KULT

The Voice: „Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van” – lement a harmadik válogató is

Trokán Nóra szigorú volt, Miklósa Erika anyáskodó, a legtöbb jelentkező viszont Curtist és Manuelt választotta.


A The Voice szerkesztői mintha csak olvasnák a cikkeimet. A múlt héten azon csipkelődtem, mekkora különbség, ha a magyar The Voice-ban fakad dalra egy coach (Curtis) vagy a britben (Tom Jones). Hogy javítsanak a mérlegen, az eheti adásban Miklósa Erika énekelt a Traviátából.

Mindezt azért tette, hogy megszerettesse Manuellel az operát.

Drukkolok, bár nem fogadnék nagy tétben a sikerre.

A The Voice harmadik válogatójában az eddigieknél többet kaptunk a coach-ok beszélgetéseiből. Ennek vannak pozitív hozadékai is. Szép pillanat volt, amikor Miklósa Erika az anyaságról és az örökbefogadásról mesélt, és mindig öröm, amikor egy Voice-hoz hasonló népszerű műsorba behoznak ilyen fontos, komoly témákat.

A coachok kihirdetése óta furdalt a kíváncsiság, hogy Miklósa Erika miért vállalta. Ma végre ezt is megtudtuk:

hogy a kislánya találkozhasson Manuellel.

Hiába, a gyerekéért minden kínt és veszélyt vállal az ember.

Az első versenyző a félig ecuadori Teran Villarel Máté Antónió egy Ricky Martin dallal csinált remek hangulatot a stúdióban. Úgy látszik, az ecuadori-magyar jó keveredés, hisz ne feledjük, van már egy remek énekesünk ebből a kombinációból, Torres Daninak hívják.

Lakner Roberta nem teljesen idegen a kortárs trendi zenét kedvelők előtt. Ennek megfelelően én nem hallottam róla eddig. A Dzsúdlóval közösen koncertezett is, Berta’Lami néven találkozhattatok vele.

Aztán mélypontra került, saját elmondása szerint önpusztító életet élt, de most összeszedi magát.

Végül Manuel és Curtis fordultak meg, és tény, hogy ez a fajta mai stílus, ami inkább a gyerekeimnek jön be, a két férfi coachhoz illik. Bár Manuel azt mondta, hangilag nem győzte meg teljesen, mégis érez benne valamit.

Loghin Anett Erdélyből érkezett, és népdalénekesként a népi kultúra ápolását, terjesztését tekinti a küldetésének. Sajnos ma már nagyítóval kell keresni olyan fiatalokat, akik lelkesedni tudnak a népdalokért. Éppen ezért nem értem, miért nem fordult meg senki az amúgy nagyon szépen éneklő lánynak. Lehet persze mondani, hogy nem illik a műsor profiljába a népdal, de speciel a rapnél jóval több létjogosultsága lenne.

Ha más nem, pedagógiai megfontolásból megérdemelt volna még egy kört, bár halkan megjegyzem, a könnyűzenének van egy szabad szemmel is látható szegmense, amely a népdal és a pop-rock kombinációjára épül.

De minden hiába, mert Anett sajnos kiesett.

A zenei tehetségkutatókban a Deffent Györgyi-féle énekesek állnak hozzám a legközelebb, akik jönnek, és felrobbantják a házat egy pörgős rocknótával. A Highway to Hellről nehéz újat mondani, de Györgyinek sikerült. A show-t végül mégsem ő, hanem a színpadra felszaladó kislányai lopták el.

Következett egy X-Faktor túlélő: Lakatos Anita 2019-ben indult, ugyanabban a szezonban, mint Manuel, de a székes körnél kiesett. (Az ifjú coach amúgy nem emlékezett rá.)

Most a Halo című számot énekelte Beyoncétól. Nem tudok jobb kifejezést a produkcióra, mint hogy derekasan elénekelte, mégsem éreztem kirobbanóan zseniálisnak. Ennek valószínűleg az izgulás az oka, Anita még a produkció után is szemmel láthatóan nagyon stresszes volt. Erika mégis megérzett benne valamit, mert egyedül ő fordult meg.

