KULT

„Többszörös személyiségzavara van, egyszer ilyen, egyszer olyan” – interjú a friss lemezes Fran Palermo frontemberével



- Most nincs ilyen. Mind nagyon okos, egészséges és szép zene lett.

- A lemezbemutató már kapott egy új szeptemberi dátumot és a Puma Danger lesz a vendégetek. Lehet számítani olyan kollabra, mint anno a Middlemist Reddel? Hogyhogy pont a Puma Dangerre esett a választás?

- A srácok régi barátaink és nagyon szeretjük őket. Nekem az egyik kedvenc pszichedelikus rock zenekarom itthon és ők is új lemezen dolgoznak. Nem tudjuk, mi lesz még szeptemberben...

- Milyen turnéval kapcsolatos és egyéb Fran Palermós terveitek vannak így, hogy a korábbi elképzelések egy része felborult?

- Egyelőre semmi. Bízunk még a nyárvégi kapunyitásokban, de most semmi sem rajtunk múlik.

- Te egyébként „békeidőben” szeretsz koncertre járni nézőként? Ha igen, melyikre teleportálnál most el?

- Én most a saját koncertemre teleportálnék.

- Ha javasolhatnál egy dolgot a cikk olvasóinak, amit szerinted a karantén alatt meg kéne ismerniük, mi lenne az? Lehet könyv, recept, album, sportág, film, bármi.

- Az új lemezünket, a Crocodile Juice Bar-t, egyértelműen.

És akkor jöjjenek a dalkommentárok:

Pomeline’s Bicycle

A lemez nyitódala egy instrumentális mű. Az intróban elhangzó francia szöveg egy Godard interjúban hallható: egy háborúban készült videóról beszél, amin egy kislány látható, aki a lebombázott házuk előtt ordít dühösen egy verset. Godard azt mondja erre, hogy a zaj akkora, hogy nem hallani a segélykiáltást. Legalábbis én így értelmeztem. De nem is ezen a szálon indultam el, ez a bevágás csak később jött.

Régi filmek, mint az Arábiai Lawrence vagy a Ben Hur, beleégtek a fejembe gyerekkoromban, és úgy maradtak meg bennem hogy " ez az a film amiben fülsiketítő hegedű nyávogás van végig". Tavaly ez a birodalmi hangzás, ami az ilyen filmzenékben hallható volt, elkezdett érdekelni, és belekezdtem egy hasonló zene írásába. Később eszembe jutott a dal elejére és közepére bicikli kerekek zaját felvenni. Addig a dal címe még csak Pomeline volt, ami egy női név, én így neveztem el magamban ezt a versmondó lányt, majd a bicikli felvétele után összeállt a kép. A dal végén egy melodica kiállás után felemelkedik az addigi gyászos hangulat, és táncra perdül.

Sokáig nem akartam ezt a dalt rátenni a lemezre mert azt gondoltam hogy nagyon más, mint a többi, és nagyon rétegzene, de Tövisházi Ambrus (Erik Sumo, Péterfy Bori and the Love Band) barátom, akinek megmutattam néhány demót, meggyőzött róla, hogy ez egy jó és bátor első szám lesz egy lemezen. Mikor elkészült és meghallgattam, a Pink Floyd Pompeii romjain forgatott koncertje jutott eszembe.

Verve Verde

Egy olcsó kis Casio orgonára felépülő dal, egy kevés hawaii gitárral és madárhangokkal kiegészülve. A dalszöveg Dávid zsoltárait idézi meg, a király eljövetelét ünnepli – szimbolikusan pedig a még ránk váró boldog időket élteti, és azt várja türelmesen.

Jeopardy

A FOMO című nagyjátékfilm főcímdalát tavaly, fogorvostól hazafele menet kezdtem el dudolászni magamban, lezsibbasztott szájjal a nagykörúton. Hazaértem, és otthon el is kezdtem egy halandzsa verziót csinálni belőle, mert a dalszövegeket általában szeretem a végére hagyni. Hartung Attila filmrendező tinédzser botrányról szóló filmjéhez készült, és ez volt az egyetlen inspirációm hozzá. Hartung egyébként mondhatni produceri státuszban volt ebben a dalban, mert ő kérte, hogy legyen benne elektronikus zenei kiállás, és hogy a tempó mindenképp vérpezsdítő legyen. Ez a szám a fiatalon elkövetett tragédiák feldolgozásáról szól és arról, hogyan oldjuk meg, lépünk túl vagy próbáljuk elfelejteni ezeket. Valamint felveti a kérdést, hogy az idő oldja-e meg a problémákat, vagy az, hogy ha teszünk érte valamit.

A-Aha

A bosszúság, ami eltölt egy híradó vagy újság olvasásakor a rossz hírek világában. Régen nem vettük ezt komolyan, ha napsütést mondtak, vittünk esernyőt, de mára ez már teljesen máshogy néz ki. Mindenkiből híradós lett. Ezt fogalmazza meg ez a punk rock szám amit megkoronáz Dimi és Sajó gitár és trombita szólója a dal vége felé. Remek futball sláger is lehetne. (Ez a felvétel a londoni Toe Rag Studiosban készült.)

Interlude N°1

︎Egy éjjel, mikor az 'Obsession' című dallal már elkészültünk, elindultam sörért a benzinkútra, és elkezdtem annak a refrénjét úgy dudorászni magamban, mintha egy afro kórus énekelné. Az "Ó Testvér Merre Visz Az Utad" című Coen testvérek film villant be közben, amiben van egy sírásó jelenet, ahol egyszer csak a három akasztásra váró férfit megmenti egy hatalmas árvíz az erdő közepén.

Obsession

A telefonomról indult az ötlet, amin a Garageband applikációval elkezdtem egy kínai hangszert nyomkodni, egy erhut. Azon született meg a fő dallam.

Gyakran egy kapcsolatban megcserélődik két ember személyisége, átvesszük egymás jó és rossz tulajdonságait, majd a másikon látjuk és halljuk vissza magunkat. Igazából egy marasztaló szerelemről szóló dal. (Ez a felvétel is a londoni Toe Rag Studisoban készült.)

Demons On The Beach

Úgy hallottam először a pánikrohamról, hogy egy barátom mesélt róla pár éve, aki akkoriban már filmesként dolgozott, és rengeteget forgatott. Akkoriban nem gondoltam, hogy ez egy létező dolog, és nem is értettem, miről beszél. Évekkel később egy nap villámcsapásként ütött belém a stressztől - légszomj, zakatoló őrült gondolatok és rossz emlékek formájában. Azt végképp nem gondoltam, hogy ebből valami hasznosat is lehet csinálni, de ez a dolog inspirált arra, hogy egyfajta önparódiát írjak, amit az ehhez készült animációs videoklip jól ábrázol. A klip már tavaly kijött, a dalt most újrahangszereltem.

Under The Knife

A dal szövegét a spanyol Baltasar Gracián, 17. századi barokk prózaíró ihlette. Ő írta azt, hogy a férfi, amikor még csak húszéves, akkor egy páva, mikor harminc, akkor egy oroszlán, amikor negyven, akkor egy teve, és így tovább. Ezen a szálon mentem tovább szövegileg. Személyiségfejlődés, változás és az örök farkasszem a késsel, ami szimbolikusan foglal magába minden problémát és nehézséget.

Vermilion Fish

A dalszövegben zavaros álmaim néhány papírra vetett sora keveredik a szerelmi állapot azon korai fázisával, amikor az utcákat járva abban reménykedünk, hogy véletlenül belefutunk abba, akin folyton jár az eszünk. A lusta kincskereső dala.

Crocodile Juice Bar

A lemez címadó dalának először csak az intrója volt meg, de az már nagyon régóta. Számtalan verzióban megpróbáltam tovább írni, de sehogy sem tetszett. Ez volt az első dal, amit elkezdtem, és az utolsó amit befejeztem.

Miután olvastam egy Leonard Cohenről szóló könyvet és a Words of Love című filmet is láttam róla, nagyon megérintett. Mindig is szerettem, de azután sokkal jobban. Egy nap reggel öt óra volt már, általában addig volt erőm otthon dolgozni a dalokon. Úgy döntöttem, hogy teszek egy próbát, és az első ötletet, ami jön, felveszem ehhez a dalhoz, mert nem halogathatom tovább. Így történt, hogy reggel hatra el is készültem ezzel a dallal, amiben összvissz egy gitárt, egy cavaquinho-t és egy Cohen-szerű dalszöveget fűztem össze.

Coin In The Fountain

Ez a dal is a FOMO c. filmhez készült, amit egy Párizs-Budapest repülőgép járaton hazafelé írtam meg. Tavaly tavasszal hosszú heteket töltöttem Párizsban csavargással és szólókoncertezéssel. Mindig is arra vágytam, hogy egyszer nagyjátékfilmekhez írjak zenét, de amikor jött az első nagy alkalom, akkor egy óriási nyomást éreztem, és nehezen láttam neki, aztán a leadási határidőm napjáig vártam a revelációra ami ilyen formában érkezett meg. A dalban csak egy kölcsönkapott bendzsó és egy gitár szól az ének mellett, de többet nem is nagyon bírna el.

Interlude N°2

︎Ebben a bejátszásban Julio Cortázar, a kedvenc argetin íróm kiragadt sorai hallhatók. Azt mondja: "ha sírnak, akkor azért teszik mert ez az egyetlen dolog ami maradt nekik a kávé és nárcisz illatú házaikban, de mi már nem segíthetünk rajtuk, csak távolról támogatjuk őket". A vén lelkekről beszél ebben a költeményben.

Chilly

Mi volt az álmod gyerekkorodban? - Rémálmok. - mondta Harry Dean Stanton egy interjúban David Lynch-nek. Először 'La Cortina' volt a címe ennek a dalnak, ami spanyolul függönyt jelent, és arra utalt, miért volt fontos, hogy otthon függöny takarja az ablakot, meg hogy hogyan nem költöztünk ki egykor Costa del Solba, ami anyukám nagy álma volt… Ez a dalszöveg egy éjjeli gondolatfolyam összessége, hűtőszekrény nyitogatáskor született. Erről az is eszembe jutott, hogy volt egy papagájunk, amit az utcán találtunk és hazavittünk, de nem tudtuk hová rakni, ezért egy nem működő nyitott hűtőszekrénybe szállásoltuk el…

Még csak félig voltam kész ezzel a dalszöveggel, amikor már beütött a járvány, és bár azt gondoltam, hogy soha semmilyen dalt nem akarok hallani erről az időszakról, mégis belekerült pár utalás a mostani helyzetre. Gondolatok és emlékek kavarognak víziókkal a dalszövegben, ami már a jelenlegi karantén világban véglegesült, kiegészülve pár olasz sorral a végén.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk