Ez az Astra a sorozat legdurvább, legerősebb és legszebb példánya
Egy valamire való autógyártónak kötelező legalább egy darab ízig-vérig sportautóval rendelkeznie. Persze nem azért, mert ebből fog volument értékesíteni, hanem azért, mert egy márka imázsát alapvetően ezek a kocsik határozzák meg, ezek tesznek igazán szerethetővé egy-egy típust.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a J Astra OPC változata a sorozat legdurvább, legerősebb és legszebb példánya. Így van ez a mai napig, annak ellenére, hogy 2015-ben már megjelent az utódnak számító K modellsorozat. A J Astra OPC viszont azért érdekes, mert az új generációból még nem született csúcsmodell, s ez a példány mai napig büszke ékköve az Opelnek, hiszen teljesíti mindazt a követelményt, amit egy topváltozatnak tudnia kell:
nagyon sportos, nagyon látványos és nagyon vagány.







Az Opel egészen pontosan ötven évvel ezelőtt indította be sportos vonalát, s dobta piacra az első ilyen modelljét: a B Kadettből 1966-1973 között készült Rally elnevezéssel a erősebb gép. Akkor a csúcsmodellben egy 1.1 literes, 60 lóerős motor jelentette a mennyországot.
A C Kadettből GTE készült, 1.9 literes, karburátoros motorral, ezt váltotta 1984-ben a Kadett Sport. A GSI jelölésű kocsi 1.8-as benzinmotorja 115 lóerőt tudott. Hét évvel később jelent meg az Astra GSI, majd 1998-ban tűnt fel az első OPC az Astra kínálatában. Ezzel párhuzamosan pedig lekerült a palettáról a GSI változat.
OPC, azaz Opel Performance Center, ami az Opel gyári tuningjának a neve.
Ha ezt olvassuk egy kocsi neve mellett, szinte biztosak lehetünk abban, hogy az autóba ülve különleges vezetési élményben lesz részünk.
A recept amúgy egyszerű: kell egy dinamikus megjelenés, egy nagyon erős motor, egy feszes futómű és egy jól kapcsolható váltó, nem árt persze a megpiszkált kipufogó rendszer és egy vagány, méretes alufelni, az oldalsó küszöbök és a hátsó szárny, s máris kész egy olyan kocsi, ami minden korosztálynak vonzó lehet. Szóval pont ezt tudja az Astra OPC.
A sportosság az utastérben is utolérhető, az ülés remekül állítható, s kialakításának köszönhetően igazán stabil oldaltartást biztosít. Negatívum, hogy a műszerfal és középkonzol az alap Astra megoldásait vonultatja fel a kocsiban. Ezzel szemben a kormány jó fogású, s a kialakítása is szép, élvezetes vele irányítani az autót. Az utastér másik nagy előnye az óriási első szélvédő, ami az elől ülők fölé nyúlik, így sokkal hangulatosabb az utazás, ráadásul a térérzetünk is nagyobb.







A kocsi nem lenne teljes egy erős motor nélkül:
az Astra OPC-ben egy 2.0 literes, 280 lóerős, 400 Nm nyomatékos erőforrás dolgozik, mely 6 másodperc alatt futja a százas sprintet.
Kell is a kocsiba az erő, hiszen az 1550 kilogrammos testet csak így lehet dinamikusan mozgatni. A közvetlen befecskendezésű motor persze megeszi reggelire ezt a súlyt, bár a dinamika magas fogyasztással párosul: 11 liter körüli ugyanis a kocsi étvágya.
Az Astra OPC a Renault Megan RS és a Ford Focus RS közvetlen vetélytársa, de ide sorolható például a Civic Type R és a Golf GTI is. Az OPC egyetlen hátránya ezekkel a modellekkel szemben - a Renault-t leszámítva -, hogy ő a legrégebbi példány a gyártási szériát tekintve, és ezt a hátrányát kérdéses, hogy ledolgozza-e. Egyelőre nem szól arról a fáma, hogy lesz K Astra OPC. Pedig mi szeretettel várjuk, hiszen minden magára valamit is adó márka rendelkezik egy "übersportos" modellel.
Hengerűrtartalom: 1998 cm3
Teljesítmény: 206 kW (280 LE)/5300
Nyomaték: 400 Nm/2400-4800
Széndioxid kibocsátás: 184 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 6 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 10,9 l/100 km
Ha tetszett a cikk, kattints a megosztásra!