Ekkor új szegmens következett, aminek a Ki nagyobb Coelho címet tudnám adni. A coachok egymásra licitáltak, ki tudja jobban „megaszondani”. De a Nemzeti Köszönjük Emese-díjat Curtis vitte el:

„Akinek van egy kisfia, annak muszáj, hogy önbizalma legyen, mert azt át tudod adni a kisfiadnak is.”

Illetve:

„Akinek egy Miklósa Erika megfordul, annak tényleg jó hangja van.”

Sándor Aurél a meglepetések embere. Érdekes hangszíne van, de meglehetősen befeszülve énekelt. Nem sokon múlott, hogy ne jusson tovább. Egyedül Manuel fordult meg, ő is az utolsó percben.

Az igazi meglepetés még csak ekkor jött, mert a ránézésre finoman szólva Woody Allen-i alkat Aurélról kiderült, hogy szertornász, amihez azért kell izom, nem is kevés. Curtis unszolására csinált is egy hátraszaltót.

Némi konfúziót okozott, amikor megkérdezték az ifjú sportolót, mi a kedvenc szere, mert Curtis először azt hitte, hozzá beszélnek. Biztos ami biztos közölte, hogy ő már teljesen tiszta.

Szekér Gergő a 2018-as X-Faktorban az élő show-kig jutott, videókhoz, sorozatokhoz ír zenét, valamilyen szinten tehát beindult a zenei karrierje, mégis többre vágyik.

Legalábbis ezt mondta, ennek némileg ellent mond, hogy Curtist választotta mentorául.

Egyébként Demjén Ferenctől a Szabadság vándorait hozta sajátos átdolgozásban. Bevallom, én annyira nem szeretem az olyan újragondolásokat, ahol nyomokban sem fedezem fel az eredeti dallamot, de ez már tényleg csak ízlés kérdése.

Azokat, akik Zámbó Jimmy-dallal jönnek bármilyen műsorba, meghallgatás nélkül hazaküldeném, de hát a világ messze nem tökéletes. Balogh Benjaminnál azért rezgett a léc, de az utolsó előtti percben Trokán Nóra és Manuel is megfordult. Benjamin Manuelt választotta.

Sztojcsev Noémi a Kőbányai Zenei Stúdió növendéke, ami elég jó ajánlólevél, hogy mást ne mondjak, oda járt nagy kedvencem, Tarján Zsófi is. Noémi a szüleinek szeretett volna bizonyítani. Ő is népdalt énekelt, de vele már nem voltak olyan szigorúak a coachok, volt, aki megfordult.

Mondjuk a Kőbányai Zenei Stúdióból Manuel csapatába kerülni nem biztos, hogy felfelé ívelő röppálya.

A tehetségkutatókat mindig körbelengi a csalás gyanúja. Sok néző nem hiszi el, hogy nincs megbundázva egy-egy énekes továbbjutása. Két rossz eset van: az első, amikor olyan jut tovább, aki nem tűnik arra érdemesnek. De talán ennél is kínosabb, amikor olyat ejtenek ki, aki jobb, mint azok, akiket továbbjuttattak.

Sárközi Roland az utóbbi kategória, és bárhogy is próbálták utána mentegetni magukat a coachok, végül be kellett ismerniük, hogy bizony hibáztak.

Szakács Erika maradt a végére. A Creepet énekelte, de erős a gyanúm, hogy nem a Radiohead szerettette meg a dalt vele, hanem Haley Reinhardt és a Postmodern Jukebox. Ez persze nem baj, nincs egyedül.

Nagyon különleges hangja van, és jól is énekel. Bár az elejét én hamiskásnak hallottam, de ez valószínűleg az izgulás számlájára írandó. Miklósa Erika remélhetőleg segíteni tud majd ezen a problémán.

Trokán Nóra ezen a napon nagyon szigorú volt. Kevésszer fordult meg, viszont az érzelmek ekkor sem voltak kölcsönösek, mert senki nem választotta az ő csapatát. Persze így a végén majd két kézzel válogathat a jelentkezők közül, amikor a többiek már feltöltötték a keretüket.

Jövő héten újra Voice, és ezúttal Trokán Nóra biztosítja a drámafaktort, mivel ha lehet hinni az előzetesnek, az egyik jelentkező a húga, Magyar Elektra lesz.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk