KULT

X-Faktor – Olyan történt, ami ritkán: egyetértettem Gáspár Lacival

Volt lesből támadó Koós János sláger és romi rap, sőt arra is rá kellett döbbennem, hogy akit én ejtenék ki szívem szerint, jó eséllyel megnyeri majd a versenyt.


Jó hír a trolloknak: jövőre is lesz X-Faktor, már lehet jelentkezni.

Tehát ha úgy érzed, hogy egy Elvis vagy egy, esetleg két Janis Joplin veszett el benned, ha szeretnél élő adásban repülni, mikrofonnal megdobálni Radics Gigit, vagy ha simán csak szeretnél egy esélyt, hogy Kiss Ramóna és/vagy Szabó Zsófi megölelgessen, jelentkezz!

Igaz, mivel Rami épp babát vár, van rá némi esély, hogy Sebestyén Balázs fog ölelgetni, de abból is sok kattintásod lesz, meglásd.

A harmadik élő showra az RTL csavart egyet a szabályokon. Az adás ezúttal kétfordulós volt. Az első forduló alatt színpadra lépett mind a hat versenyző, és hagyományos szavazás volt, tehát a nézők végig voksolhattak a kedvencükre. Sajnos párbaj nem volt, pedig annak idején nekem az volt az egyik kedvenc műsorelemem, ott általában minden versenyző kitett magáért. (Ezen a ponton nagyon szerettem volna leírni, hogy „ezúttal viszont maguk tették ki a versenyzőket", de visszafogtam magam.)

Tehát párbaj nem volt, aki a legkevesebb szavazatot kapta, kiesett, és nem énekelhetett a második körben. A második részben visszatért a székes szabály, de már csak két biztos továbbjutást jelentő helyet oszthattak ki a mentorok. A maradék ötből tehát hárman kerültek a veszélyzónába, és az est végére egy valaki közülük is távozott. Jövő héten már csak négyen énekelnek. (Illetve szám szerint hatan, hiszen van két duó, de abból a hatból ketten ugyebár nem énekelnek, rappelnek, tehát mégiscsak négyen. Csodás dolog a matematika.)

Érdemes megfigyelni a mentorok bevonulását. Egyrészt azért, mert Gigi ruhája szinte mindig betekintést nyújt a stylist erotikus fantáziáiba, másrészt a bevonulás módja sokat elárul a mentorokról. Nem tudom eldönteni, hogy utasításba kapták, hogy táncolva jöjjenek be, vagy csak az országunkra amúgy is jellemző túlbuzgó megfelelésvágy munkálkodik bennük. Mindenesetre kívülről úgy tűnt, az egész Puskás Peti ötlete volt, egyben meglátszik, hogy ő négyük közül az egyetlen színész, aki boldogan hülyét csinál magából, mert számára ez is csak egy szerep. Gigi és Gáspár Laci kicsit csodálkozva nézi, de hát szeretnek bulizni, vérükben van a ritmus, csatlakoznak. Gigi tétován, Laci teljes szívből – ő egyébként úgy tűnik, mindent csak teljes szívből tud csinálni.

ByeAlex pedig rohadt kínosan érzi magát, de eszébe jut a régi haknibölcsesség: „Gondolj a gázsira”, ezért próbál jó képet vágni a dologhoz.

Az X-Faktort elsősorban nem az épületes párbeszédek miatt szeretjük – már ha –, és a mai adásban sem akarták lerombolni ezt a meggyőződést bennünk. Már a kezdet kezdetén a következő, nyelvújító szándékkal átvéreztetett párbeszédet rögtönözte Ramóna és

Gigi:

– Nem mehetek el a ruhád mellett, Gigi. Van alatta valami?

– A képzeletekre bízom.

Oké, ne legyünk gonoszak, ebben az országban nagyon kevesen tudnak nyomdakészen beszélni élőben. Úgyhogy lássuk inkább a mai menüt!

Taka kezdte a showt, aki a múlt héten a Piramis nagy slágerével óriási sikert aratott. A felvezető filmben szomorkodott, amiért szobatársa, Gergő kiesett a múlthéten, így kettesben maradt a bonsaiával. De ez sem maradt így sokáig, mert azt meg odaajándékozta Giginek.

A japán doki és mentora ezúttal is magasra tette a lécet, hiszen Michael Jacksontól a The Way You Make Me Feelt hozták, ami véleményem szerint Jacko egyik legjobb száma (és klipje). A mentorokat maximálisan meggyőzte, de ebben a körben ugyebár nem szavazhattak, csak értékelhettek.

Következett az USNK. Ahogy Alex a vele készített interjúnkban ígérte, most „romi” rappel érkeztek, vagyis egy romantikus szöveget hoztak, amit a barátnőiknek címeztek.

És olyan történt, ami ritkán: egyetértettem Gáspár Lacival, aki azt mondta, hogy bármennyire tehetségesek is a rapper fiúk, és bármekkora teljesítmény is hétről hétre saját dallal érkezni – kezdenek unalmassá válni.

„Ti nem versenyezni vagytok itt, hanem bemutatjátok a dalaitokat hétről-hétre... Olyan, mintha háromszor ugyanazt hallottam volna.”

Alex persze bizonygatta, hogy eddig minden daluk más volt, mert másról szólt, sőt, állítólag még stílusban is különböztek. Ő a maga részéről elhallgatná napokig. Azt hiszem, ez is azon megmagyarázhatatlan dolgok egyike, hogy van, akinek nagyon bejön, van, aki elalszik rajta. Mondanám, hogy rétegműfaj, de a fiatalok – főleg a nálam kevesebb ideje fiatalok – úgy tűnik, szeretik őket, és mostanra beletörődtem, hogy alighanem be fogják szavazni őket a döntőbe. (A rapphez fűződő viszonyomat jól mutatja, hogy rapperek helyett egyfajta Freudi fordulattal rendszeresen rapereket írok, ami egészen mást jelent.)

Pali gitárt kapott Petitől, amitől nagyon meghatódott. A Follow the Flow Nem tudja senki című slágerét énekelte el. Pali megmutatta, hogy egy szerethető, tehetséges gyerek. De ezzel az előadással most az utolsó szóra került a hangsúly.

A Stolen Beat is saját dallal érkezett, amit Laci szerint közepesen énekeltek el. De mind mi ez ahhoz képest, hogy ők is bemutatták az első klipjüket?

Tamáska Gabiról a legfontosabb információ, hogy kiderült: van egy ikertestvére, de arra kínosan ügyeltek, hogy véletlenül se hangozzon el a neve. Bár látni láthattuk, nem tudtuk meg, hogy hívják. Gabi is következetesen csak „az ikertestvérem”-ként hivatkozott rá.

Gabi Aretha Franklin Say a Little Prayerjét adta elő, szerintem kicsit unalmasan, bár magához képest sokkal jobban énekelt, mint múlt héten. Az is igaz, hogy bár imádom Arethát, ezt a dalt a refrénje miatt sosem szerettem meg igazán. A mentorokban is hiányérzet maradt a produkció után, amitől persze Laci hüledezett egy sort, Gabi pedig közölte, hogy a visszafogott előadásmód koncepció volt.

Gáspár Laci kicsit panaszkodott Arany Timire, akivel állítólag meggyűlt a baja a próbák során. Timi édesanyjának énekelte az Úgy szeretném meghálálni című örökzöldet. A kamerák persze rögtön megtalálták a könnyeivel küszködő édesanyát. (Érdekes módon az USNK barátnőit nem, Ramóna kifejezetten csodálkozott, amikor megtudta a fiúktól, hogy ők is eljöttek – pedig hát a nekik szóló romantikus rap alatt legalább ilyen indokolt lett volna mutatni őket.)

Kovács Katit énekelni szerintem legalább akkora merészség, mint Michael Jacksont, hisz még ma is az egyik legjobb hangú énekesnőnk.

Nekem tetszett Timi előadása, de a mentorok nem tartották elég hitelesnek.

Kivéve Lacit persze, bár azért ő is megejnye-bejnyézte versenyzőjét.

Az első kör lezárult, az ilyenkor kötelező feszkó után kiderült, hogy Pali számára ér véget az X-Faktor.

Következett a második forduló. Tamáska Gabi kezdett. Mint Laci elmondta, azt akarta, hogy magyarul énekeljen, de nem könnyű a különleges hangszínéhez illő dalt választani. Végül ByeAlex életművében sikerült felfedezni az aduászt, egész pontosan a Fekete című kompozíciót. Bár Gabi határozottan jobban énekelt, mint az előző körben, ez is kicsit unalmasan indult. Lassú, visszafogott verze, odatolt refrén váltakozott. Nekem kicsit olyan volt, mintha valahol egy kétállású kapcsolóval állítgatná valaki az énekesnőt egyik állapotból a másikba. A végére azonban magára talált.

Ha sikerülne elérni nála, hogy olyan energiával kezdje a dalokat, ahogy most befejezte, nem lenne semmi probléma.

ByeAlex helyesen zavarba jött a saját dalától. Amúgy a mentorok úgy általában értékelték az előrelépést, és székkel hálálták meg, amiből Gabinak fel sem kellett már állnia.

Következett a Stolen Beat. A két Bence – állítólag Búzás Bence választására – a Kislány a zongoránál című örökbecsűt adta elő. Én nem azt mondom, hogy ez egy rossz dal. Ha előjön a rádióban, vagy valami nosztalgia műsorban, szívesen meghallgatom, van valami bájos energiája. De a Stolen Beat előadásában konkrétan olyan érzésem volt, mint egy lagziban, ahol a menyasszony öccse muzsikál a haverjával, de csak azzal a feltétellel jöhettek el, ha a Kispál dalok után eljátsszák a vendégek kedvenceit is, már csak a vonatozás hiányzott a fílinghez.

Ezt a dalt vagy úgy kell előadni, ahogy Koós teszi, elánnal, grandiózus hangszereléssel, vagy el tudom képzelni, hogy valami nagyon alteres, esetleg crossoveres feldolgozásban is működhet.

De az „egyszerűen, eszköztelenül eléneklem” felfogás nem működött, ehhez minimum Cseh Tamásnak kellett volna lenni, és bár Bence nagyon tehetséges, egyelőre még nem Cseh Tamás. Ismét egy platformra kerültem Gáspár Lacival, aki úgy érezte magát, mint egy szalagavatón. Alex persze értetlenül állt a kritika előtt, de magára maradt: a Stolen Beat a műsor során először nem kapott széket.

Arany Timit úgy próbálta felrázni Laci, hogy Gospel kórust rakott mögé Demi Lovato Sorry Not Sorryja közben. Ez sem volt tökéletes előadás, de legyünk őszinték : ennél sokkal rosszabb teljesítményekkel is találkozhatunk a honi koncertszínpadokon. Alexet nem győzte meg Timi, de három igennel mégis leülhetett.

Taka következett Ed Sheeran Perfectjével. Vártuk a csodát, de az most otthon maradt. Hogy mennyire rossz volt a produkció, azt tökéletesen jelzi, hogy az X-Faktor történetében talán először egy mentor nem állt a saját versenyzője mellé:

Gigi azt mondta, bármennyire szereti is a fiút, igazságosnak kell lennie, ez a produkció nem ér széket.

A mentortársak szemmel láthatóan megdöbbentek Gigi döntésétől. Persze az értékelések alapján borítékolni lehetett, hogy a szegedi doki nem kap három széket, így valószínűleg nem Gigin múlott a dolog.

Jött az USNK, ezúttal egy saját, régi dalukkal, Laci és Alex között pedig tulajdonképpen megismétlődött ugyanaz a beszélgetés, ami az első körben. Így lehetne összefoglalni: Unalmas! / De nem! / De igen! / De nem!

No de mindegy, Gigi és Peti szerint is óriási tehetségek az erdélyi fiúk – persze tényleg azok, de azért I stand with Laci –, így három igennel leülhettek. A törzs nézőknek (vagy olvasóknak) nem lesz meglepetés, hogy Arany Timinek kellett felállnia. Így tehát Tamáska Gabi és az USNK helye már ekkor biztosítva volt a negyedik élő adásban.

Érkezett Szikora Robi az RGO-val, és a legismertebb slágereikből álló medleyvel. Ez biztos megint a korommal jár, de Szikorán például sosem unatkozom, pedig nem mondanám magam kimondottan R-Go rajongónak.

Következett a „végjáték”. A mentorok bevonultak a versenyzőikkel – Puskás Peti értelemszerűen ülve maradt, hiszen Pali személyében utolsó versenyzőjét is elveszítette. Tamáska Gabinak és az USNK-nek ugyebár nem kellett izgulnia.

Ezen a ponton be kell vallanom valamit. Aggódom Arany Timiért. A közönség valamiért nem szereti annyira, mint amennyire ahhoz kéne, hogy - ahogy elterveztem - megnyerje a versenyt. Persze a helyzet csalóka, az, hogy mindig őt hagyják utolsó továbbjutónak, nem feltétlenül jelenti azt, hogy ő kapta a második legkevesebb szavazatot,

sokkal valószínűbb magyarázat, hogy a műsor készítői hatásvadász szadisták.

Én amúgy bírom Takát is, igazi bevállalós versenyző volt, de amikor Timivel ketten maradtak, megkönnyebbültem, amiért a lány nevét mondta ki Ramóna, mint továbbjutó.

Már csak két adás, és meg tudjuk, ki nyeri a 2018-as X-Faktort. A nyertes többek között felléphet majd az R-GO karácsonyi koncertjén. Örömtüzek, örömkönnyek, satöbbi, satöbbi.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk