énekli.

Judy nem csak azért érdemel meg minden elismerést, mert nagyszerűen utánozta Pinket, hanem mert tériszonyát legyőzve, a levegőben lógva tette mindezt. Számomra érthetetlen, hogy volt, aki szerint ez nem 10 pontos produkcióvolt.

Valkusz Milán zárta a produkciók sorát, és el kell ismerni, hogy fiú létére zseniálisan hozta Zséda hangját és karakterét.

Pedig bevallom, a műsor indulása előtt Milánból néztem ki talán a legkevésbé, hogy el fog kápráztatni, de sikerült.

Nem csoda, hogy a zsűritől ötven pontot kapott, és a nézők szavazatainak hála ő nyerte az adást, második helyre taszítva a múlt heti győztes Oláh Ibolyát.

A továbbjutással kapcsolatos izgalmak következtek, végül hárman maradtak a veszélyzónában. Az egyaránt 50 pontos Tarján Zsófi és Kamarás Iván, valamint a 49 pontos Schoblocher Barbara. Meglehetősen érthetetlen helyzet, hisz mindhárman remekeltek. De hát a nép dönt.

Az új szabály értelmében a zsűri egyikőjüket megmenthette. Három szavazattal Barbi lett a szerencsés, jelzem, megérdemelten, bár egyértelmű volt, hogy bárki esik ki a trióból, szegényebb lesz a műsor.

Kamarás Iván másodszor került veszélyzónába, mégsem ő távozott, hanem Tarján Zsófi, ami eléggél elrontotta a vasárnap estémet, hisz mint egy hete bevallottam, ő volt a favoritom.

Ez van, az élet és a műsor megy tovább. Itt megtekinthető, ki kit kapott feladatnak a jövő hétre. Lesz itt Bruno Marstól Korda Györgyig mindenki.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk