Tökéletes elektromos autó a hétköznapokra, és 10 millió alatt is hozzájuthatsz
A LEAF középkonzolján igazán látványos a továbbfejlesztett, 7 hüvelykes színes (TFT) kijelző, ami megjeleníti a legfontosabb funkciókat, beleértve az audio- és navigációs rendszer információit. Ezzel szemben viszont kissé konzervatív a műszerfal, mely félig analóg, félig digitális. A Nissan Connect navigációs rendszere Bluetooth-csatlakozási lehetőséget és digitális rádiót is tartalmaz. A szokásos navigációs jellemzők mellett valós idejű adatokkal szolgál a legközelebbi töltőpontokról is. Az összekapcsolhatóságot fokozhatja a választható Apple Carplay és Android Auto is. Az időzíthető klíma az új generációs esetében is elérhető, így az előre beállított hőmérséklettel az ügyfelek takarékoskodhatnak az akkumulátor töltöttségével, hiszen az autó fűtését illetve hűtését hálózati árammal végezhetik el.




A LEAF jelenleg kétféle hatótávval kapható: amennyiben valaki kizárólag városi használatra szánná a modellt, akkor neki elegendő a sima 40 kW-os akkuval szerelt változat a 270 kilométeres hatótávolságával, ha pedig nagyobb távolságra is használnánk az elektromos autónkat, választhatjuk a 60 kW-os akut, amely akár 385 kilométert is képes megtenni. Előbbi 149 lóerős teljesítményt biztosít, amely 7,9 másodperc alatt gyorsítja százra a járgányt, utóbbi ezzel szemben akár 217 lóerőt tud, és 0,6 másodperccel gyorsabban éri el a 100-as tempót.


Ha lemerülnénk, a 40 kW-os akkumulátort 50 kW-os gyorstöltővel 60 perc alatt tudjuk 20 százalékosról 80 százalékosra tölteni, otthoni wallboxról 7,5-8 óra szükséges a 100 százalékos töltöttséghez, konnektorról viszont 21 óráig tart ez a folyamat. A nagy aksival 90 perc a gyorstöltés, 11,5 óra a wallbox és 32 óra a konnektoros töltés. Tesztautónkban a kisebb akkus változatot tehettük próbára, amely átlagos használat mellett tartani tudta az ígért hatótávolságot, s alapvetően menet közben is reális hatótáv-csökkenést jelzett. A kocsi nyomatéka hétköznapi használatban tökéletes, különleges élmény, amely egyébként az elektromos autók sajátossága, hogy a maximális nyomaték már induláskor rendelkezésre áll.
A LEAF és a LEAF e+ kettő, illetve három felszereltségi szinten kapható, és jelentős fejlődés figyelhető meg a biztonságtechnikai megoldások kapcsán. Az egyik újdonság a ProPILOT vezetéstámogató rendszer, amely alapvetően autópályára, egy sávban való közlekedéshez készült, és a nagyobb forgalmi torlódásokban való használatra vagy nagy sebességgel történő haladásra lett optimalizálva. A vezető ugyanolyan könnyen tudja aktiválni a ProPilot-ot, mint a hagyományos sebességtartó automatikát: egyszerűen be kell állítania a kívánt haladási sebességet és távolságot. A radarral és kamerával támogatott ProPilot az autó előtt észlelt forgalomhoz igazítja a sebességet, és a sáv közepén tartja az autót. Még a forgalomtorlódások kezelésére is képes, így pihentetőbbé teszi a mindennapi városi közlekedést, és csökkenti az elfáradást.

Forgalomtorlódások esetén, ugyanazon technológiai logika mentén, a ProPILOT rendszer automatikusan szabályozza az előtte haladó autóhoz képesti távolságot, és szükség esetén fékez, vagy a járművet akár teljesen meg is állítja. A megállást követően a jármű még akkor is egy helyben marad, ha a vezető nem nyomja le a fékpedált. A forgalom újraindulása esetén az autó automatikusan újra elindul. Ha a forgalom 3 másodpercnél hosszabb időre áll le, a ProPilotot a gyorsítópedál lenyomásával vagy a kormánykeréken található gombbal lehet újraindítani.
Az új Nissan LEAF-ben mutatkozott be az e-Pedal technológia, amely megreformálhatja a vezetést: a gombnyomásra aktiválható funkció a gázpedál működését szabályozza, így egy pedállal gyorsíthatunk, lassíthatunk, de akár meg is állíthatjuk is járművet. A lassulás mértéke akár 0,2 g is lehet, így az e-Pedallal a vezetőnek nem kell állandóan áthelyeznie lábát a gyorsítópedálról a fékpedálra, hogy lelassítson, vagy megállítsa az autót.
Az új LEAF 11,3 millió forintról indul, de ebből az árból még lejön az állami támogatás, így már 10 millió forint alatt is elérhető egy teljesen elektromos autó, amelynek a fenntartási költségei 75 százalékkal alacsonyabbak egy hagyományos autóhoz képest.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!