KULT

ByeAlex következetlensége az egyik zenekarába került, Taka mindent vitt az X-Faktorban

Ezúttal az X-Faktor Facebook-live-ba is belenéztünk. De nem kellett volna.


Rájöttem, hogy tulajdonképp nem kell nekem percről percre, kronológiai sorrendben végigmennem a műsoron, aki erre vágyik, nézze meg az adást. Úgyhogy nyugodtan csaponghatok, rögtön rá is térnék Bye Alexre. Mint már a múlt héten is kifejtettem, szerintem nagyon profin nyomja a mentorkodást. Ő tulajdonképpen már elkezdett sztárt faragni a mentoráltjaiból. Főleg persze az USNK-ből, akik hogy-hogy nem, most is egy új rappel érkeztek, és megint jelent meg új klipjük. Az előző klipjük több mint 3 millió megtekintésnél jár. Ha minden igaz, ők voltak az X-Faktor – de talán az összes hazai tehetségkutató – első olyan formációja, amelynek már a verseny alatt megjelent klipje.

Viszont ma némi következetlenségen értem kedvenc mentoromat, ami – szerintem – az egyik zenekarába került. A Ricky and the Drunken Sailors Gáspár Laci slágerét, a Hagyd meg nekem a dalt játszotta tangós stílusban. Alex ugyanis úgy vélte, hogy unalmas lesz, ha mindent rockabillyben adnak elő. Amiben akár igaza is lehetne.

De ha szerinte a rockabilly unalmas adásról adásra, akkor mit mondjunk az USNK-ről, akik eddig lényegében minden fordulóban ugyanazt a rapstílust nyomták?

Lassan beletörődöm, hogy egy énekverseny döntőjében rappelnek, de legalább a műfajon belül váltogathatnák a stílusokat.

Egy múlt hetihez hasonló, pörgős számmal a részeg tengerészek tarolhattak volna, így viszont az est egyik búcsúzója lett az együttes, annak ellenére, hogy az adást még széken kezdték.

Az USNK kapcsán Radics Gigi két filozófiai problémát is felvetett a megszólalásával. Egyrészt azt mondta: „...én nagyon szeretem az R&B-t, a hip-hopot, a rappet...” Amire kicsit felkaptam a fejem. Nem Gigi tehet róla, de viccesnek tartom, ahogy az R&B kifejezés alatt az évtizedek során kicserélődött a tartalom, olyannyira, hogy Gigi most ugyanazt a stílus megjelölést használhatja egy rap előadás után, mint amiről nekem inkább Ray Charles vagy Fats Domino jut eszembe.

Ami érdekesebb, Gigi kijelentette, hogy duettet szeretne az USNK-val. Ami elvisz minket ahhoz az érdekes problémához, hogy ha egy énekesnő egy kéttagú zenekarral lép fel, az duett (hiszen két önálló produkció áll össze), vagy trió (ha csupán az embereket számoljuk). Ez tipikusan olyan tök lényegtelen kérdés, amin órákat lehet pörögni a komment szekcióban, úgyhogy hajrá.

Ha már Alex, essék szó a Stolen Beatről is. A kisfilmjükből kiderült, hogy a srácok kénytelenek voltak megtanulni mosni, főzni, vasalni és hasonló szörnyűségeket művelni. Háromra egyszerre sajnáljuk őket. Egy-kettő-három. Ezúttal nagyon népszerű dalt dolgoztak fel. Bár hozzá kell tennem, a „dal” fogalmának nagyon tág definícióját kell itt alkalmaznunk, hogy beleférjen a Bulibáró is.

Igen, eljutottunk oda, hogy az X-Faktor színpadán Pixa és Kis Grófo szól.

Ezen még az sem segít, sőt, talán ront rajta, hogy Alex olyan zenészeket rakott a két Bence mögé, mint Bíró Szabolcs, a Maszkura és a Tücsökrajból.

Feltűnt egy másik ellentmondás is, ez a műsor készítőit érinti. Kiss Ramóna minden szünet előtt elmondja, hogy a reklám alatt a Facebookon élőben jelentkezik Szabó Zsófi a Backstage-ből.

Ha én az RTL Klubon reklámoznék, ettől azért valószínűleg lüktetni kezdene egy ér a halántékomon. A csatorna lényegében azon dolgozik, hogy az emberek NE nézzék a fő műsoridőben vetített reklámokat.

Apropó Szabó Zsófi: az adás előtt elkaptam Facebookon az X-Faktor live bejelentkezést a backstage-ből. Mindig hálás, ha az egyszeri halandó néző bepillanthat a kulisszatitkokba. Szabó Zsófi a következő gondosan felépített történetet adta elő, amely úgy érzem, be fog vonulni a nagy színész (celeb) anekdoták közé (nem szó szerint közlöm, de a lényeget úgy érzem, sikerült megragadnom):

„Éppen sminkeltek, amikor a hátam mögött megjelent a Gergő, és azt kérdezi: ez a Zsófi? Mire én: Te vagy az, Gergő? Megismert a hajtincseimről, én meg őt a hangjáról. Ez van, ismerjük egymást.”

Köszönjük, Zsófi.

Tamáska Gabi elárulta, milyen tanácsot adott neki a mentora, Gáspár Laci: „Azt mondta, ha izgulok, gondoljak a bicepszére.”

Tényleg nehéz dilemma, hogy az ember az élő bejelentkezéseket nézze, vagy a reklámokat. (A megfejtés nyilván az, hogy lehetőleg egyiket sem, az élet túl rövid az ilyesmihez, én például a szünetekben Wodehouse-t fordítok.)

Amúgy emlékszem (és bocs, ha esetleg már írtam), amikor Bye Alex megnyerte A Dalt a Kedvesemmel, Szabó Zsófi volt azon celebek egyike, akik kiakadtak, és azt javasolta, hogy lépjen vissza. Rákerestem, idézem:

„Én sajnálom ezt a fiút! ByeAlex egy laza, jó fej, rohadtul flegma srác, aki rohadtul nem a médiába való!!! Nem a szórakoztató iparba!!! Ez a fiú akkor jönne ki legjobban abból a kellemetlen helyzetből, hogy Ő képviselje Magyarország hangját, ha visszautasítaná az eredményt! Óriási respect lenne és egy ország kedvelné meg ... Kisírt szemmel bújok ágyba!”

Ezen az estén annyit módosult a szabály a múlt hétről, hogy négy helyett csak három biztos továbbjutást jelentő szék volt, viszont három helyett csak két versenyző esett ki. Kövesdi Cartmenként rögtön le is lövöm a poént: Szekér Gergő volt a másik távozó, aki Stromae dalát, a Tous Les Mêmes-t énekelte.

Franciául énekelni jó taktika: miközben a versenyzők angol kiejtését nem egyszer szóvá tették már, azt egy mentor sem tudja, mi a helyes francia kiejtés, pláne a belga-francia. Én azért megkérdeztem egy franciául elég jól tudó fordító kollégát, aki azt mondta, a „randesvous” szón kívül konkrétan semmit nem lehetett érteni.

Sajnos ez a dal pont úgy állt Gergőnek, mint nekem az apacstangó. A volt gimis osztálytársaim pontosan tudják, miről beszélek, de szerintem a többiek is el tudják képzelni.

Puskás Peti, bevallottan Alex hatására engedte, hogy másik versenyzője, Kovács Pali saját dalt hozzon. Pali a nótát még tizennégy évesen írta, tehát két éve. Szerelmi vallomás volt, kissé suta, de aranyos. Még aranyosabb, amikor Ramóna érdeklődésére Pali zavarban elhebegte, hogy az a lány, akinek a dalt írta, már nem „aktuális”, és sokkal inkább annak a lánynak szólt az előadás, aki „aktuális”, és ott ül a közönség soraiban. Jaj, el ne felejtsem: Palinak is volt tegnap klippremierje.

Amikor elkezdett gitározni, nem tudtam nem a House of the Rising Sunra gondolni, és nem voltam egyedül, mert a dal után az értékelés alatt az X-Faktor zenei szerkesztője - mily meglepő - pont az Animals slágerét keverte be aláfestésnek.

Lássuk, mi is volt még a második élő showban... Gigi aktuális ruhájáról legyen elég annyi, hogy a 6 éves kisfiam elnevezte méhecske mentornak. Alex pedig így bókolt Raminak:

„Neked is jól áll a bűvészjelmez.”

Gáspár Laci és Puskás Peti kibékült a múltkori csörte után, bár Laci ezután rögtön megállapította, hogy mentortársa úgy néz ki, mint a Dumb és Dumberben Peti papagáj – aki esetleg nem emlékszik, ő volt a döglött papagáj, akit eladtak a vak kisfiúnak.

Beszéljünk még a lányokról. Tamáska Gabi magához képest mindenképp előre lépett. Nem rontotta el (legalábbis nagyon nyilvánvalóan nem) Jessey J Queenjét. Változatlanul bírom Gabi hangját, és karakterét – bár az orrpiercingjéről mindig Fábry Sanyi jut eszembe, aki sokszor elmesélte, annak idején a suliban hogy tettek apró villanykörtét, vagy ragasztó galacsint az orrukba, közmegbotránkoztatás céljából. Viszont ami a produkciót illeti, nekem kicsit lapos volt, és a mentorok is visszafogott lelkesedéssel fogadták. Ezzel együtt kapott széket.

Arany Timi kicsit mást hozott, mint amit megszokhattunk eddig. Pinktől a What About Ust. Engem ismét megvett kilóra, bár Alex szerint nem volt tökéletes a produkció. Lehet, hogy szakmai szempontok alapján igaza volt, nekem tetszett, bármikor újrahallgatnám. Az biztos, hogy Timinek semmi oka arra a sok bizonytalanságra, szorongásra, amelyekről a felvezető kisfilmben panaszkodott, mert – és ezt a mentorok is elismerték – messze a legjobb énekes az idei mezőnyben. Ehhez képest fura módon megismétlődött a múlt heti eset: leülhetett, de amikor elfogytak a székek, a nézők szavazatai alapján fel kellett állnia. A szerkesztők viszont rendesek voltak, nem szívatták, mint múltkor, Ramóna elsőként mondta ki a nevét a továbbjutók között.

Az est utolsó fellépője Taka volt. Gigi az előző adásban ugyebár elvesztette a csapata kétharmadát. Arra lehetett számítani, hogy biztosra mennek majd Takával, de nem ez történt. Húszra lapot húztak: Taka magyarul énekelt, ráadásul a Piramis Ha volna két életem című kultikus slágerét, és letarolt mindent és mindenkit. Még az a Gáspár Laci is hüledezve dicsérte, aki a mentorházban még azt bizonygatta, hogy a japán orvos nem tud énekelni. Hozzá kell tenni, én sosem tartoztam a nagy Piramis rajongók közé, Révész Sándor éneklési modora sem jön be igazán, tehát nálam nincs olyan magasan a léc, ha erről a nótáról van szó. Mindenesetre ez az előadás tetszett.

Volt vendég fellépő is, a rajtam kívül mindenki más által ismert Follow the Flow. A lájkok mércéje szerint roppant népszerűnek tűnő zenekar énekese az a Szakács Gergő, aki a magyar X-Faktor első kiesőjeként vonult be a történelembe még 2010-ben, ahol Kőrös Mimivel duettként indultak Malek Miklós csapatában. (Tegyük hozzá, külön indultak a versenyen, a mentorok rakták őket össze a mentorházban.) Gergő a Rising Starban is próbálkozott, de ott nem jutott messze, a nézők nem emelték fel a falat.

Mint már említettem, Szekér Gergő és a Ricky and the Drunken Sailors távozott. Már csak két adás van hátra az évadból. Ramóna azt ígérte, a jövő hétre megint változik a szabály, visszatér a régifajta X-Faktor, de azért megmaradnak a székek is. Vagyis pont nem lehet tudni, mi lesz, gondolom a Facebookon kiderül. De azt hiszem, én kibírom jövő szombatig, hogy megtudjam.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk