KULT

10 ikonikus film, ami majdnem máshogy végződött

Hajszálon múlt, hogy a Titanic, a Terminátor, a Rambo és más nagy hollywoodi filmek nem kaptak egészen más befejezést.


A filmkészítés hosszadalmas és precíz folyamat: egy-egy film előkészítése és leforgatása több év munkája is lehet. És még csak akkor kezdődik a vágás, ahol több verzió is megszülethet, és van, hogy a film vége is teljesen máshogy alakul.

Ebben a listában 10 ikonikus filmről olvashatsz, aminek végül teljesen más lett a vége, mint azt eredetileg tervezték az írók. Vigyázat, ha nem láttad a filmeket, akkor készülj fel, hogy most lelőjük a poénokat!

1. Titanic

Kevés ember van, aki nem ismeri a Titanic tragikus történetét, amelyről az 1990-es évek rendkívül népszerű film született.

A történetet Rose meséli el, aki évekkel a hajó elsüllyedése után segít egy kutatócsoportnak felidézni, hogy mi történt, és megtalálni egy igen értékes nyakláncot. A film végén kiderül, hogy az ékszer végig a nőnél volt, és azt az óceánba dobja, mielőtt aludni térne.

https://giphy.com/gifs/titanic-k-ok-n-4ryp9Ihw0BEyc

Az eredeti történet szerint viszont Rose lánya, Elizabeth és Brock, a Titanic kapitánya, meglátják Rose-t a fedélzeten, és azt hiszik, hogy a nő le akar ugrani a hajóról, hogy öngyilkos legyen. Elizabeth és Brock megállítja az asszonyt, aki megmutatja nekik, hogy a nyakék nála van, és elmondja, hogy csak azért jött a hajóútra, hogy visszadobhassa az ékszert az óceán mélyére. Rose eldobja az ékszert, egy matróz kifogásolja ezt, majd Brock felkéri Elizabethet egy táncra.

2. Az oroszlánkirály

A híres Disney-rajzfilm végén Szimba és Zordon küzdenek meg egymással a trónért. Szimba legyőzi Zordont, de nem öli őt meg. Később saját csatlós hiénái ölik meg Zordont, amiért becsapta és Szimba ellen uszította őket. Ám az eredetileg tervezett befejezés nem ez volt.

Eredetileg Zordon lelökte volna Szimbát a szakadékba, és Shakespeare Hamletjéből idézve köszönt volna el, jó éjszakát kívánva a hercegnek.

Ugyanis Az Oroszlánkirály történetének alapja a Shakespeare-klasszikus.

Így igazából azt szerették volna, hogy Zordon visszakönyörögje magát a szikláról, és Szimba megmenti életét, de egy manőverrel a gonosztevő mégis megöli Szimbát. Zordon önelégültem örül sikerének és nem veszi észre, hogy mögötte tűz van, ami aztán megöli őt is.

3. Terminátor

A Terminátor-univerzum első filmje 1984-ben készült. A történet egy időutazó kiborgról szól, akit T-800-nak hívnak, és a jövőből küldik vissza a ’80-as évek közepére, hogy megölje Sarah Connort. Ő John Connor édesanyja, aki a 2029-es gépek elleni lázadás vezetője.

A Terminátort egy ember is követ, Kyle Reese, akit John Connor küld 1984-be, hogy megmentse az anyját. A történet addig rendben van, hogy Kyle ejti teherebe Sarah-t, vagyis ő John apja.

A történet igazi csavarja akkor kezdődik, mikor a tönkretett T-800 egyik chipjét átalakítják, hogy a Skynetet létrehozzák, azaz azokat a gépeket, amik később az apokalipszist okozzák, és visszaküldik a T-800-at a múltba. Vagyis a gépek egy gépezetet küldenek a múltba, hogy a saját jelenjük létrejöhessen.

Egy kimaradt jelenet pedig arról szól, hogy Sarah-t elviszik a mentők, és tudósok megtalálják a tönkretett chipet a romok között, ezért létrehozzák Skynetet. És a gyárról készült egyik képkockán látható, hogy a Cyberdyne Systems tulajdonában áll, amelynek a második filmben lesz nagy szerepe.

terminator

4. Rambo – Első vér

A hős John Rambo, vietnámi veterán, de nem tud visszailleszkedni a normál életbe. Hazalátogat, hogy találkozzon barátjával Delmarral, aki szintén Vietnamban volt, de megtudja, hogy Delmar halott.

A város seriffje, Teasle nem akarja, hogy Rambo ott tartózkodjon, ezért elfogatja és megkínozza. A kínzás vietnami emlékeket idéz fel Rambóban, aki megveri fogvatartóit, és megszökik. Az üldözés közben egy rendőr kiesik egy helikopterből és meghal. Ez nagyon felbosszantja a seriffet, aki Rambót hibáztatja mindenért, és megfogadja, hogy elfogja a veteránt.

A film végén Rambót egy rendőrőrsön tartják fogva, ahol a háborús parancsnoka, Trautman azt javasolja neki, hogy adja fel magát. Rambo bevallja, hogy nehezen tud visszaszokni a mindennpai életbe, majd feladja magát, és elviszik.

De egy másik befejezés szerint, Rambo könyörög Trautmannak, hogy lője le.

A parancsnok nem megy bele ebbe, de Rambo fegyvert ad a parancsnok kezébe. Trautman próbálja elfordítani a fegyvert, de Rambo maga felé fordítja, és elsül a pisztoly.

Ez a befejezés Sylvester Stallone ötlete volt. De a tesztközönség Rambóval szimpatizált, és nem akarták, hogy meghalljon. Ezért a producerek úgy döntöttek, hogy a film végén csak letartóztatják a címszereplőt.

5. Terminátor 2 – Az ítélet napja

A Terminátor folytatásának vége is máshogy alakulhatott volna. A második részben a T-800-ast azért küldik vissza a jövőből, hogy a tinédzser Johnt megvédje egy másik géptől, a T-1000-től, amit azért küldtek vissza az időben, hogy megölje a fiút.

A film az 1997-es Ítélet napján ér véget, de másik verziója szerint 2027-ben ér véget,

amikor John szenátor lesz és már van egy lánya.

Az idős Sarah felvesz egy monológot, amiben azt mondja, hogy az embereket nem érdekli az apokalipszis, hanem normális életet élnek: nevetnek, bosszankodnak és szeretkeznek. Meg akarta nekik mondani, hogy élvezzenek ki minden napot, de ehelyett berúgott.

6. Shop-stop

Az 1994-ben, hihetetlenül kevés pénzből készült fekete-fehér Shop-stop Dante és Randal története, a két bolti eladóé. Dante szereti munkáját, és a vásárlókat, pedig éppen nagy veszekedésen megy keresztül barátnőjével Veronicával, és próbál exével, Caitlynnel kibékülni. Ezzel szemben Randal utálja a melót és jön-megy a munkahelyéről, amikor kedve tartja.

A film végén a srácok bezárják boltjukat és Dante úgy dönt, hogy kibékül Veronicával a következő reggel.

De egy másik verzió szerint, a boltba egy rabló jön, meglövi Dantét és kirabolja az üzletet.

Sokaknak nagyon nem tetszett a drasztikus váltás a filmben, ami egy egyszerű romantikus vígjáték lenne a hétköznapi emberek hétköznapi életéről. Még maga a Dantét alakító színész, Brian O’Halloran is felszólalt a brutális befejezés ellen, ezért Kevin Smith producer és rendező inkább a jól ismert befejezést választotta.

7. Végzetes vonzerő

A Végzetes vonzerő Alex Forrestről, egy szingli nőről szól, aki teljesen belehabarodik Dan Gallagherbe egy házas férfiba, akinek vagy egy 6 éves lánya, Ellen. Egy este Alex és Dan összemelegednek, míg a felesége, Beth és a gyermekük a nagyszülőknél vannak. Alex együtt akar lenni a férfival, de Dan nem szeretné ezt, a nő elkezd kémkedni utána, megfenyegeti és veszekszik vele.

A film tragikus véget ér, mikor Alex megjelenik a család otthonában, és megpróbálja megölni Dan feleségét, Betht. Dan a kádba löki a nőt, de az nem hal meg, majd Beth lövi le Alexet. Bár ez a befejezés nagyon akciódús, nem mindig ezt tervezték a készítők.

Az eredeti befejezés szerint Alex öngyilkos lesz egy késsel, amin Dan ujjlenyomatai vannak,

és az a terve, hogy letartóztassák a férfit. De Beth egy felvételt talált, amin Alex öngyilkossággal fenyegetőzik, ezért meg tudja menteni férjét a börtöntől. A tesztközönségnek nem tetszett ez a befejezés, ezért újraforgatták a film utolsó jeleneteit.

8. Legenda vagyok

A film egy ember által készített vírusról szól, ami elszabadul, és am embereket szörnyekké változtatja, amelyek meghalnak, ha napfény éri őket. Will Smith alakítja Dr. Robert Neville-t, aki nem kapja el a fertőzést, és egyedüli túlélőként megpróbálja megtalálni az ellenszert, miközben a mutánsok üldözik őt.

