KULT

Sztárbox: Megint a női mérkőzés volt a legjobb, a főmérkőzés csalódást okozott

A szuperdöntő nem hozott igazán nagy izgalmakat, többnyire a papírforma érvényesült.


A műsorvezetők próbálták szuperdöntőhöz méltóan öltözni. Legalábbis a fiúk: Héder Barna és Szujó Zoli szmokingot öltött. Csobot Adél inkább Star Wars találkozóra készülhetett, engem legalábbis leginkább Amidala hercegnőre emlékeztetett a ruhája.

Mint megtudhattuk, a Sztárbox megváltoztatta a versenyzők életét, a kiesett bokszolók többsége ugyanis a kudarc ellenére nem hagyott fel az edzésekkel.

Az, hogy Curtis lement-e hetedszer is az edzőterembe, nem derült ki, ifjabb Schobert Norbi viszont az országos bajnoki cím megszerzését tűzte ki maga elé célul.

Mint megszokhattuk, most is megtelt a csarnok hírességekkel. Nagy Ervin Molnár Áronnak szurkolt. Barátja erejét emelte ki, mint előnyt, illetve hogy fordított alapállásban lép ringbe. Vasvári Vivien Rácz Jenőnek jött drukkolni.

Adél mikrofonvégre kapta Fekete Giorgiót is a Carson Comából, aki körülbelül olyan arcot vágott, mint akit most értesített a maffia, hogy náluk van a kedvenc csivavája, és ha nem kapnak egymillió dollárt, nemváltóműtétet végeznek rajta. Zavart viselkedését azzal magyarázta az énekes, hogy gyűlöli az erőszakot.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor miért jött el a Sztárboxra. Hát gázsiért.

Az első döntőben Berki Mazsi és Dobos Evelin lépett szorítóba. Evelin vírusos betegségen esett át a héten, ennek ellenére vállalta a megmérettetést, úgy érezte, kicsattanó formában van.

Bár Evelin jól védekezett. Mazsi kezdett energikusabban, és végig aktívabb volt, egyértelműen elvitte az első kört. A második menet kicsit szorosabb lett. Bár Mazsit változatlanul a rohamszerű sorozatok jellemezték, Evelin remek lábmunkával hárította ezeket, és voltak szép találatai. Mazsit viszont az ütések sem rengették meg.

Evelin a harmadik menet végére mintha megérkezett volna, végre sikerült beleállnia Mazsi rohamaiba, és visszatámadni. Kérdés volt, nem késő-e fordítani, hiszen eddig a meccset egyértelműen az „influenszer üzletasszony” uralta.

A fellángolás rövid volt, a negyedik menet elején Evelin olyan sorozatot kapott, hogy a mérkőzés vezető rászámolt, amit Kokó nem érzett indokoltnak. Ez azonban felpaprikázta a színésznőt, és valósággal feltámadt. Érzésem szerint ez a menet inkább az övé volt összességében. Sőt, Mazsi egy-egy találat után mintha megrogyott volna kicsit. Lehet, ha van ötödik menet, Evelin eldönthette volna a találkozót.

De hát nem volt ötödik menet, így a szuperdöntő első bajnoki övét egyértelmű pontozással Berki Mazsi kapta. Az öv mellett amúgy az összes bajnok lehetőséget kapott elindulni a Hell Boxing Kings nemzetközi sorozatán celebkategóriában, ahol a fődíj 100 ezer dollár, és a Hell Energy 15 millió forintot biztosít mindannyiuk felkészülésre.

Az előzmények után nyilván senkit nem ért meglepetésként, hogy a Carson Coma játszott a szünetben. Adél lelkesen tájékoztatott minket, hogy ez volt az együttes első tévés fellépése.

Ami jól hangzik, de persze simán jelentheti azt is, hogy eddig senki sem hívta őket.

Következett – nem, nem a nehézsúlyú meccs, hanem egy kínos Éden Hotel promó. Ez volt az a pillanat, ahol nyilvánvalóan maga Adél sem igazán tudta, kikkel beszélget, és miért. Engedelmesen felolvasta a neveket, le is írhatnám őket, de erre a kis időre fölösleges megjegyeznünk őket.

Jött a férfi nehézsúly döntője. Brasch Bence edzője, Flóris László úgy vélte, Bence fog győzni, mivel ő bokszolóvá vált az elmúlt hónapokban, míg Árpa csak egy szimpatikus ember. A Vígszínház színésze már látta maga előtt, hogy rárakják az övet. Árpa Attila viszont arról beszélt: erőt ad neki, hogy papíron Bence az esélyesebb.

A két színész óvatosan kezdte, nem rohantak egymásnak, mint ahogy más mérkőzéseken megszokhattuk a Sztárboxban. Az első menet megfelelt az előzetes elvárásoknak. Brasch Bence többet talált, Attila több olyan ütést kapott, ami megviselte, és az ereje is hamar fogyni kezdett.

Bence remekül kihasználta, hogy magasabb, így távolról kóstolgathatta ellenfelét, akinek muszáj volt közel kerülnie, ha akart valamit. A második menet közepén Attila le is ült, de a számolás után még folytathatta a küzdelmet. Azonban némi hadakozás után egy megrendítő csapás után Árpa majdnem kiszédült a ringből, és Gábris Bulcsú úgy ítélte, nincs értelme tovább erőltetni.

Manuel következett a folytatásban.

Kicsit csodálom, hogy még nem engedte el a kezét a csatorna, a plágiumvádaktól a lopásig annyi minden felmerült körülötte, énekelni különösebben nem tud, és biztos találnának a helyére eladható celebeket.

Amúgy egy dalpremier tanúi lehettünk.

A szuperdöntő utolsó, fő bunyója Molnár Áron és Rácz Jenő összecsapása lett. Nem csoda, hiszen a női meccsnél azért Evelin betegsége előrevetítette, mi várható, Árpa Attila és Brasch Bence között is nagy meglepetésnek kellett volna történnie, hogy más legyen a kimenet. A férfiak középsúlyú mérkőzése volt a legnyitottabb mérkőzés, ráadásul az Istenes Bencével előadott szappanopera jóvoltából Rácz Jenő a mezőny egyik legnépszerűbb versenyzőjévé vált.

Molnár Áron nem bízott semmit a véletlenre, elkezdte osztani a pofonokat, olyannyira, hogy Rácz Jenő már az első menet felénél padlóra került, és számolni kellett rá, pár pillanattal később pedig berepült a törölköző is. Molnár Áron ütőerejét mutatja, hogy lényegében két-három ütéssel eldöntötte a mérkőzést. Jenő utólag úgy nyilatkozott, ő fejben már kicsit elengedte a dolgot, ellenfele mentálisan jobban bírta.

Tulajdonképpen ezen az estén is a nők mérkőzése volt a legjobb, jövőre érdemes lenne megfontolni, több súlycsoportot indítani a hölgyeknél. A szuperdöntő kicsit antiklimatikusra sikerült, egyik mérkőzésre sem lehet mondani, hogy különösebben kiegyenlített lett volna, a csúcsmérkőzés pedig összesen fél menetig tartott.

Még megnyugtattak, hogy jövőre is lesz Sztárbox. Azt viszont most sem tudtuk meg, micsoda Pakpak. És még csak le sem ütötte senki.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk