TECH
A Rovatból

Pár pillanat alatt kiszínezheted a régi családi fotókat

Vedd elő a fiókból a fekete-fehér fotókat és varázsold újjá színekkel! De csak akkor állj neki, ha sok időd van, mert nem lehet abbahagyni.


Az Antique Fashion Company nem más, mint régi ruhák, történelmi kosztümös érdekességek és furcsaságok blogja.

A fekete-fehér fényképek színezése régi műfaj, nagyjából majdnem az első dagerrotípiákkal egyidős. A színezés azonban a deep learningnek köszönhetően olyan szintet lép lassan, ami felülírhatja a kézi (vagy digitálisan emberi) színezés módszereit. Az egyik ilyen eszköz jelenleg a DeOldify, amellyel már bevallom tavaly is összefutottam blogbejegyzésekben, de nem tudatosult bennem, hogy mit is jelent, meg hogy én egyszerű felhasználóként is alkalmazhatom a fekete-fehér fényképeimre.

Majd február elején a MyHeritage is átvette automatikus rendereléssel. Ott sajnos a 15. színezést már nem engedte meg, és zavart az is, hogy a képek felbontását lerontja, így egy másik változatot kerestem.

Josiah Johnson Hawes dagerrotípiája 1850 körül (forrás: Wikimedia)

Ezután megtaláltam a GitHubos módszert, amiről bevallom, nekem kicsit magas és aktív Dropbox fiók is kell hozzá. Végül

az alábbi videónál kötöttem ki,

amelynek a lépései egyszerűen követhetők, és csak egy gmail-es regisztráció és esetleg egy Flickr-fiók szükséges a használatához (Lényeg, hogy valahova feltöltsd a fotóidat. De akár egy Facebook-fotó linkje is megfelel - szerk.):

Lépések:

1.

Csinálj egy online albumot, vagy tedd fel a képeidet egy olyan oldalra, ahol másolható url-t kapsz utánuk! Ez fontos, mert a DeOldify nem képfeltöltéssel dolgozik, hanem létező url-t kell bemásolnod a színezéshez. (A színezéshez egy fotónak a linkjét kell majd kimásolnod. A legegyszerűbb, ha a kiválasztott fotóra kattintasz az egér jobb gombjával és a "Link címének másolása" opciót választod. - szerk.)

2.

Kattints ide vagy másold be a böngésződ címsorába ezt: bit.ly/deoldifyimages ! Megjelenik egy olyan oldal, ami teli lesz kóddal, de ettől nem kell megijedni!

3.

Ezután kattints erre:

4.

A felugró ablakban kattints erre:

5.

Ezután kattintsd végig az összes [ ] - jelbe és várd meg, míg az összes lefut!

6.

Ha ezek lefutottak mind, akkor tekerj lejjebb az oldalon! A következőt fogod látni:

Ha ezt látod, már közel a cél!

7.

A source_url-be másold bele a színezendő kép linkjét!

8.

Ezután nyomd be a kis nyilacskát a source_url menü sávjának legszélén!

9.

A rendszer elkezd színezni. Alább kidobja a végeredményt egy nagy *.png formájában, valamint alatta egy összehasonlító *.png formájában. A kidobott képek bármelyikét le tudod tölteni jobb egérgomb megnyomásával a "Kép mentése másként" kiválasztásával. A képet *.png formátumban fogja lementeni a gép!

10.

Nagyjából ennyi a lényeg. Ha szeretnél módosítani a renderelésen (a kép minőségén), ezen a csúszkán érdemes változtatni az értéket. Ha az értéket módosítottad ugyanúgy nyomd meg a nyilacskát, és javít a képen!

A renderelésnél érdemes arra odafigyelni, hogy nincs egy optimális render-szám. A legtöbb fényképnél állítani kell. Ha például túl pirosasak lesznek a részletek, akkor érdemes növelni a számot, ha viszont maradnak fekete-fehér részek a fényképen, akkor csökkenteni kell rajta. Sajnos nem minden fényképnél működik rendesen. (pl. érdes fotópapíron előhívott képek)

A kísérletezés mindenesetre nem az ördög találmánya, bár egyesek szerint a DeOldify sohasem fog annyit tudást felhalmozni a fényképszínezésről, mint egy emberi elme. Szerintem meg igen, képes lesz rá, sőt túl is szárnyalhatja az emberi szűklátókörűséget, ami ijesztő lehet, és nehéz elfogadni.

Mutatom, hogy nekem mit sikerült kihoznom, saját és néhány ismert vagy kevésbé ismert régi fényképből:

Julia Margaret Cameron: Sappho (forrás: Wikimedia)

Ethel Reed által készített fénykép 1897 forrás: Wikimedia

Saját családi fénykép. A fénykép készítője talán az anyai nagyapám volt. A képen a nővérének a családja található.( fia és férje). A háttérben nem tudom ki látható.

VIDEÓ: Filmszínezésben is lenyűgöző a teljesítménye. Az alábbi összeállítás ezt jól szemlélteti:

Ha tetszett a cikk és érdeklődsz a régi korok, szokások és furcsaságok iránt, keresd a Antique Fashion Company blogot a Facebookon is!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


TECH
A Rovatból
Bejelentették: megvan, ki viszi fel a második magyar űrhajóst
Kapu Tibor 14 napot lesz a Nemzetközi Űrállomáson. Az már megvan, hogyan jut ki, de a pontos időpontot még nem jelentették be.


Végleges a megállapodás az Axiom Space-szel, a második magyar űrhajóst az amerikai cég soron következő Ax-4-es küldetésén viszik fel az űrbe – jelentette be Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa.

Kapu Tibor 14 napot tölt majd a Nemzetközi Űrállomáson

– mondta Ferencz. Részleteket nem árult el arról, hogy ott mit csinál majd a magyar űrhajós, de állította: Kapu ez alatt a két hét alatt nemzetközi szinten is versenyképes pozícióba juttatja Magyarországot az űrbizniszben.

A pontos indulási időpontot egyelőre nem lehet tudni, azt az Axiom Space és a NASA közösen fogja meghatározni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
TECH
Magyarországra is megérkezett a fizetős Viber
Havi 999 forintért például szöveggé konvertálhatjuk a hangüzeneteket, megszabadulunk a reklámoktól és korlátlan matricát kapunk.


Magyarországon is elindítja Rakuten Viber a Viber Plus prémium szolgáltatást exkluzív funkciókkal és testreszabási lehetőségekkel - írja a Média1.

A Viber alapfunkciói persze továbbra is ingyenesek maradnak, viszont most már itthonról is elérhető a fizetős prémium szolgáltatásuk, Viber Plus. Ezt 999 forintos havidíjért adják, és

olyan exkluzív funkciókat kínálnak mint a hangüzenetek szöveggé konvertálása, a láthatatlan üzemmód, a hirdetésmentesség, az üzenetek nyom nélküli törlése, egyedi alkalmazásikonok, személyre szabott támogatás, korlátlan számú matrica.

A Viber Plust fokozatosan vezetik be a magyarországi felhasználók számára, akik az alkalmazás jobb alsó sarkában található „Továbbiak” menüponton keresztül érhetik el a szolgáltatást. A frissítés előtt elérhető összes funkció, beleértve a szöveges üzenetküldést és a hívásokat, továbbra is teljesen ingyenesen lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Már nem sci-fi: itt az elképesztő sebességű net, amivel egy sebész akár egy kontinens távolságból hajthat végre egy műtétet
A fejlesztés minőségi változást hozhat a hétköznapi emberek életében is, azt is elmondták, hogy mi mindenre képes már most.


800 Gbps sebességű, az átlagos magyar internetnél 4400-szor gyorsabb összeköttetést sikerült kiépítenie a tudósoknak a svájci LHC (Nagy Hadronütköztető) és a vele dolgozó holland adattároló között – derül ki a BBC cikkéből. Joachim Opdenakker és munkatársa, Edwin Verheul azért vágott bele a munkába, hogy az LHC kísérleteinek méréseit minél gyorsabban továbbíthassák, hogy a tudósok villámgyorsan hozzáférjenek az LHC kísérleteinek eredményeihez.

