Előnyére változott a ráncfelvarrással a Honda HR-V
A Honda HR-V története nem nyúlik igazán messzire, az első generációs modell 1998-ban jelent meg. Az akkori kínálatban igazán különlegesnek számított az ívelt vonalakkal megáldott mini SUV, összesen százezernél több példány talált gazdára 2006-ig. Ennek ellenére a Honda nem gyártott utódot, egészen 2014-ig várni kellett arra, hogy a New York-i autókiállításon bemutassa a második generációt. A mexikói gyártás egy évvel később indult el, s az amerikai és a japán piac után 2015-ben Európába is visszatért a kisméretű szabadidőautó. Tavaly év végén pedig megérkezett annak ráncfelvarrott változata, amelyből az Executive felszereltségű modellt, valamint a Sport változatot is próbára tehettük.


Az új HR-V-t a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk határozza meg, amely alapvetően elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. A kocsitest sportos és dinamikus, így jóval vagányabb az elődhöz képest, ráadásul kimagasló aerodinamikai teljesítményével kiemelkedik a crossoverek mezőnyéből. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető, valamint például a lökhárítóknak, amelyeket úgy alakítottak, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, de a kedvező értékekhez az is hozzájárul, hogy a hátsó ajtók kilincsét a C-oszlopba rejtették. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, a LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak. A hűtőmaszk új, feketekróm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák. A HR-V Sport változatánál magasfényű, feketekrómozású betétetek díszitik a modellt, egyedi a hűtőrács, és a ködlámpák körüli méhsejtrács-szerű, fekete fényezéssel feldobott elem is.
[caption id="attachment_1368828" align="alignnone" width="1000"] A HR-V Sportot körbejárva számos olyan kiegészítőt fedezhetünk fel, amely még lendületesebbé varázsolja az összhatást: ilyen például a vékony első koptató, a küszöbszoknya, a kerékjárati ívekre helyezett burkolat, a fényezett tükörborítás és az agresszívebb hátsó lökhárító is. Ez a változat dupla kipufogóvéget és 18 colos, egyedi megjelenésű alufelnit kapott. Ebben a felszereltségben elöl-hátul LED lámpa jár szériában, a hátsó lámpák sötétített, fekete csíkokkal megspékelt burát kaptak, a csomagtartó körül pedig feketekróm díszítőkeret fut.[/caption]


A Honda HR-V anyaghasználata javult az elmúlt időszakban, aminek köszönhetően csendesebb lett az utazás, de a műszeregységek és a kijelzők még mindig konzervatívabbak az európai és a dél-koreai gyártók megoldásaihoz hasonlítva. A 2019-es HR-V első ülései kényelmesebb ülőlapot és háttámlát kaptak, s az elődhöz képest az oldaltartásuk is javult. Az alapfelszereltség részeként kínált textilkárpitozás a lehető legmagasabb minőségi színvonalat képviseli, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatok dupla öltéssorokkal összeállított, textil-bőr kárpitjai.