KULT

Filmfőszerep után most ismét egy budapesti villamost vezet

Az állampolgár című film főszereplőjével, Dr. Cake-Baly Marcelóval beszélgettünk.
Hegedüs Márk - szmo.hu
2017. március 02.



Dr. Cake-Baly Marcelo 1958-ban született Afrika egyik legkisebb államában, Bissau-Guineában. Mindössze négyéves volt, amikor hazájában kitört a függetlenségi háború, tizenévesen pedig ő is beállt a hadseregbe. Marcelo 1976-ban jött Magyarországra, amikor felajánlottak neki egy ösztöndíjat. Az egyetem befejezése után pedig itt maradt, ma pedig már 100 százalékig magyarnak érzi magát.

Ma villamosvezetőként dolgozik közgazdász diplomával, de az elmúlt hónapban egy új magyar film, Az állampolgár főszereplőjeként robbant be a köztudatba. Dr. Cake-Baly Marcelóval magyarországi tapasztalatairól és Vranik Roland filmjéről beszélgettünk.

- Ön Bissau-Guineában született, 1958-ban. Mikor és miért jött Magyarországra?

- 1976-ban jöttem ide ösztöndíjasként tanulni. A bissau-guineai függetlenségi háború után adódott a lehetőség, hogy ösztöndíjasként tanulhassunk a szocialista országokban. Eredetileg Németországba mentem volna, de végül csak Magyarországon maradt hely.

- Hogyan emlékszik vissza a Bissau-Guineában töltött éveire? Mit jelent önnek a szülőhazája?

- Olyan hosszú ideje élek már Magyarországon, hogy magyarnak érzem magamat, de azért nem közömbös számomra, hogy mi történik kint. Ott él a testvérem, a családom, és mégiscsak a szülőhazámról van szó. Egyáltalán nem mindegy nekem, hogyan mennek ott a dolgok. Mindig követem, mi történik ott, folyamatosan tartom a kapcsolatot az öcsémmel.

- Mikor járt ott utoljára?

- Egy éve, tavaly márciusban mentem ki két hétre. De csak nagyon ritkán jutottam ki, ezzel együtt háromszor jártam ott a hetvenes évek óta. Nagyon drága az út.

Dr. Cake-Baly Marcelo - Fotokredit Feher Karoly

Kép: Fehér Károly, Mozinet

- Meséljen egy kicsit az 1970-es évek Magyarországáról! Hogyan fogadták itt, mint bissau-guineait?

- Nagyon más volt Magyarország akkoriban, abban a társadalmi rendszerben. Mi, akik tanulóként jöttünk ide, mondhatni, gondtalanul éltünk. Sokat kellett tanulnunk, de jó volt nekünk itt. Emlékszem, akkor 800 forint ösztöndíjat kaptam, amiből mindenem megvolt.

"
Ráadásul barátságosak voltak a fiatalok, mindennap elmentünk velük bulizni az egyetem alatt, egyik diszkóról a másikra.

Nagyon jó idők voltak. Az iskola után, amikor elmentünk munkát keresni, szinte azonnal felvettek mindenkit.

- Hogyan boldogult a magyar nyelvvel? Sokak szerint ez az egyik legnehezebb nyelv a világon.

- Fél év alatt tanultam meg magyarul. Akkor azt mondta nekem a tanárnő, hogy ha most nem tanulom meg rendesen a nyelvet, rossz marad kiejtésem, sajnos így is lett. De sokat segített, hogy az egyetemen sokat beszélgettem fiatalokkal. Fél év után már az utcanyelvet is megtanultam. Inkább az iskolai könyveket volt nehéz megértenem. Sokáig szó szerint bemagoltam a tananyagot a vizsgákra.

- Miután befejezte a tanulmányait, nem merült fel önben, hogy esetleg máshova menjen Európában? Vagy akkor már úgy gondolta, hogy Magyarországon marad?

- Igazából egyáltalán nem terveztem, hogy Európában maradjak. Eredetileg haza akartam menni az egyetem után. Ha jól emlékszem, abban az évfolyamban hatan jöttünk Bissau-Guineából, és egyedül én maradtam itt. Itt lett egy életem, megismerkedtem egy magyar lánnyal, született két gyerekem, nem tehettem meg, hogy hazamenjek.