„Volt ott pacsizás”

– idézi a lap Opdenakkert. Februárban tesztelték először a rendszert, amelynek 1650 kilométer hosszan kell adatokat küldeni, Genfből Párizson, Brüsszelen keresztül egészen Amszterdamig. A jeleket optikai megoldással továbbítják – ilyen távolságon példátlan az elért 800 Gbps sebesség. Opdenakker erről azt mondta:

„A távolság miatt ennek a fénynek az erőssége csökken, így különböző helyeken kell erősíteni.”

Az LHC 2029-re tervezett frissítése még több adatot fog generálni, a mostani mennyiség ötszörösét. Az új rendszer minden jel szerint ezzel is megbirkózik majd. Ennek pedig hamarosan a hétköznapokban is érezni lehet majd a hatását:

Az eredményeik nyomán nagyságrendekkel nőhet a hétköznapi emberek által használt internet sebessége is.

Ez pedig nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb internetkapcsolatot jelent majd, de például erősebb adatvédelmet is lehetővé tesz. Emellett olyan orvosi fejlesztések alapja lehet, mint a robotsebészet, amikor egy sebész akár egy kontinens távolságból hajt végre egy műtétet, távirányított gépek segítségével.

Bár a 800 Gbps sebesség brutálisan gyors, vannak ennél is durvább eredmények. Egy japán kutatócsoport például elérte a 22,9 Pbps sebességet, míg az Aston Egyetem kutatói 402 Tbps sebességet értek el egy 50 kilométer hosszú optikai szálon. Ezek a rekordok azt mutatják, hogy a technológia szédítő tempóban fejlődik, és a jövőben még nagyobb sebességekre lesz képes.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

TECH
Szeretnéd végigcsinálni a Mario Bros videójátékokat? Van egy rossz hírünk: a matematikusok szerint lehetetlen
Több bizonyíték utal arra, hogy a játék a végtelenségig tart, így matematikai értelemben nem csinálható végig egyik Super Mario-játék sem.


Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a „New Super Mario Bros. óta megjelent 2D Mario játékok közül egyiket sem lehet végigcsinálni, kivéve a Super Mario Wondert.” A tanulmányt az MIT Számítástudományi és Mesterséges Intelligencia Laboratóriumának Hardness Group kutatócsoportja készítette – írja az IFLScience.

A felvetett probléma lényege, hogy a játék esetében lehetetlen előre kiszámítani, hogy bizonyos pályák teljesíthetőek-e, ennek meghatározására csak egyetlen mód akad: az, hogy ténylegesen is megpróbáljuk végigjátszani őket.

Ugyanakkor még a Super Mario Wonder esetében is

„vannak olyan bizonyítékok, amelyek arra utalnak, hogy megoldhatatlan a játék, [...] ám még nagyon új, ezért további kutatásokra van szükség a játék mechanikájának jobb megértéséhez, hogy újabb állításokat tehessünk”

– magyarázta Erik Demaine, az MIT számítástechnika professzora.

Nem egyszerű bizonyítani egy játék esetében, hogy valóban teljesíthető-e az. „Az alapvető ötlet az volt, hogy Braid – az MIT egyik hallgatója – minden adott szintet az adott pályán lévő ellenségek számával ábrázol.”

A tanulmány szerint minden pályán – függetlenül attól, mekkora is az – tetszőleges számú ellenség kerülhet elő. Aminek eredménye az lehet, hogy a játék (ahogyan az éjjel...) soha nem ér véget, mert az algoritmus állandóan újabb pályákat és ellenségeket fog generálni.

A kutatócsoport létrehozott egy számlálógépet, ami képes volt bonyolult számításokat végezni, és ezáltal a tudósok ki tudták mutatni, hogy ezen pályák megoldhatóságának kikalkulálása olyan nehéz feladat, amit még a legnagyobb teljesítményű számítógép sem tud megoldani véges időn belül.

„Az alapgondolat az, hogy csak akkor tudod megoldani az adott Mario pályát, ha ez a konkrét számítás befejeződik. És tudjuk, hogy nincs mód annak meghatározására, hogy ez bekövetkezik-e, így arra sincs mód, hogy meghatározzuk, megoldható-e a pálya”

– jegyezte meg Demaine.

Azt nem tudni, vajon a szórakoztató játék közben hányan gondolnak bele abba, hogy milyen elképesztő matematikai problémával állnak is szemben, az azonban biztos, hogy a problémán dolgozó kutatók tovább vizsgálják a lehetőségeket.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk