KULT

„Ez a fél év volt a legcsodálatosabb fél év az életemben” – évösszegző Ricsárdgír-interjú

Szintis Laci nevét a róla szóló dalnak köszönhetően több százezren megismerték, most pedig egy mesekönyv is készült a főszereplésével. De milyen tervei vannak még a zenekarnak az idei őrült év után?


Amikor tavaly novemberben utoljára interjúztunk a Ricsárdgírrel, még úgy tűnt, hogy 2020 a zenekar történetének eddigi legerősebb éve lesz: rajongótáboruk rohamosan nőtt, minden nagyobb fesztiválra meghívták őket, 10. születésnapi turnéjukat tervezték rengeteg meglepetéssel. A járvány azonban az ő számításaikat is keresztülhúzta, a fentiekből alig valósulhatott meg valami.

Azért így is próbálták a maximumot kihozni a helyzetből: nemrég bejelentették, hogy SzintisLaci megmenti a karácsonyt címmel felnőtteknek szóló mesekönyvet adnak ki, sőt egy nem kevesebb, mint 100 dalt tartalmazó válogatásalbumon is dolgoznak.

Az alábbi évösszegző interjúban a csapat frontembere, Mártondani részletesen is mesél ezekről, valamint kitér arra is, hogyan élték meg a karanténidőszakot és mennyire bizakodóak 2021-re készülve.

– Egyből január legelején eddigi legnagyobb koncertetekkel kezdtétek az évet az Akvárium nagytermében. Milyen emlékeitek vannak arról a buliról?

– Az egyik legszebb és legmeghatározóbb Gíres élményünk volt. Nem igazán tudtuk felfogni azt, hogy megtelt az Akvárium nagyterme a Nagycsaláddal, és a lemez megjelenése után egy hónappal már kívülről tudta ez a rengeteg jó ember a szöveget. Jobban tudták, mint én. Nagyjából minden, amit kitaláltunk, összejött, még a 10 fős kórus is. Kivéve az a rohadt vattacukorgyártó gép, az sosem akar összejönni. A koncert után a backstage-ben némán öleltük egymást 5 percig. Aztán persze megittuk a gint és hajnalig verekedtünk.

– Hogyan éltétek meg, amikor bejöttek a korlátozások és egymás után kellett lemondani a turnédátumokat?

– Ijesztő volt. Mi kb. 6 éve aktívan koncertezünk, ezért márciusban már tudtuk, hogy májusig fogjuk bírni a koncertek nélkül, onnantól beleőrülünk. Így is lett. Valamilyen szinten mindenki bekattant. Andris a kelleténél több társasjátékot vett, azt hiszem húszat. Laci tokáig érő kamionos bajuszt növesztett azon az elven haladva, hogy senki sem látja. Ákos fogyott 15 kilót és Magic Mike teste lett. Éva egész nap csak futott, de sajnos már a lakásban is. Flóra megtanult különböző táncokat, például shuffle, break és pasodoble. Dóri kitalálta, hogy miközben alszik, álmában gyakorol énekelni, mint DiCaprio az Eredetben. Marci pedig felhívott, hogy adjak interjút a Kretén magazinnak. Egyszóval mindenki megőrült.

Nekem annyira hiányzott az egész zenekar, hogy összegyűjtöttem az eddigi felvételeinket, és elkezdtem vágni egy dokumentumfilmet. Izgatottan felhívtam Marcit, a menedzserünket, hogy óriási hírem van, lesz egy Ricsárdgír koncert-dokumentumfilm! Mondta, hogy ez fantasztikus, ekkor közöltem vele, hogy 24 órás lesz! Hosszabb szünet után a telefonban csak annyit mondott, hogy ha kijózanodtam, beszéljünk.

Elkezdtem a Ricsárdgír nagykönyvet is írni, illetve a vendégírók egy részével is felvettem a kapcsolatot. Megtanultam roto animációkat készíteni, mert szeretnék egy Ricsárdgír rajzfilmet csinálni.

Ráadásul nem vágtam a hajam, sem a szakállam, egyik reggel, mikor felkeltem, a kisfiam rám nézett, kivette a cumit a szájából és azt mondta: Rumcájsz. Akkor szedtem össze magam, és ahelyett, hogy a Gírhiányomat enyhítettem volna tovább, elkezdtük megtervezni a teljes 2021-es évet.

Egyébként a karantént meglepően jól éltem meg. Nagyon sokat dolgoztam márciusig, utána pedig augusztusig home office-ban vágtam, az egyik legszebb és legjobb időszaka volt ez az életemnek. Természetesen a covid és a borzasztó tragédiák miatt sosem kívánom, hogy a vírus miatt legyen egy újabb indok az otthoni melóra, de az biztos, hogy ez a fél év volt a legcsodálatosabb fél év az életemben. Rengeteget voltam a fiammal, Thiegóval, iszonyatosan sokat kirándultunk Fruzsival, pedig utálunk kirándulni. Most végre megszerettük.

Sokat voltam anyámmal, nagymamámmal, marha sokat olvastam, megírtam a harmadik kisfilmem forgatókönyvét, végre újra szereztem otthon dalokat, zabáltuk a filmeket, kerti mozit csináltunk. Aktívan boldog életem volt a karanténban. A korlátozások lazulásakor kifejezetten depressziós lettem.

– Melyik idei terveteket sajnáljátok legjobban, hogy meghiúsult?

– Már régóta tervezünk egy Ricsárdgír-mozifilmet, és idén voltak is próbálkozások, hogy közelebb kerüljünk a célhoz, de ez tényleg rengeteg pénz, és a lottónyertes sem keresett meg minket. Remélem, olvassa ezt az interjút. Egyébként pályáznunk kell majd a scripttel, de egy ilyen jellegű trashmusical fantasy road movie-nak kevés esélye van nagyobb összeget nyerni. Barátommal, Tóth Levi operatőrrel két kisfilmet is készítettem, és felmerült bennünk, hogy ha már úgyis ott van a Ricsárdgír, miért nem csinálunk egy 20 perces rövidfilmet a zenekarral.

Írtunk egy forgatókönyvet, amivel nyertünk pénzt egy pályázaton, a stáb is összeállt. Szépen haladt minden, iszonyatosan izgatott voltam, novemberben forgattunk volna, de folyamatosan kaptuk a hírt, hogy a stábból ez vagy az covidos lett. Végül az egyre növekvő fertőzésszámok miatt sajnos lefújtuk a forgatást, pedig csak egy hét választott el minket a kezdéstől.

Akkor nagyon szomorú voltam, már a filmfesztiválokat is kinéztem, hogy hova szeretném elküldeni. A Toldi moziban lett volna a premierje. Viszont azonnal leforgatjuk, ahogy biztonságban érezzük magunkat.

A címe az, hogy Road to Berlin, és röviden arról szól, hogy egy német showcase producernek megpróbáljuk “eladni” a Ricsárdgírt. Sajnos véletlen egy 150 éves elátkozott kínai pezsgővel koccintunk, ami miatt elmosódik a valóság és a képzelet határa. Vizuálisan annyira összetett és komplex, hogy már a storyboardot látva leesett az állunk, hogy uramisten mi lesz ebből. Szóval a Road to Berlin 2021-re csúszott, ezt sajnáltam a legjobban.

– Néhány hétig GírHíradót is készítettetek, aminek azonnal rengeteg rajongója lett. Miért hagytátok abba, várható-e még folytatás?

– Nagyon szerettük a GírHíreket készíteni, mert bár karantén volt, úgy éreztük, a közös alkotási folyamat nem szűnt meg, ráadásul tartottunk magunknak egy online premiert mindig az aktuális epizód előtt és nagyon sokat nevettünk rajta. Meglepetés volt nekünk, hogy ennyire jól fogadták az emberek, a mai napig kapok leveleket, hogy mikor készül már az új rész. Nóvé Soma is írt, hogy ezt jobban várja, mint bármilyen sorozatot valaha. Ez a Soma nagy csibész.

Sajnos nem fért bele az időmbe, hogy folytassam. A home office melóim és a vágyam, hogy minél többet a családommal legyek, felülírta a GírHíreket: nem volt már időm megírni az egészet, megrendezni, megvágni, intézni a többiekkel a jeleneteket. Úgy voltam vele, hogy ki tudja, meddig tudok még otthon maradni, megpróbáltam minimalizálni azt az időt, amit a számítógép előtt töltök. Még a Last of Us 2-t sem vittem végig, de nem Abby miatt, őt kifejezetten szerettem.

– Nyáron és ősz elején még fel tudtatok lépni párszor. Mennyire tudtatok felszabadultan játszani úgy, hogy közben azért továbbra is járvány volt?

– Én hipochonder vagyok, azt szoktam mondani, hogy ennek neveltek. Négy nő között nőttem fel, és bár fantasztikus gyerekkorom volt, de ha egyszer tüsszentettem, akkor teljesen evidens volt, hogy aznap nem kell iskolába mennem. A mai napig, ha fáj a fejem, rögtön arra gondolok, hogy agyvérzésem van, szóval én óvatosabb vagyok. A zenekar többi tagja nem ilyen, bár a covidot azért mind komolyan vettük. A Budapest Parkos koncertünk volt az első, és emlékszem, Lacival nagyon izgultunk előtte, fura volt 5 hónap után koncertezni.

Ott álltunk a backstage-ben és arról győzködtük egymást, hogy ez nem fog sikerülni. Andris nyugtatott meg a szokásos laza stílusával, hogy úgyis minden rendben lesz, ne feszüljünk rá. Igaza is lett, őrületes volt az egész, a közönség nagyon hamar visszarántott minket abba a csodálatos érzésbe, ami hiányzott nekünk. Több koncertünk is volt, a Pontoon lehetett abból a szempontból érdekes, hogy mindannyian megőrültünk, a közönség olyan volt, mint egy jó fej hadsereg. Ők voltak a mi Pfitzerünk.

Kaptunk a biztonsági őröktől egy fém kordont, aminek azonnal letört a lába a nagy hepaj miatt, a security csapat tagjai többször a földre estek, a koncert végére pedig a kordon úgy hajlott el, mint Uri Geller kanala. Sosem fogjuk elfelejteni.

Utána volt még egy dupla telt házas A38-as koncertünk, amit elneveztünk Fancy Shownak. Mindenki kicsípte magát a zenekarból, jelmezek is voltak, én sajnos egy hibás gondolatmenet miatt valamiért úgy voltam vele, befestem a hajam zöldre, és kihúzom a szemem. Ezért nem elegáns “Fancy” hatást keltettem, hanem úgy néztem ki, mint egy jól lakott Green Day rajongó. Pedig nem szeretem a Green Dayt. Egyébként csodálatos volt.

– Hogy jött a mesekönyv ötlete, hogy zajlott a megvalósítás?



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk