Ilyen volt Magyarország leglátogatottabb légiparádéja Szegeden
Szeged a fesztiválok, a vásárok, a móka és nem mellesleg a napfény városa, amit mi sem bizonyít jobban annál, minthogy itt a nyár végével sem áll meg az élet. Szeptember harmadik hétvégéjén a város egyszerre ünnepelte a bort a BorTér nevű fesztiválon, köszöntötte a magyar kultúrát az Aradi vértanúk terén és az égre tapasztotta tekintetét a III. Szegedi Repülőnapokon.



A 103 éves szegedi repülőtéren közel húszezer látogató nézte végig a programokat, amelyek földön és levegőben egyaránt izgalmasak voltak. Az első szegedi parádét 2016-ban rendezték meg. Mint egy családi piknikre, a nézők horgászszékekkel, pokrócokkal érkeztek, hogy aztán tátott szájjal bámulhassák az eget.



Ott volt Besenyei Péter, világhírű műrepülőnk. Két nap alatt háromszor varázsolták el Szeged egét a Baltic Bees Jet Team pilótái, akiket "balti méhecskéknek" becézett a kommentátor. A Baltic Bees egy litván csapat, 2008-ban alakultak. Litván, orosz, lett és olasz pilótákkal egy hat fős műrepülő csoportot alkotnak és L-39 típusú sugárhjtású vadászgépekkel szelik az eget. A repülő mintázata a méhecskékhez hasonlít, innen az elnevezés: kék-sárga, egyedi festésüket imádták a szegedi nézők.
Dr. Martin Graf, az Aerobatic nevű német műrepülő pilótája szinte táncolt az égen, ahogy húzta a csíkokat. A versenyzőnek csupán hobbija a repülés, amúgy szívsebész. A Red Bull műrepülő köteléke a magyar szíveket dobogtatta meg csakúgy, mint id. Rubik Ernő Vöcsök nevű, R-07b típusú saját tervezésű gépe. A Rubik-kocka feltalálójának édesapja a legismertebb magyar repülőgép-tervező, 1997-ben hunyt el.



Mindeközben a földön is voltak amolyan hétköznapi csodák, köztük a majdan Magyarországon gyártandó könnyű, több célú sportrepülő, a Magnus. Igazi büszkeség tölti el a repülés iránt rajongókat, hogy végre megint lesz Magyarországon repülőgépgyártás.
A repülőgépek több mint 130 órát töltöttek a levegőben a bemutatók alatt, és közel 1 000 utassal összesen 32 óra sétarepülés zajlott Szeged felett nappal, valamint az esti órákban. A kuriózum a világ egyetlen működőképes LI-2-es szállítógépe volt – az egykori MALÉV színeiben. A balti méhecskék számára 1 800 liter füstolaj, 23 tonna kerozin kellett a három bemutatóhoz. A levegőben 16 repülőmodellt, 3 sárkányrepülőt, 6 siklóernyőt, 7 sugárhajtású jetet, 3 gázturbinás, 3 vitorlázó, 14 dugattyúmotoros gépet lehetett látni a produkciók alatt.





