Minden autógyártó a tökéletességre törekszik – most megközelítették!
Minden autógyártó a tökéletességre törekszik. A maga módszereivel próbálja elérni azt, hogy az általuk készített négykerekű az adott korszak egyik legjobbja legyen. Ezért folyik komoly harc a piacon, ahol a nehézséget az jelenti, hogy sok a versenyző, és sokan próbálják megnyerni a vásárlók szívét. A helyzet azonban az, hogy van egy-két olyan márka, amely kiemelkedik a mezőnyből.
Ilyen az Audi, amely a prémium szegmens egyik képviselője. Mivel prémium, nem is lehet etalon, hiszen az átlag nem engedheti meg magának e modelleket, ennek ellenére, amikor az ember beül egy négykarikás példányba, mindig jön a felismerés: ennél jobbat racionális keretek között nehezen lehetne gyártani. Persze az Audi is komoly csatát vív, a BMW és a Mercedes állandóan a nyakában lóg, s talán csak az ízlés dönti el, hogy ki melyik mellett dönt.

Szóval Audi. Sokan bántották a márkát amiatt, hogy kicsi a változás az egymást követő generációknál, de én pont ezt a kiszámíthatóságot szeretem.
Nincs mellényúlás, hanem a jól bevált ízlésvilágot követi a gyártó, ám mindig betartja az adott korszak igényeit.
Napjainkban a szögletesebb, erősebb élekkel ellátott a forma a nyerő, az ötödik generáció éppen ezért ezt az irányvonalat követi. Ha végignézzük a fejlődés ívét, egyértelműen látszik ez az irány, generációról generációra vált karakteresebbé a modell.

Az Audi A4 Avant kiegyensúlyozott és harmonikus arányokkal rendelkezik. Vonalvezetése elegáns és egyúttal sportos is, a jármű elejét átfogó motorházfedél kihangsúlyozza a jármű szélességét. Domináns részlet a széles és lapos hűtőrács, amely kimondottan plasztikus rácsozatot kapott. A fényszórók alsó élének markáns cakkozása összetéveszthetetlen világítási képet eredményez. Egy fényvezető - amely két éles szöget alkot - sugározza a nappali menetfényt és a fényszóróház felső részén az irányjelző fényt.
Az opcionális LED-technikájú fényszórók vagy az Audi Matrix LED-fényszórók egy további látványos részlettel szolgálnak: a 11 fénykibocsátó diódából álló, mindössze 20 watt áramfelvételű tompított fényszórók egy emberi szem benyomását keltik. Az Audi Matrix LED-fényszórók esetében tizenkét fénykibocsátó dióda (LED) biztosítja a távolsági fényt, ezek összesen három fényvetővel terítik fényüket. Ezeket igény szerint kapcsolja be-, illetve ki a rendszer, illetve összesen 64 fokozatban tompíthatók az egységek. Fényük így mindenkor a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül világítja meg az utat.
Oldalnézetből az új Audi A4 Avant vonalvezetése sportosan elnyújtott hatást kelt, a motorházfedél az első sárvédők felső ívét is magában foglalja.
A küszöbök fölött a dinamikavonal enyhe szögben emelkedik hátrafelé. A kerékjárati ívek erőteljesen domborodnak, a fémtest és az üvegház aránya kétharmad az egyharmadhoz. Az alacsony tetővonal a jármű hátulja felé haladva korán kezd ismét süllyedni, s az A4 Avant esetében lapos D-oszlopokban végződik. A szériafelszerelésként kínált tetőlécek fekete színűek. A hátsó lámpatestek is felületekben gazdag, háromdimenziós kialakításúak.




Ha korábban a tökéletességről beszéltünk, ez az érzésünk az utastérben is meg van: a leggondosabb válogatás eredményeként választották ki és munkálták meg az utastér minden anyagát.
A belső tér elődjét szinte minden méretében felülmúlja, és ennek megfelelően nagyvonalú a térérzet. A kormánykerekek is új formát kaptak, s a választék is bővült.
Már az alapfelszereltség részét képező nyolc hangszórós MMI rádió plusz is tartalmaz SDXC-kártya-olvasót, valamint AUX- és USB-csatlakozót, Bluetooth-kihangosítót, illetve a telefon és rádió kezelésére szolgáló hangvezérlést. Az MMI képernyője alapesetben hét col képátlójú, felbontása 800x400 pixel, de létezik ennél nagyobb, a 8,3 col képátlójú kijelző is.




Az új A4 egyik legkülönlegesebb eleme az opcionális Audi virtual cockpit digitális műszeregység, mely 12,3 col képátlójú LCD-képernyőt és informatív grafikákat kínál.
Az infotainment-üzemmódban egyetlen nagyméretű, centrális elhelyezkedésű ablak dominálja a felületet - ez a navigációs térképet vagy a telefon, a rádió és az audiorendszer megfelelő listáit tartalmazza. A hagyományos nézetben ezzel szemben a sebesség- és a fordulatszámmérő áll az előtérben, s ennek megfelelően kisebb méretben tűnik fel a középső ablak. A multifunkciós kormánykerék gombjával a vezető bármikor válthat a kétféle megjelenítés között.


Alaphelyzetben az Audi A4 Avant csomagtere 505 liter, vagyis 15 literrel múlja felül az előző nemzedéket. A rakodóperem mindössze 63 centiméter magasságú, s az alapfelszereltséghez tartozó nemesacél élvédő óvja a karcolódástól. A csomagtér szélessége pontosan egy méter. A csomagterének maximális befogadóképessége ledöntött hátsó háttámlákkal 1510 liter. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott, a háttámlák a csomagtér oldalában található karok meghúzásával egyszerűen az ülőlapokra dönthetők.


Motorikusan a belépőszintet az 1.4 TFSI jelenti. A kompakt, 1.4-es, 4 hengeres erőforrás 150 lóerős és 250 newtonméter forgatónyomatékú, tesztautónkban a 190 lóerős, 2.0 literes dízel kapott helyet.
E motor kiválóan mozgatja az A4-et, ennél talán nincs is jobb és takarékosabb választás a modellhez.
Vezetői segédrendszerekben igencsak gazdag az A4-es, tesztautónkban is szerepelt több eszköz is. Az Audi pre sense city rendszer az alapfelszereltség részét képezi, ez a szélvédőnél található kamera segítségével figyeli a jármű előtti utat más járműveket és gyalogosakat.
Szintén alapfelszereltség a fáradtságérzékelő, amely a vezetőinformációs rendszer része. Ez elemzi a vezető viselkedését és figyelmezteti, amennyiben a figyelme csökkenésére utaló jeleket észlel. Az opcionális adaptív sebességszabályozás (adaptive cruise control), amely araszoló funkciót (Stop&Go) és közlekedési torlódás asszisztenst is kínál, biztonságos távolságban követi az új A4 előtt haladó járműveket. A lista itt még nem ér véget, mivel számtalan lehetőség adott a típusnál, de az A4 Avant már alapból 8,5 millió forintról indul, az extráknak köszönhetően pedig könnyen elszállhatunk, a határ a csillagos ég.

Hengerűrtartalom: 1968 cm3
Teljesítmény: 140 kW (190 LE)/3800-4200
Nyomaték: 400 Nm/1750-3000
Széndioxid kibocsátás: 121 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Végsebesség: 235 km/h
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
A modell alapára: 8.532.090 Ft
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!