Dr. Neville aztán elfog egy fertőzött nőt, és megpróbálja meggyógyítani. De a zombik vezérét ez felbosszantja, és minden áron el akarja fogatni az elkapott mutáns nőt, ezért Neville keresésébe fog. A film végén az orvos nem tudja, hogy csak a nőt akarják visszaszerezni tőle, és két új társa is lesz Anna, és fia, Ethan. Őket sem fertőzte még meg a vírus, és egy olyan kolónia felé tartanak, amit még nem fenyegetnek a mutánsok.

De a lények végül elérik Neville laboratóriumát, ahol a nőt fogva tartja, és a vezetőjük folyamatosan az üvegajtónak szalad, hogy betörje azt. Neville vért vesz a mutáns nőtől, aki egyre inkább emberi alakot vesz fel, és Annának adja, mert úgy gondolja, hogy az az ellenszer a kórra. Majd Annát és Ethant elzárja, mielőtt egy gránátot vesz a kezébe és saját magával együtt felrobbantja a mutánsokat és a vezetőjüket is.

Anna és Ethan elérik a kolóniát, ahol átadják az ellenszert egy tudósnak. A meg nem jelent verzióban viszont a szörnyek vezetője nem tud betörni a laborba és

egy pillangót rajzol az üvegajtóra.

Neville megnézi a fogvatartottját, és látja, hogy egy pillangó tetoválása van. Az orvos rájön, hogy a mutánsok vezetője csak a nőt akarja és nem őt. Anna kinyitja az ajtót, majd Neville kiviszi a mutánst, és átadja nekik. A film végén pedig a Neville, Anna és Ethan együtt hagyják el a várost.

9. 2012

A 2012 című filmben 2012 decemberében véget ér a Földön az élet, ahogy azt a maják megjósolták évezredekkel ezelőtt. A film két férfiről szól: Adrian és Jackson mindketten rájönnek, hogy itt van a világvége. Jackson a családját próbálja menteni, míg Adrian szól a Fehér Háznak, de kiderült, hogy a politikuson és a G8 már tud a végzetről.

Sőt a G8 felkérte Kínát, hogy 9 bárkát építsenek, ami 100-100 ezer ember befogadására képes. A politikusok saját bőrüket és leggazdagabbakat mentik meg, mert egy jegy 1 milliárd euróba kerül a bárkákra. Az emberiség többi részét nem világosítják fel az eseményekről, és azok a tudósok, akik szeretnék elmondani mindenkinek, hogy mi készül, misztikus körülmények között életüket vesztik.

A film végén, a világrend megváltozik, és a Mount Everest már nem a világ legmagasabb pontja, minden kontinens víz alá kerül, Afrikát kivéve. A naptárakat pedig újrakezdik, és 0001-et írunk.

De az eredeti befejezés szerint Adrian az egyik bárkán van, mikor apja, Harry felhívja őt. Harry és egy pár ember túlélik a szuper-cunamit, és hajótöröttek egy szigeten. A rendező kérésére viszont a jelenetet kivették, mert túl irreálisnak vélte.

10. Die Hard – Az élet mindig drága

A Die Hard harmadik részének vége is máshogy nézhetett volna ki. A történet szerint a bűnöző, Simon a New York-i rendőrt, John McClane-t veszélyes küldetésre küldi, és robbantásokkal fenyegetőzik, ha McClane nem tesz eleget az utasításainak.

Később az FBI és a rendőrség megtudja, hogy az egész csak arra ment ki, hogy a rendőrök figyelmét elterelje, és Simon ki tudjon rabolni egy New Yok-i bankot. A film végén McCalne megtalálja Simont, aki egy helikopterbalesetben meghal, mikor menekülni próbál.

Egy alternatív változat szerint viszont McClane egy európai faluig követi Simont.

McCaline egy kínai rakétaindítót tesz az asztalra, és megkéri Simont, hogy válaszoljon pár találós kérdésre. A rakétaindítónak mindkét vége hasonló: az egyik Simonra, a másik McClane-re néz. De nem lehet megmondani, melyik irányba fog kilőni az ágyú.

McClane kényszeríti Simont, hogy orosz rulettet játsszanak, és Simon mindig megváltoztathatja a rakéta irányát, amikor megválaszol egy kérdést.

Az utolsó kérdést elrontja, és McClane utasítja Simont, hogy húzza meg a ravaszt. Simon szerencsétlenségére a rakéta eltalálja mellkasát. Ha fordítva lett volna, McClane-t lőtte volna meg vele. Aki akkor is túlélte volna, mert golyóálló mellényt viselt.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk