Brutálisan erős Mercedes a C43 AMG, pedig ez még csak a belépő szint




Szuper megoldás a Mercinél, hogy az első ülések szabályozói az ajtókon kaptak helyet, így nem vakon tapogatózunk, mint az autók nagy többségénél. Továbbá az is díjazandó, hogy csak a legszükségesebb gombok kerültek a középkonzolra, minden egyéb funkció a navin keresztül érhető el. A beltér a mérete alapján alapvetően két személy számára kényelmes, a csomagtartó 400 literes, szóval nem itt fogjuk elszállítani a nappalit, de a szükséges holmikat kiválasztva így is jók lehetünk. A hátsó fertály alapvetően a vékony és/vagy alacsony utasok számára elviselhető hosszú utakon, bár a gyerekek is kedvelni fogják, főleg, ha egy picit is szeretik a dinamikus autózást. Az én hároméves kislányom imádta a kocsi erejét, gyorsan át is beszéltük menet közben, hogy egyedül apa mehet vele gyorsan, a többi száguldozó, fiatal fiú mellől azonnal ki kell szállni – persze majd 13-14 év múlva, amikor ez aktuálissá válik.
Merthogy már a C43 AMG is olyan teljesítményt nyújt, amelyet ritkán tapasztalunk meg a mindennapokban, a 3.0 literes, biturbós, 390 lóerős benzinmotor 520 Nm nyomatékot ad le viszonylag széles skálán (2500-5000 közötti fordulaton), így érzésre sosem fogy el az erő, amely feszesen szorít minket a vezetőülésbe egy-egy izmosabb gázadáskor. Az összkerekes autó teljesítményéről a gyorsulása is árulkodik, mindössze 4,7 másodperc kell ahhoz, hogy elérjük a 100 kilométer/órás sebességet. A C43 AMG városban 13-17 liter között, vegyes üzemben 9,5 liter körül fogyasztott.




A vezetési élményt sokszorosára növeli a V6-os motor hangja, valamint a változtatható hangerősségű kipufogórendszer, amely leginkább Sport+ állásban és a kipufogó hangerejét feltolva válik hátborzongatóan jó hatásúvá. De persze a menetdinamika is változik a különböző beállítások kapcsolásával, és ez kihat a kormányzásra, a futómű feszességére és a 9-fokozatú automataváltó működésére is, amely igazán akkor van elemében, ha a kormányon található váltókarokat használjuk. Egyébként olykor lassan kapcsol, s nem mindig választja a számunkra ideális, vagy a kipufogó durrogásához szükséges fokozatot. A nyugodtabb, feltűnésmentes autózásra is van lehetőség, de egy hét alatt nem jutottam arra a szintre, hogy comfort módba kapcsoljam a menetdinamika-szabályozót.
A C Coupé belépő modellje, a C180 11,7 millió forintba kerül, a C43 ára valamivel 20 millió forint fölött indul. A tesztautónk az alapváltozaton túl 7 millió forintnyi extrával is bírt, bár ezek mind-mind olyan kiegészítő elemek, amelyek hasznosak a mindennapokban. Az AMG C Coupék csúcsát egyébként a 476 lóerős C63 és az 510 lóerős C63 S jelentik, 26,8 és 29,5 milliós induló árakkal, és olyan teljesítménnyel, amely a hétköznapokban kihasználhatatlan. Az AMG vonalon belépőnek számító C43 is lehengerlő, őszintén, ennél nem is kéne több.
Főbb adatok:
Hengerűrtartalom: 2996 cm3
Teljesítmény: 289 kW (393 LE)/5500
Nyomaték: 520 Nm/2500-5000
Széndioxid kibocsátás: 212-217 g/km
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,7 s
Végsebesség: 250 km/h
Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km
A modell alapára: 20.646.390 Ft