KULT

"Mi filmeket készítettünk, eszünkbe sem jutott, hogy egyszer majd bejutunk a múzeumi szentélyekbe"

Muhi András producer, a legendás Inforg Stúdió alapítója fogalmazott így a szentendrei MűvészetMalomban futó kiállítás megnyitóján, ahol a stúdió korábbi alkotásai elevenednek meg.


A kísérletezés szabadsága – Inforg Stúdió 2000-2010 címmel nyílt rendhagyó kiállítás Szentendrén, a Ferenczy Múzeumi Centrumhoz tartozó MűvészetMalomban. A tárlat a legendás filmes műhely történetét dolgozza fel. Aki szívesen felidézné a korábbi alkotásokat, vagy netán most ismerkedne meg az Inforg Stúdió munkásságával, annak mindenképpen érdemes ellátogatnia Szentendrére. A kiállítás kurátora Iványi-Bitter Brigitta PhD.

A Muhi András által alapított stúdió eleinte kimondottan kisfilmekre koncentrált, és fontos sajátossága volt, hogy filmrendezői előképzettség nélkül is be lehetett adni filmötleteket,

ugyanakkor mindig is nagyon fontos volt számukra a minőség.

Ahogy a kiállítás katalógusában olvasható: „Az Inforg Stúdió 270 művészfilmből álló kiemelkedő minőségű portfóliója őrzi az ezredforduló különleges magyarországi atmoszféráját.” A megnyitóra a stúdió számos alkotója is eljött, többek között Fliegauf Benedek és Rohonyi Gábor.

A kiállítás megtekintése minden filmrajongónak "kötelező program", ahol két látszólag ellentétes világ találkozik - a múlt előtt tisztelgő múzeum és a jövőbe néző, progresszív filmalkotás -, de ez esetben az ellentétek nemcsak vonzzák egymást, hanem egészen új megvilágításba helyezik az Inforg munkásságát.

Akár napokat el lehet tölteni a MűvészetMalomban anélkül, hogy egy pillanatra is unatkoznánk.

A kísérletezés szabadsága

Inforg stúdió 2000-2010

2021. szeptember 25. – 2022. január 9.

A kiállítás csütörtöktől vasárnapig, 10:00-18:00 óra között látogatható.

MűvészetMalom, Szentendre, Bogdányi u. 32.

www.muzeumicentrum.hu

A kiállítás honlapja: https://inforgfilm.org/

A kiállításhoz kapcsolódó programok: https://www.facebook.com/ferenczymuzeumicentrum/events

A kiállításmegnyitón Muhi Andrást kérdeztük az Inforg Stúdióról, a kiállításról.

– Különleges élmény a mozgóképet múzeumban viszontlátni. Önben milyen érzéseket kelt ez a tárlat?

– Nagyon izgalmas múzeumi falak közé kerülni és mintegy klasszicizálódni. Ez mindenképp egy új fejezet. Nagyon remélem, hogy ez az Inforg kanonizációjának valós kezdete. Mi filmeket készítettünk, eszünkbe sem jutott, hogy egyszer majd bejutunk a múzeumi szentélyekbe. Őszintén szólva nem tudtam elképzelni, hogy ez jó tud lenni. De azt kell mondjam, miután nálunk annyi kísérleti és szerzői film született, ezek az alkotások különösen jól mutatnak egy kísérletező tárlaton.

Így tömegben látni őket, egészen megható és inspiráló. Nagyon elegáns, nagyon európai. Remélem, hogy meg tudjuk majd futtatni itt-ott a világban.

– Nyilván rengeteg emlék jött elő a kiállítás hatására. Mi az első, a legfontosabb, ami eszébe jutott?

– Nagyon meglep még most is, hogy milyen bátor voltam. Hogy el mertem indulni. 1999-ben forgattam le az első kisfilmet. Civil voltam, vállalatigazgató és jogtanácsos. Tulajdonképpen ez halálugrás volt. Mert oké, hogy a filmeket ismertem, de nagyon más gyártani, benne lenni a filmezés hétköznapjaiban. 44 évesen ez nagyon nagy életforma-váltás volt. Utólag belegondolva, kockára tettem azt a középpolgári jólétet, amiben éltem a családommal. Ez végül akkor nem került veszélybe, csak 2010-ben, amikor összeomlott a rendszer.

De az biztos, hogy nem voltam elég információ birtokában. Ma például nem merném megtenni. És nem azért, mert idősebb lettem, hanem most már tisztán látom a viszonyokat. Vissza is tudom vetíteni, hogy mai fejjel a 90-es években sem mertem volna elkezdeni. Az egy nagyon sivatagos időszak volt. Azért lettünk érdekesek, mert akkoriban annyira nem volt pénz a magyar filmre, hogy az meglátszott a produkciók színvonalán is. Mi bár kisfilmekkel kezdtünk, mind nagyon magas minőségben készült.

Velencében, Cannes-ban szerepeltek az alkotásaink, tehát a világ visszaigazolta, hogy itt minőség születik.

Azt sajnálom, hogy ma már sansz sincs egy ilyen stúdió létrehozására.

– A kezdetekkor a szakma felé bizonyítani kellett, vagy egyszerűen örültek, hogy van valaki, aki segít?

– Pont ezért kellett a minőségre figyelnem, mert első filmesekkel dolgoztam. Általában olyanokkal, akiket nem vettek fel a főiskolára. Ennek ellenére mindig mi nyertük a filmszemlét. A szakma egész addig szeret, amíg nem akarsz nagyjátékfilmet csinálni. Amíg nem állsz oda a húsosfazékhoz, addig megsimogatja a buksi fejedet és veled van. De aztán ez hamar megváltozott, mert elkezdtem nagyjátékfilmeket forgatni.

A KIÁLLÍTÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ PROGRAMOK A MŰVÉSZETMALOMBAN

Helyszín: MűvészetMalom, Bogdányi u. 32.

A programok belépőjeggyel látogathatóak.

OKTÓBER 15. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

OKTÓBER 30. SZOMBAT, 15:00

MuhiDoktor rendel!

Piccselj és kérdezz Muhi Andrástól az Inforg Stúdió producerétől – azaz mutasd meg

a forgatókönyved vagy csak kérdezz a filmes világról vagy akár a kiállításról magáról.

NOVEMBER 19. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

NOVEMBER 21. VASÁRNAP, 10:00 – 12:00

Családi nap és tárlatvezetés A kísérletezés szabadsága. INFORG Stúdió 2000-2010 kiállításon.

A foglalkozás ideje alatt a felnőtteknek tárlatvezetés Muhi Andrással,

az Inforg Stúdió producerével.

Belépőjegy: 500 Ft (7 év alatti gyerek 1 kísérőjének ingyenes)

A tárlatvezetés belépőjeggyel látogatható.

NOVEMBER 27. SZOMBAT, 15:00

MuhiDoktor rendel!

Piccselj és kérdezz Muhi Andrástól, az Inforg Stúdió producerétől – azaz mutasd meg

a forgatókönyved vagy csak kérdezz a filmes világról, vagy akár a kiállításról magáról.

DECEMBER 10. PÉNTEK, 17:00

Tárlatvezetés Muhi Andrással, az Inforg Stúdió producerével.

2022. JANUÁR 9. VASÁRNAP

Finisszázs

A kiállítást – Forgács Péter médiaművész mellett – Enyedi Ildikó filmrendező nyitotta meg, akinek szintén látható alkotása a tárlaton. Tőle is azt kértük, mondja el, hogy milyen emlékek törtek elő belőle a kiállítás hatására.

– Rengeteg első találkozás kollégákkal, akik azóta jelentős alkotók lettek. Sok személyes találkozás abban a kis, Kinizsi utcai, földszinti lakásban, ahol az Inforg Stúdió központja működött, és a két vágószoba, ahol az "Első szerelem" című rövidfilmemet is vágtam. És bár ez nem tartozik az Inforg Stúdió itt bemutatott időszakához, de a "Testről és lélekről" című filmet is együtt kezdtük el Andrissal.

– Muhi András egészen más világból, szakmából érkezett. Milyen volt a fogadtatása a szakmában?

– A 90-es években, a filmes szakmában a legváltozatosabb emberek tűntek fel producerként. Volt például, aki taxisofőrből lett producer. Ilyen szempontból egyáltalán nem volt furcsa Andris megjelenése.

Inkább az nem esett le az embereknek, hogy ez milyen bátor vállalkozás.

Nem úgy volt, hogy pályázok ide-oda, csinálok évente 2-3 filmet és próbálok megélni belőle, hanem sokkal vadabb, szabálytalanabb, izgalmasabb dolog. Nagyon kevés ember ismerte fel, hogy az Inforg mennyire unikum. Mennyire más.

Csak annyit fogtak fel, hogy „a Muhi Andris rövidfilmekkel foglalkozik”.

De ahogy arra a megnyitómban is utaltam, nem artikulálták, nem mondták ki, mi ez az egész. Nagyon örülök, hogy ezzel a kiállítással végre ezt is elmondjuk.

A kiállítást 2022. január 9-ig lehet megtekinteni. A tárlathoz létrehoztak egy hihetetlenül gazdag honlapot is, ahol meg lehet nézni az Inforg Stúdió filmjeit, interjúkat a rendezőkkel.

A kiállításhoz kapcsolódóan filmvetítések is lesznek a szentendrei P’Art Moziban, a múzeumban pedig Muhi András tart tárlatvezetéseket.

További információk itt.

INFORG FILMKLUB A P’ART MOZIBAN

FILMVETÍTÉS ÉS PÓDIUMBESZÉLGETÉS AZ ALKOTÓKKAL

Helyszín: P’Art Mozi, Duna korzó 25.

Jegyár: 1200 Ft

OKTÓBER 14. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Madárszabadító, felhő, szél - játékfilm (2006)

Rendező: Szaladják István

OKTÓBER 28. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Bahrtalo! - játékfilm (2008)

Rendező: Lakatos Róbert

NOVEMBER 11. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Fekete kefe – játékfilm (2005)

Rendező: Vranik Roland

NOVEMBER 25. CSÜTÖRTÖK, 18:00

Pánik - magyar filmdráma (2008)

Rendező: Till Attila

DECEMBER 9. CSÜTÖRTÖK, 18:00

A világ nagy és a megváltás a sarkon ólálkodik

bolgár-német-szlovén-magyar filmdráma (2008)

Rendező: Stephan Komandarev

DECEMBER 16. CSÜTÖRTÖK, 18:00

A fény ösvényei – magyar filmdráma (2005)

Rendező: Mispál Attila

A cikk a Ferenczy Múzeumi Centrum támogatásával készült.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk