Minden idők legszebb Mégane-ja született meg
Az Espace, a Kadjar új változata és a Lagunát váltó Talisman külleme jó előjel volt a Mégane érkezése kapcsán, amely 2016-ban, a Genfi Autókiállításon mutatkozott be a nagyközönség számára. Az új vonalvezetés természetesen a kompakt autón is megjelent, s talán túlzás nélkül állítható, hogy a Mégane négygenerációs történetének legszebb példánya született meg. A vizuális élményen egyébként elöl-hátul nagyot dob a lámpatestek formája, ez teszi igazán különlegessé a francia kisautót. Az új formavilág mellett az autó méretén is igazítottak a mérnökök: a IV-es Mégane alacsonyabb, ám hat centivel szélesebb lett elődjénél, de tengelytávban (+2,8 cm) és hosszra (+5,7 cm) is nőtt a kocsi. A változások pedig összességében egy, a korábbinál dinamikusabb formát eredményeztek.




A Talisman hasonlítható talán a legjobban a Mégane-hoz, amit a belső tér hasonlósága is igazol, így a benyomásunk is hasonló volt. A műszerfal és a középkonzol - szemben a külsővel - csöppet elmarad a versenytársaktól, előbbi esetében a digitális kijelző egyszerű grafikája (még akkor is, ha a megjelenése vezetési mód beállítástól függően változik), utóbbi esetben pedig a felhasznált anyagminőség miatt:
feltűnően sok ugyanis a műanyag felület és egy-egy kapcsoló formája, tapintása sem az igazi.
Az elrendezéssel egyébként nincs gond, minden kézre esik, a váltó és a könyöktámasz között található tempomat főkapcsolóval azonban továbbra sem tudok megbarátkozni. A helykínálatra sem lehet panasz, de igazán kényelmesen csak négyen utazhatunk. A csomagtartó közel 390 literes, ami a kategóriában az élmezőnybe tartozik.
A Mégane kínálatában jelenleg négy-négy benzin és dízelmotor található, 90-205 lóerő közötti teljesítménytartományban. Nálunk az 1.2-es benzines járt, a kis turbós erőforrás 131 lóerőt tud. 205 Nm-es nyomatékának köszönhetően pörgős a motor, ennél talán nem is kell jobb választás a Méganehoz. A hozzá kapcsolódó hatfokozatú váltó is kezes bárányként viselkedik, a futómű pedig sportos társ a mindennapokban. A Mégane egyik különlegességét az a Multi-sense rendszer jelenti, amit már a Talisman kapcsán is bemutattunk. Ez a funkció pedig menet közben - a vezetési stílushoz illeszkedően - konfigurálja a beállításokat.




Városban könnyű vezethetőséget biztosít, gyors tempónál pedig stabil úttartást. A Sport állástól a Comfort beállításig eltérő módok állnak rendelkezésünkre, amely a motor karakterisztika mellett a felfüggesztés és a hátsó kormányzás paramétereit is befolyásolja. Extra felszereltségként kérhetjük a kocsit 4Control futóművel is, amely kivételes kezelhetőséget biztosít a kocsinak. A futómű adaptív rendszere ugyanis
másodpercenként több mint 100 alkalommal módosít a kerekek szögén.
A hátsó kerekek akár 3,5°-os szögben is elfordulhatnak, melynek köszönhetően a jármű manőverezési képessége és stabilitása rendkívüli mértékben javul, és az autó fordulóköre is jelentősen csökken.
A Renault Mégane nagyot fejlődött az elmúlt időszakban, így joggal tarthatnak tőle a konkurensek. Jobb az összeszerelés, szebb a forma és a belső értékek is jelentőset léptek előre. A kocsi belépő modellje 4,79 millió forintról indul, a tesztautónk már a hatmilliós határt is átlépte. A versenytársakat vizsgálva egyébként átlagos a kocsi árazása, szóval alapvetően az ízlés dönthet e modell mellett.
VIDEÓ: a legszebb Mégane
Hengerűrtartalom: 1197 cm3
Teljesítmény: 97 kW (131 LE)/5500
Nyomaték:205 Nm/2000
Széndioxid kibocsátás: 119 g/km
Gyorsulás: 0-100 km/h:10,6 s
Végsebesség: 197 km/h
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
A modell alapára: 4 790 000 Ft
Tesztautó ára: 6 675 000 Ft
Ha neked is tetszik a kocsi, nyomj egy lájkot!