Visszatért a BMW 8 – ez volt az egyik legerősebb gép az autós kártyák közt
Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy azok az autórajongók, akik a 90-es években voltak gyerekek, ütőkártyaként használták a 8-as BMW első generációs modelljét, ugyanis az volt az egyik legerősebb gép az autókártyás mezőnyben. 1990-ben mutatta be a BMW a rendkívül alacsony, felnyílólámpás 8-ast, amely utcai autóként elsőként kapott V12-es motort és hatsebességes kéziváltót. De a kártyajátékon túl a várt siker igazából elmaradt, egy modellciklus után elengedte a gyártó, tehát az első generációt akkor új nem követte. 2003-ban a 6-ost szánta a helyére a BMW, majd később, 2018-ban ismét visszatért a 8-as, amely egy szűk mezsgyén mozog valahol a legfelső kategóriás luxusmodellek és a kevésbé prémium gyártók sportautói között.




Érzelmekben gazdag a formanyelv: sportos exkluzivitást sugall a modell, amely nagyméretű felületeit elegánsan ívelt, mégis éles karaktervonalak díszítik. A modell alacsonyan futó, hosszan elnyújtott, keskeny ablaksávval megrajzolt sziluettje pedig kecsesen ereszkedő tetővonalban egyesül a hátsó résszel. Az új BMW 8-as Coupé karosszériaarányait mindezeken felül a hosszú tengelytávolság és a széles nyomtávok határozzák meg, az erőteljes útfekvésről már álló helyzetben is 4 843 milliméteres hosszúság, 2 822 milliméteres tengelytávolság, 1 902 milliméteres szélesség és 1 341 milliméteres magasság gondoskodik. Az opcionális extrafelszereltségek között a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, hűtőrács-lamellák, külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és hátsó diffúzor is megtalálható, amelyeket a Carbon felszereltségi csomag részeként rendelhetnek meg az ügyfelek. M felszereltségen 19-es felni az alap, M Performance esetén viszont már a 20 colos, s értelemszerűen a nagyobb teljesítményhez erősebb fékrendszer, M bőrkormány, M logót viselő, világító küszöblécek járnak, s a külső dekorációban is észrevehető több kiegészítő.
A karosszériát, a hajtásláncot és a futóművet a csúcskategóriás sportautóktól elvárható agilitás, precizitás és egyensúly szerint dolgozták ki a mérnökök. Az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a BMW M8 modellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan zajlottak, így a kocsi jellemzői is erre hajaznak. Alacsony a súlypont, kifejezetten jól sikerült a tengelyterhelés-elosztás, a könnyűszerkezetes járműépítésnek köszönhetően könnyű a kasztni, ám rendkívül merev a karosszériaváz, a kocsi pedig aerodinamikailag optimalizált és gyakorlatilag felhajtóerőtől mentes. Ezzel párosulnak az erőteljes motorok, a sport kipufogórendszer, a hátsó differenciálzár és a feszes futómű, amelyet még adaptív M futóművel és aktív hátsókerék-kormányzással ruháztak fel. Ráadásul a BMW M850i xDrive Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként aktív borulásgátló rendszer is konfigurálható. A 8-as új Laserlight lézerfény-technológiaval is rendelhető, amely 600 méterre növeli a kocsi előtt megvilágított útszakaszt.



Az utastérben luxuskörnyezet fogad minket, s a vezetőülésben elhelyezkedve már azt is megbocsátjuk, hogy igencsak alacsonyra kell ereszkednünk a beszálláskor. De menetközben nagyon kényelmesek az integrált fejtámlás ülések, ráadásul stabil oldaltartást is biztosítanak, így hosszú úton is jó bennük utazni. A műszerfal letisztult, az anyaghasználat természetesen prémium minőséget tükröz, amelyet kifinomult utastéri hangulatvilágítás, illetve exkluzív dekorbetét tesz teljessé. Már az alapfelszereltség részeként teljes bőrkárpitozást kapunk, amely az ülések mellett a műszerfalra és az ajtókárpitokra is kiterjed. Szintén alapnak számít a kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás és az 50:50 arányban osztott hátsó üléssor. A csomagtér 420 literes, és szűk nyíláson pakolható.
Igazán elegánsra sikerült a BMW Live Cockpit műszerfal teljesen digitális műszeregysége, valamint a 10,25 colos központi kijelző, amely logikus menüelrendezésének köszönhetően könnyen, gyorsan használható, ráadásul összesen 4 módon irányítható. A digitális eszközeinket a BMW Connecteddel kapcsolhatjuk a kocsihoz, a BMW Digital Key digitális kulcs pedig azt teszi lehetővé, hogy a vezető a távolból, okostelefonján keresztül kinyissa a jármű ajtajait és beindítsa a motort.

A modell összesen négy motorral kapható: a benzines palettán egy 340, egy 530 és egy 600 lóerős változat található, illetve egy 320 lóerős dízel is választható. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát mindegyik esetben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbfejlesztett változata továbbítja a kerekek felé. A 850i jelölésű tesztautónkban a 4,4 literes, 530 lóerős változat dolgozott, amely 750 Nm-es nyomatékával és az xDrive összkerékhajtásnak köszönhetően brutális erőt képes az aszfaltra engedni. Főképp úgy, hogy ez az erő már 1800-as fordulaton rendelkezésre áll, s egészen 4600-as fordulatig biztosítja is számunkra. Ezzel a motorváltozattal a 8-as 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, s a maximális sebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában. A menetdinamikát gombnyomással állíthatjuk, összesen négy üzemmód áll rendelkezésünkre.
A biztonságról pedig a számos vezetéstechnikai rendszer gondoskodik: Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, parkolóasszisztens, kormányzó- és sávtartó asszisztens, sávváltásra és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, távolsági információk, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, elsőbbségadásra és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer is található a kocsiban. Itt mutatkozott be a tolatási segédlet, amely akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolás kivitelezésére.



A 8-as BMW ára 24,1 millióról indul, a 850i 32 millióba kerül alaphangon, a dízel pedig 25,9 millióért vihető el legolcsóbban.