Három nap benzingőz a HUNGEXPO-n
Vagány megjelenésű, mélyre ültetett, hangosan duruzsoló, basszustól remegő, több millió forintot érő felnin ülő, profin megcsinált, otthon farigcsált, versenyre termett vagy csak kiállításra való - ezernél több ilyen, és ehhez hasonló autó és motor vár benneteket március 21-23. között az Autó, Motor és Tuning Show-n. Minden eddiginél több látnivalót, programot és érdekességet tartogat a hétvégi rendezvény, amit idén rendeznek meg kilencedik alkalommal a budapesti HUNGEXPO-n.
A kiállításhoz közeledve már messziről hallani a dübörgő autócsodákat és a motorok jellegzetes hangját, és a drifterek égett gumiszaga bejárja a levegőt a kiállítás területén. Összesen hat pavilonba, 215 kiállító, 11 ország képviseletében hozta el gépcsodáit, és jut itt minden, mi szem-szájnak ingere - különleges autók és motorok, no és persze hol lengén, hol kihívóan, hol csak diszkréten, nőiesen öltözött hölgyek...
Az "A" pavilonban a tuning- és hifis cégek, valamint a minden eddiginél népesebb külföldi tuningautós felhozatal mellett kontinensünk legnagyobb show-ja, a Tuning World Bodensee elit autóépítői jelennek meg, de emellett itt sorakoznak fel a hazai gépjárműimportőrök újdonságai és különleges autói, így például a Volkswagen Polo WRC is. A Tuning Shownak immáron ötödik éve hagyományos programja az élő autóátépítés, amit idén ismét a legnagyobb csarnokban követhetünk nyomon: 2014-ben egy új Volkswagen Scirocco-t szednek darabjaira a szervezők, hogy széria autóból vagány tuning csodát építsenek mindössze három nap alatt.
Egy csarnokkal arrébb, a "G" pavilonban a motoroké a terep, a Budapest Motor Fesztivál már szinte hagyományszerűen a motoros szezon nyitó eseménye. A kiállítás a motorimportőröket és márkákat, a motorozáshoz szükséges felszereléseket, valamint a sportszövetségeket és egyéb szervezeteket hozza egy fedél alá, a korábbiaknál látványosabban és nagyobb volumenben. A rendezvényen bemutatkoznak a veterán motorok és a legfrissebb modellek egyaránt, a versenyzésre és a hétköznapi motorozásra alkalmas kétkerekűek és olyan kivételes újdonságok, amikkel nem mindennap találkozik az ember.
Az "F" pavilont a megszokottak szerint hazánk és a környező országok autó- és motorépítői töltik meg a 18. Épített Motorok és Autók Találkozója keretei között, ahol egyedi készítésű motorok, hotrodok sorakoznak fel.
Az önmagában is egyedi színfoltot képviselő, Magyarországon egyedülálló Hot-Rod és Custom Bike Show 18 éves múltra tekint vissza, résztvevői pedig Európa-bajnoki címmel, világbajnoki dobogós eredményekkel, és számos nemzetközi díjjal büszkélkedhetnek. A rendezvény a Visegrádi Négyek országai bajnokságának (V4 Customs), a kelet-európai motorépítő bajnokság, valamint a Motorépítő Világbajnokság hivatalos állomása, és a Magyar Hot Rod Autóépítő Bajnokság (Rusty Rodders Hot Rod Show) fordulója is egyben.
Ha minket is elfog a hangulat, s kedvünk támadna, ebben az épületben még tetováltathatunk is egyet, a Budapest Tattoo Expón ugyanis számos szalon jelent meg kiállítóként.
Tovább haladva a "B" pavilonban 30-nál több hazai tuning klub új vagy a szezonra teljesen átépített autói jelennek meg, a "D" épületben pedig járműtörténeti csodákat láthatunk. Az Autós Nagykoalíció szervezésében itt valósul meg a "Magyarok a Világ Járműgyártásában" kiállítás, mely számos hazai autóipari hírességet vonultat fel a rendezvény keretei között. Sokan nem tudják, hogy az elmúlt száztíz évben egy kis ország sok nagy alkotót adott a világ járműgyártásának, és ma is alig van olyan világcég, ahol ne dolgoznának magyarok vezető beosztásban.
A motorizált kor évszázados történelméből olyan nevek köszönnek vissza, mint Csonka János az első magyar motor készítője, Bánki Donát a karburátor feltalálója, vagy Galamb József a Ford T-modell megalkotója. A jelent egyebek mellett Tárnok Zsolt, olasz luxusautók tervezője, Németh Gábor a Mercedes B osztály egyik formatervezője, Palkovits László, a Knorr-Bremse európai kutatás-fejlesztési vezetője vagy éppen Bocsi Attila a Peugeot 508 RHX tervezője képviselik. A járműtörténeti kiállítás mellett amerikai autók, valamint veterán / oldtimer szekció színesíti a pavilon felhozatalát.
Ha a kiállított autók nem elégítenék ki 100 százalékig az igényeinket, érdemes belenéznünk a rendezvény ideje alatt zajló versenyekbe is: az "A" pavilon mellett a Gymkhana Országos Bajnokság idei első fordulóját követheted végig mindhárom nap, a verseny szüneteiben pedig a Lowrider.at csapatának legfrissebben épített csoda-GTI-je mutat be felejthetetlen show-t. A motoros programok szerelmeseit a "C" pavilon betoncsíkja várja, ahol szombaton a szezon első Stunt Riding bajnoksága zajlik majd, ami nagyteljesítményű motorokkal végrehajtott látványos akrobatikus gyakorlatokra épül. A versenyzők ezeket az akrobatikus elemeket fűzik egymás után és mutatják be a pontozó bíráknak, akik a gyakorlatok nehézségét és a végrehajtás minőségét értékelik.
Az Autó, Motor és Tuning Show programjairól bővebben ITT lehet olvasni, a rendezvényekről bővebben pedig ITT található információ. Amennyiben kizárólag a Budapest Motor Fesztivál érdekel, ITT találod a tudni valókat.
Ha te is szereted a jó autókat, nyomj egy lájkot!