Kifejezetten Európának készül az új Kia Ceed
A infotainment rendszer teljes körű okostelefon-integrációt is hordoz Apple CarPlay™ és Android Auto™ funkciókkal, a kocsihoz JBL Premium audiorendszer is rendelhető. Minden esetben alapfelszerelés a teljes körű Bluetooth okostelefon integráció, a szürkületérzékelős világításvezérlés és a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszer.




Az új Ceed modellcsalád hajtásáról sokszínű motorpaletta gondoskodik, teljesítmény alapján a belépő motornak az 1.4 literes, 100 lóerős benzines számít. Fölötte a turbós, 1.0 literes, 120 lóerős benzines található, de választható a turbós 1.4 T-GDi erőforrás is, amely már 140 lóerőt tud. Dízel fronton két opció áll rendelkezésre: a vadonatúj fejlesztésű 115 vagy 136 lóerős 1.6-os. (2019-től a Kia új ‘EcoDynamics+’ 48 voltos könnyűhibrid technológiája is elérhető lesz a Ceedhez.) Alapáron az összes motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó társul, illetve az új 1.4 T-GDi és 1.6 CRDi a Kia hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójával is rendelhető.
Egymás után két Ceedet is próbára tehettünk, először a 140 lóerős, kéziváltós, 1.4-es turbós benzines, utána a 136 lóerős dízel járt nálunk a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójával. Előbbi 242 Nm-es legnagyobb forgatónyomatéka 1500-3200/perc fordulatszám-tartományban elérhető, utóbbi esetében pedig a hétfokozatú duplakuplungos váltóval 320 Nm áll rendelkezésre 2000-2250-as fordulaton. Menetközben éppen ezért a dízel változat fürgébbnek hatott, de a benzinesre sem lehetett panasz, főleg alacsonyabb fordulaton verte meg érzésre a dízelt, amely viszont fogyasztásban valamivel jobb volt a GDi motornál - még automataváltóval is.
Az új Ceedet rugózását és vezethetőségét úgy hangolták, hogy dinamizmusában és közvetlenségében egyaránt felülmúlja az elődmodellt, az első rugók például 40 százalékkal keményebbek, az első kanyarstabilizátor merevsége 22%-kal csökkent.

A Ceed technológiai tartalma az utasok szórakoztatása mellett a biztonsághoz is hozzájárul. Az elsőkerék-hajtású Ceed az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) mellett alapáron adja a Kia járműstabilitás vezérlőjét (VSM) is. Az alapfelszerelésként kínált hét légzsákon túl olyan fejlett vezetőtámogató technológiák állnak rendelkezésre, amelyek aktív biztonsági rendszerek segítségével mérséklik az ütközés kockázatát. Biztonsági alapfelszerelés az adaptív távolsági világítás, a vezető éberség-felügyeleti rendszer, a sávtartó, valamint az automata ütközés-megelőző berendezés is. De emellett számos egyéb megoldás konfigurálható extraként, a további vezetőtámogató rendszerek között megtalálható például az intelligens sebességtartó automata stop&go funkcióval, a holttérfelügyeleti rendszer és hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, az automatikus parkolást segítő rendszer, valamint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető berendezés részét képező gyalogosfelismerő, amely a kormány rezegtetésével figyelmeztet.
A Kia az új Ceed esetében is tartja 7 éves, 150 000 kilométeres újautó-garanciáját, ami továbbra is egy kecsegtető ajánlat a vásárlók számára. A belépő, 1.4-es szívóbenzines változat most akciósan 4,5 millió forintért, a kisebbik dízel 5,6 millió forintért hozható el legolcsóbban a kereskedésekből. A nálunk járt, 1.4-es turbós benzines 5,6 millióról indul, a nagyobbik dízel indulóára 5,9 millió forint.