Középiskolából a siker felé vezető úton: így alapították meg a saját cégüket az Ecom Testvérek
Pár évvel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy egy 16 és 17 éves srác képes megállni a helyét az üzleti világban. Az Ecom Testvérek a koruk ellenére tudták azt, hogy mit akarnak, így amikor mindenki be volt zárva a négy fal közé a Covid-járvány alatt, akkor ők ezt az időszakot kihasználva elkezdték felépíteni az életüket. Iskola után minden szabadidejüket azzal töltötték, hogy fejlesszék magukat, ennek köszönhetően alig három év alatt vagyonossá váltak, bejárták a fél világot és most több mint 850 diákjuknak segítenek ugyanezt elérni.
Kik az Ecom Testvérek?
Egy olasz-magyar testvérpár, akik alig 20 évesek, de már saját céget vezetnek. Az online kereskedelemben ismert fivérek fiatalok tízezreit inspirálják a cseppet sem hétköznapinak mondható életükkel. Természetesen nem születtek sem gazdagnak, sem sikeresnek, mindent saját maguktól értek el. Olyannyira, hogy koruk ellenére már 3 éves tapasztalattal rendelkeznek az üzleti világban.
Ők azok, akik “self-made” vállalkozók, tehát a dollármilliós vállalkozásukat önerőből építették fel, a nulláról. 2020-ban kezdték el tevékenységüket, amikor megnyitották az első webáruházukat, ami egyetlen hónap alatt több millió forintos bevételt hozott a számukra. Azt azonban sosem titkolták, hogy mindez csak a felszín. Hosszú órákat, heteket, hónapokat töltöttek azzal, hogy fejlesszék magukat, hiszen egyáltalán nem ismerték ezt a világot. Csak azt tudták, hogy az emberek egyre inkább az online térben vásárolnak, hiszen nem mozdulhatnak ki otthonról.
Megérte a küzdés?
Felmerülhet a kérdés, hogy jó döntés volt-e ennyire fiatalon minden szabadidejüket azzal tölteni, hogy tanuljanak és fejlődjenek. Mivel alig szórakoztak, nem tudtak olyan életet élni, amilyet lehetett volna. Érdekes, de ők ezt cseppet sem bánják, de azt sem, hogy végül nem mentek egyetemre. Szerintük hiába jut el valaki a diploma megszerzéséig, ha aztán nem tud elhelyezkedni, az irodai munkájával pedig alig keres valamit.
Nem beszélve arról, hogy sokan már az egyetemet sem fejezik be. Vannak szakok, ahol a lemorzsolódás aránya elérheti az 56 százalékot. A legjelentősebb ok viszont, hogy ezek a képzések nem igazán a gyakorlati tudásról szólnak, sokkal inkább az elméletre fektetik a hangsúlyt, amivel valljuk be, kevés helyen lehet boldogulni. Sokan ráadásul nem is a saját szakmájukban helyezkednek el, teljes mértékben eltávolodnak mindattól, amiért olyan sokáig küzdöttek.
Fontos kiemelni, hogy az egyetem kihagyása sosem a tanulás mellőzését jelenti. Bár ők nem tanultak tovább, ez nem azt jelenti, hogy nem foglalkoznának az önfejlesztéssel. Sőt, el sem tudnák képzelni az életüket a folyamatos tanulás nélkül. Ez az, ami megkülönbözteti őket másoktól. Évente több tízmillió forintot fordítanak arra, hogy nemzetközi eseményeken vehessenek részt, és olyan emberektől tanulhassanak, akik még jártasabbak az online kereskedelemben. A hagyományos oktatási rendszeren túl is van tehát lehetőség fejlődni és sikereket elérni.
Az Ecom Testvérek cége
A félig olasz, félig magyar testvérpár tehát webáruház indítással kezdte, belekóstoltak a dropshipping világába, majd miután sikert sikerre halmoztak, megalkották a H-COMMERCE kurzusukat, aminek célja, hogy olyan fiatal vállalkozó szellemű diákoknak segítsenek, akik hasonló életre vágynak. A több száz főt számláló csapat tagjai olyan emberek, akik együttes erővel, egymást segítve haladnak a céljaik felé. Mindegyikük azért van ott, hogy tapasztalatokat osszanak meg, hogy tudást vegyenek át, hogy fejlődjenek, ahogy az Ecom Testvérek tették annak idején.
A fivérek nem akarták, hogy mindenki annyit küzdjön, mint ők, hiszen nekik nem volt segítségük. Édesanyjuk támogatta őket, de a sikert maguknak köszönhették. Mivel azonban sok nehézséggel néztek szembe az út során, így tudják, hogy mit érdemes csinálni és mit nem. Ezt megosztják azokkal a fiatalokkal, akik csatlakoznak a programjukba. Videós beszélgetéseket tartanak (Youtube, Instagram, Tiktok csatornájukon), közösségi eseményeket szerveznek, összehozzák azokat az embereket, akiknek egy a céljuk.
Hogy mi kell egy sikeres webshophoz?
Hazánkban az e-kereskedelem alig 7-8 éve indult be igazán, azóta erőteljes fejlődésen ment keresztül. Az akkor még szűz piac rengeteg lehetőséget adott azoknak a vállalkozni vágyó fiataloknak, akik nem akartak egész nap az irodában ülni. Mára azonban már reklámok százai, de akár ezrei is megjelenhetnek előttünk napi szinten, amelyek más-más termékeket kínálnak fel. Ahhoz tehát, hogy valaki egy ilyen telített piacon érvényesülni tudjon, mindenképpen ki kell tűnnie, egy olyan hirdetési formát kell találnia, ami megállja a helyét.
„A siker egyik kulcsa maga a termék. Nagyon alapos piackutatást kell végeznünk, mielőtt egy bizonyos termékre webshopot építenénk fel vagy egy már meglévőbe integrálnánk. Lehet, hogy ami más országban sikerrel fut, az nálunk nem kelti fel az emberek érdeklődését, ezért elengedhetetlen a magyar piac, a magyar emberek igényeinek pontos ismerete, feltérképezése” - mondta el Márk, az Ecom Testvérek kurzusának egyik legelső tagja. Kiemelte, hogy nem szabad mindent egyszerre akarni. Itt nem a mennyiségre kell hangsúlyt fektetni, sokkal fontosabb, hogy inkább egy termékünk legyen, valami olyan, amivel a vásárlók még sosem találkoztak. Erre kell felépíteni a webshopot, majd dropshipping segítségével üzemeltetni azt.
“Egy webshopban csak azonos termékkategóriákat érdemes kínálni, ha többfélével is foglalkozunk, több különálló webshopra van szükségünk. Amikor ez megvan, onnantól a hirdetések kezelése az első számú feladat, abban kell megtalálni azt, ami számunkra a legoptimálisabb” - zárta le gondolatait.
Ha tehát nem saját magunk akarunk csomagolni, szállíttatni, könyvelni, minden webshophoz kapcsolódó feladatot elvégezni, akkor a dropshipping jelenthet megoldást. Ezzel időt, pénzt, energiát spórolhatunk meg, amit aztán fejlődésre, bővülésre, esetleg pihenésre fordíthatunk. A lényeg tehát azon van, hogy megalapozzuk a jövőnket, hogy ne kelljen úgy nyugdíjba mennünk, hogy alig jövünk ki a fizetségünkből.