- Európán belül nem akart máshová menni?

- Nem, ez egyáltalán nem foglalkoztatott akkoriban. Az egyetem elvégzése után találtam egy viszonylag jó munkát az OTP központjában. Nekem ez kezdő szakemberként nagyon jó munkahely volt. Sajnos négy év után elküldtek, azt mondták azért, mert nem vagyok magyar állampolgár. Állítólag a szakszervezet balhézott valamit, de igazából a mai napig nem értem pontosan a dolgot, lehet, hogy ez csak ürügy volt, hogy elküldjenek.

Az viszont biztos, hogy ezzel derékba tört a karrierem. Különböző helyeken dolgozgattam, Brüsszelben is voltam két évet, amikor pedig visszajöttem, már túl voltunk a rendszerváltáson. Akkoriban minden nagyon-nagyon megváltozott. Az emberek szemlélete is, és nem csak Magyarországon.

"
Hirtelen nagyon nehéz lett fekete emberként elhelyezkedni Kelet-Európában.

Elképesztő megaláztatások értek ekkoriban, és ekkor kötöttem ki végül a BKV-nál. Családos emberként egyszerűn nem várhattam arra ölbe tett kézzel, hogy egyszer majd elhelyezkedem közgazdászként. Alkalmazkodnom kellett, túlélésre rendezkedtem be.

marcelo2

Fotó: Kiss Nelly, Mozinet

- Milyen változásokat hozott még a rendszerváltás?

- A szocializmus idejében tabutéma volt a rasszizmus. A rendszerváltozás szabadságot hozott, de ez azt is jelentette, hogy mindenki azt mondott, amit csak akart. Ilyen szempontból is minden megváltozott.

- A 2015-ös menekülthullámmal hogyan változott a helyzete? Máshogy viselkednek önnel az emberek?

- Ez egy nagyon nehéz kérdés, és mindenkit megoszt. Nemcsak itt, Magyarországon, de egész Európában. Ezért nem is szívesen beszélek róla, de

"
érezhetően megváltozott a közhangulat, mégpedig nem jó irányba.

Nyilván nem az van, hogy megyek az utcán, és minden utcasarkon leszólít valaki, hogy „mit keresel itt, te néger”, de előfordul. És ugyanúgy előfordul Svájcban is, Németországban is, bárhol Európában. Az emberek nem nézik jó szemmel, hogy ennyi ember jön Európába, és az is igaz, hogy rengeteg probléma is jön velük. Például a terroristák is kihasználják a helyzetet, úgyhogy tényleg komoly dologról van szó.

De nagyon lehet érezni a gyűlöletet, ami a levegőben van. Alig két-három hete történt Olaszországban, hogy egy fekete bevándorló vízbe fulladt, miközben az emberek csak csúfolták, nevettek rajta. Ezután már tényleg csak az hiányzik, hogy marhavagonba tegyék az embereket. Hogy lehet az, hogy egy ember fuldoklik, és mindenki csak nevet rajta, de senki nem tesz semmit? Ez az a gyűlölet, ami korábban nem volt tapasztalható itt.

- Mikor kapta meg az állampolgárságot?

- Úgy emlékszem, 1995-ben.

- Milyen volt a vizsga Az állampolgárban látottakhoz képest? Önnek is olyan nehéz volt a vizsga, mint a filmbeli Wilsonnak?

- Nehéz volt, nehéz… Olyan dolgokat kellett tudnom, mint a filmben is, de azért nekem kicsit más volt, mivel jártam egyetemre, ahol tanultam a magyar történelemről és az alkotmányról. Egészen más lehet egy olyan bevándorlónak, aki most jött a bicskei táborból, és hirtelen a magyar alkotmányt kérik rajta számon.

marcelo cim

Fotó: Kiss Nelly, Mozinet

- Több interjút is olvastam önnel, és mindegyikben elhangzott az, hogy ön teljesen magyarnak érzi magát. Mikor jött el az a pillanat, amikor már kimondta, hogy magyar embernek érzi magát?

- Azt hiszem, egy ember csak egy nemzetet érezhet magáénak. Velem is így van. Ma már bárhol járok a világban, ha meglátok egy magyar embert, akkor a honfitársamat látom benne, nem egy idegent. Ha bajban van, ha segíteni kell rajta, nem fogom cserbenhagyni.

"
Az embernek ott van a hazája, ahol él, ahol családja van, ahol dolgozik.

Nem számít, hol születtem, mert már jó ideje itt élek. Még az irataim is magyarok. Amikor tavaly hazamentem Bissau-Guineába, magyarnak tartottak, külföldi turistaként kezeltek a határon. Amikor a vámon megnézték az útlevelem, egyből megkérdezték, hogy nem guineai vagyok-e. Azt mondtam, itt születtem, de magyar vagyok.

- Az állampolgár főszerepére hogy találták meg az alkotók?

- A Hunyadi téren elsétáltam egy presszó mellett, ahol éppen a rendező, Vranik Roland kávézgatott, és amikor meglátott, utánam futott, és röviden el is mondta, hogy mit akar.

"
Azonnal azt mondtam, hogy rendben, belevágok, mert láttam, hogy a film olyan problémákról fog szólni, amiket én minden nap átélek.

Így kezdődött meg egy nagyon hosszú folyamat. Volt olyan pillanat, amikor azt hittem, semmi nem lesz az egészből, de végül csak kaptam egy forgatókönyvet, és rövidesen a forgatás is megkezdődött.

- Rögtön rábólintott a szerepre? Nem félt, hogy amatőrként egyből főszerepben kell majd teljesítenie?

- Nem, akkor még bele sem gondoltam, hogy nekem itt színészkednem is kell, egyszerűen megtetszett a film ötlete, és rábólintottam. Amikor az első nap a forgatáson megláttam a stábot, a lakókocsikat, a reflektorokat, a kamerát… Akkor jöttem rá, hogy azt sem tudom, mit kell nekem itt csinálnom. Az első néhány nap nagyon nehéz volt, de ahogy ment a forgatás, hamar belejöttem.

marcelo

Fotó: Kiss Nelly, Mozinet

- A profi színészek is segítették?

- Igen, főleg Máhr Ágnes, mivel vele volt a legtöbb közös jelenetem. Vele és a másik amatőr színésszel, az iráni lánnyal (Arghavan Shekari - a szerk.) mindent átbeszéltünk és összeolvastunk.

- Hogyan hatott az életére a film? Például előfordult már, hogy felismerték?

- Először is nagyon sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam. És igen,

"
előfordul, hogy megismernek az utcán, vagy amikor a villamost vezetem. Sokszor volt, hogy bekopogtattak az ablakon, hogy gratuláljanak.

- Mit szólt a kész filmhez?

- Eredetileg meg sem akartam nézni, de a feleségem rábeszélt, úgyhogy elmentem vele. A feleségem nagyon kritikus, de még ő is azt mondta, hogy jó lett, és én is ügyes voltam benne. Ha ő mondja, én nyugodt vagyok.

- El tudná képzelni, hogy más filmben is szerepeljen?

- Igen, szívesen szerepelnék még, de most egy olyan szerepet próbálnék ki, amely teljesen távol áll tőlem. Wilson szerepe nagyon közel állt hozzám érzelmileg, ezért kipróbálnék egy olyat is, amihez semmi közöm. Kíváncsi vagyok, úgy milyen teljesítményt tudnék nyújtani.

Nemrég a Nők Lapja újságírója azt mondta, szerinte a filmes karrierem azon fog elbukni, hogy Magyarországon élek.

"
Azt mondta, ha amerikai lennék, már sorban jönnének a felkérések.

Ebben lehet igazság. Magyarországon nagyon kevés olyan film van, amelyben szükség lenne egy fekete színészre. Az állampolgár más, az kifejezetten rám volt kihegyezve. Úgyhogy lehet, hogy ez lesz életem első és utolsó filmje, és ugyanott folytatom majd, ahol abbahagytam: vezetem tovább a villamost.

marcelo4

Fotó: Kiss Nelly, Mozinet

Ha tetszett az interjú, kattints a megosztásra!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk