KULT

Magyar lány vigyázott a Morcheeba énekesnőjének a fiára

Skye Edwards a szerdai koncert előtt adott interjút nekünk.


Nem először léptek fel Magyarországon, az utóbbi időszakban sűrűn látogattátok a hazai fesztiválokat. Mi a benyomásod erről az országról, mit gondolsz a magyar emberekről?

Nem sok magyar embert ismerek személyesen, egyedül egy Niki nevű lányt, akivel együtt éltünk Angliában. Sokat vigyázott a fiamra, tényleg nagyon kedves volt. Ez az egyetlen igazán személyes élményem. Most dolgozunk a negyedik szólóalbumomon Robert Logannel, akinek az édesanyja éppenséggel magyar. Ő is egy hasonlóan bájos személyiség, akinek köszönhetően alkalmam adódott belekóstolni a magyar konyhába. Bármikor meglátogattuk, folyton csak: „Egyél, egyél, egyél!” „Éhes vagy? Enned kell!”. Nagyszerű élmény volt, akárhányszor ott jártunk.

Ha már megemlítetted: milyen kívánságaitok vannak a backstage-ben fellépések előtt? Van bármilyen speciális kérésetek, ami nélkülözhetetlen az öltözőben? Hogyan szoktál felkészülni a fellépésekre?

Nincs igazán különleges kívánságunk. Két üveg tequilát és két üveg vörös bort szoktunk kérni, egy rekesz sört, sok vizet és egy üveg whiskey-t. Persze nem egyszerre isszuk meg az egészet (nevet), sokszor meg is marad, amit kértünk. Személy szerint én a besminkeléssel szoktam felkészülni, felteszem a „stage-arcomat”, mint most is, hiszen fotóztok (nevet). Van egy csodás sminkkészletem, kis tükörrel, fényekkel. Ez egy kis fekete doboz, sokszor össze is tévesztik egy erősítővel. A smink mellett pedig, egyfajta felkészülési rituálé gyanánt, zenét hallgatok.

_RPF4622_RPF4613_RPF4598

Ha tehetnéd, kinek a koncertjére látogatnál el az idei VOLT-fellépők közül?

Hadd nézzem! (rátekint a VOLT interjúszobájának falára, ami telis-tele van a fellépők aláírására váró táblával) Hú, az Arcitc Monkeys-ra biztosan, a Hurts-re is! Őket néhányszor láttam színpadon, a billentyűsükkel együtt is felléptünk, amikor szólóztam. Az MGMT-re, ó, és lesz a Strypes? Fantasztikus! Elég jó neveitek vannak idén!

Magyarországon az egyik legnépszerűbb Morcheeba-szám az Enjoy the Ride, ami még akkor született, amikor nem te voltál az együttes énekese. Befolyásolt ez bármilyen szinten a közös munka során?

Nem igazán. Számomra az Enjoy the Ride nem olyan különleges. Kifejezetten furcsa, sokan faggatnak erről a dalról. Egyszer valaki, akinek a dal szövege rá volt tetoválva a karjára, odajött hozzám és lelkesen mutatta, én meg csak annyit tudtam mondani: „Ez nagyszerű, jó neked, de ehhez a dalhoz nekem nincs közöm.” Megkértek, hogy énekeljem, de nem működött, már nem illik a mostani felállásba.

A Morcheeba

A kilencvenes években egymás után alakultak az olyan zenekarok, amelyek azt a célt tűzték maguk elé, hogy egy új minőséget képviselő projektben egyesítsék a rockban még megbúvó erőt, a trip hop finomságát, a pszichedéliában rejlő képzelőerőt és a lounge eleganciáját, de csak kevesen értek el olyan sikereket, mint a kenti Hythe-ből startoló Morcheeba. A párját ritkítóan fantáziadús zenekar agya a producer-szövegíró Paul Godfrey és a számtalan hangszeren kiválóan játszó Ross Godfrey, szíve pedig a gyönyörűséges-ellenállhatatlan Skye Edwards. Az 1996-ban megjelent és a brit listákon dobbantó debüt, a Who Can You Trust úgy jelöli ki a Morcheeba univerzum határait, hogy nem mutatja be a stílusban rejlő valamennyi lehetőséget, míg a letaglózóan szédítő Big Calm - amely Nagy-Britanniában és Franciaországban platina státuszt ért el - már esszenciális album, rádióbarát, szívszaggató és élményfokozó dalokkal, akárcsak a kereskedelmileg legnagyobbat dobó Fragments Of Freedom. A Charango, amiről Ross azt mondta, úgy hangzik, mint valami gonosztevő egy spagettiwesternből, tobzódó és talán a zenekar legszínesebb albuma, a tavaly októberben megjelent Head Up High pedig felfrissíti a zenekarral kapcsolatos legemlékezetesebb pillanatokat, melyek közvetlen átélésére idén a VOLT biztosít egyedül alkalmat.

Forrás: VOLT fesztivál

_RPF4669
_RPF4670

Mi a különbség számodra a szóló és a srácokkal való közös munka között?

Mindannyian függetlenek vagyunk, saját stúdióval, így tudunk külön-külön is együtt dolgozni. Egyfajta hátrány, hogy sok kompromisszumot kell kötnünk. Mindenki, aki egy együttesben játszik vagy énekel, átéli azt, amikor harcolnia kell a saját ötleteiért. De inkább nem is a harcolás szót használnám, úgy mondanám: a többieken keresztül kell vinned az ötleted. De ez csak egy apróság a munka során.

A szóló hátránya, hogy nekem kell producert keresnem, ugyanakkor ez is egyfajta előny, mivel rengeteg fantasztikus emberrel találkozhatok így. Szólóban én írom a dalaimat, amik sokkal melodikusabb vonalon mozognak, mint a Morcheeba dalai. És őszintén, a Skye név nem mond még olyan sokat a zeneiparban, hiszen szólóénekesként még új előadó vagyok. De a különböző projektek segítik egymást. Kifejezetten szerencsésnek tartom magam, hiszen egyszerre építhetem a szólókarrierem és énekelhetek a Morcheebában.

Amikor beléptem, a pólómra mutattál, hogy ez az egyik kedvenc filmed. A Vissza a jövőbe mellett milyen filmeket szeretsz, akár a zene szempontjából?

Nagyon szeretem még a Szárnyas fejvadászt, pontosan nem is tudnám megmondani, miért, fiatalon többször is láttam. Imádom a betétdalát. Huszonéves koromban a szomszédom mindig azt hallgatta, borzasztó hangosan. Egyszer az előtérben megállítottam és megkérdeztem, hogy miért bömbölteti így? Erre ő azt mondta, hogy ez állítja meg, hogy ne ugorjon ki az ablakon, ami, tekintve, hogy a hetediken laktunk, tényleg szörnyű lett volna. Szóval az a film érdekes emlékeket idéz.

Utolsó kérdésként: mit várhatunk a mai koncerttől?

Lesz sok dal az új albumról, ami tavaly októberben jelent meg. Ez az első alkalom, hogy előadjuk őket Magyarországon. Az új dalok mellett pedig néhány híresebb, mindenki által kedvelt szám is szerepel majd, mint a Rome vagy a Blindfold. De az Enjoy the Ride-ot nem fogjuk játszani! (nevet)

_RPF4805_RPF4719_RPF4688

Ha te is bírod a Morcheebát, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk