Miért utál mindenki, ha ebben a békés jószágként viselkedő BMW-ben ülsz?
Az egész egy „X”-szel kezdődött. A betűvel, amely már az 1980-as évek közepén a BMW összkerékhajtással szerelt modelljét jelölte. Mégsem ez az év volt a meghatározó, hanem az X5 1999-es megjelenése, mely új járműkategóriát teremtett, s ezáltal új célcsoportot vonzott a márkához. A siker nem maradt el, a bajor gyártó már a 4 milliót is átlépte az X modellsorozat értékesítésében világszerte. A járműpalettán jelenleg öt BMW X modell található, az X1, az X3 és az X4 a konszolidáltabb szereplői a kínálatnak, az X5 és az X6 viszont messze kiemelkednek a forgalomból, főleg az X6 M50d, mely a legerősebb mind közül, s tán a legnagyobb ellenszenvet váltja a többi közlekedőből - még nyugodt használat mellett is. Hogy miért? Erre naphosszat kereshetnénk a választ, mert az X6 normál esetben egy békés jószág, és még index is van benne. Bizonyított. Használtam.




Az X6 a második generációját tapossa, a második modell pedig szinte alig tér el az elődtől: hosszúságra 32 mm-rel, magasságra 33 mm-rel, szélességre pedig 6 mm-rel nőtt. Valamivel szögletesebb lett a vonalvezetés, sportosabb lökhárítót és fényszórót kapott a modell, az alapkarakter viszont nem változott: a kocsi rajzolata sportos agresszivitást sugall.




A típus utastere a lendületes részleteket ötvözi az elegáns hangulattal, bár a szokásos, letisztult, olykor rideg BMW-s dizájn itt is tetten érhető. Az autó kezelhetőségét nem érheti panasz, egyedül a fedélzeti számítógép kiismerésére kell egy picivel több időt fordítanunk ahhoz, hogy automatikusan tudjuk használni azt. Praktikus újdonságnak számít 40:20:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámlák, amelyekkel a csomagtér mérete 580 literről akár 1525 literre bővíthető.



Az új X6 az elődmodellhez képest magas alapfelszereltséggel kapható: a bi-xenon fényszórók, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az automatikus működtetésű csomagtérajtó és a nyolcfokozatú Steptronic sport sebességváltó a kormányon elhelyezett sebességváltó-kapcsolókarokkal mind a szériafelszereltség része, akárcsak a bőrkárpitozás, a kétzónás légkondicionáló, az önműködően sötétedő visszapillantó tükör és a Driving Assistant biztonsági csomag a BMW ConnectedDrive kínálatából. A felszereltségi csomagoknak köszönhetően az exkluzivitás tovább fokozható. Ennek csúcsút egyrészt a Design Pure Extravagance felszereltségi csomag jelenti, de ha egyedi, még sportosabb megoldásra vágyunk, választhatjuk az M Sport csomagot is, amely különleges kiegészítőkkel ruházza fel az utasteret és a külsőt. A nálunk járt M50d pont ilyen volt, mely nem csak a felszereltségben, hanem motorikusan is különlegeset mutatott.




Az X6 trónján a nálunk járt M50-be szerelt 3,0 literes dízel ül, mely 381 lóerős teljesítmény mellett, 740 (!) Nm nyomatékkal bír. Mondanom sem kell, ez az erőforrás földön túli erővel mozgatja a bő két tonnás testet: a kocsi 5,2 másodperc alatt éri el a százat. Ilyen erőnél nagy hasznát vesszük az összkerékhajtásnak, másképp ez a modell szinte használhatatlan lenne. Szintén jó társ a nyolcfokozatú váltó, mely szükség esetén finoman kapcsol, de a tempós autózásban is remek társ.
A BMW X6 20 millió forintról indul, az M50d ennél alaphangon 8 millióval kerül többe, de ekkor még nem beszéltünk azokról a feláras extrákról, amik akár harmincöt millió fölé is repíthetik az árat.
Hengerűrtartalom: 2993 cm3
Teljesítmény: 280 kW (381 LE)/4000-4400
Nyomaték: 740 Nm/2000-3000
Széndioxid kibocsátás: 174 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 9,1 l/100 km
A modell alapára: 20.943.000 Ft
Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!