KULT

Sztárban Sztár: Péterffy Lili jobban énekelt Zámbó Krisztiánnál, mégis kevesebb pontot kapott

Emiliót csak a női jelmez mentette meg, Marics Peti nem tudja, mit csinál egy kecske, Szekres Adrienn viszont pozitív meglepetést okozott.


Ez egy kritika. A kritikák nyomokban SPOILEREKET tartalmaznak.

A múlt héten néhány részletet elhallgattam. Például, hogy van a műsor elején közös dal. Maradjunk abban, nem ezért szeretem a műsort.

Aztán arról sem beszéltem, hogy a műsor végén a zsűri pontszámai és a közönségszavazatok alapján mindig hirdetnek egy adásgyőztest, aki automatikusan tovább jut a következő adásba. Ez múltkor Marics Péter lett, és gonosz kismalac módjára rögtön elspoilerezem, hogy most is.

Magát a versenyt Palya Bea nyitotta Rihannaként. Már többször elhangzott, hogy Bea áll legtávolabb a Sztárban sztár zenei univerzumától.

De nem is ez a legnagyobb kihívás, mert kiváló énekesnőről beszélünk.

Hanem hogy annyira karakteres, összetéveszthetetlen arca van, amit lehetetlen eltüntetni.

Bárhogy is próbáltam hunyorogni, sehogy sem tudtam belelátni Beába Rihannát.

Egész jól elénekelt egy dalt, ami amúgy nem neki való, mert ő ennél sokkal fajsúlyosabb személyiség és előadó.

Papp Szabi hiányolta kicsit a „fejletépést”, Ramóna a megőrülést. Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy Bea túl jó Rihannához.

Zámbó Krisztián a Modern Talking Thomas Anderseként énekelte a Cheri-Cheri Ladyt. A hangszínt nagyon jól eltalálta. A hangokat már nem mindig, de így is 39 pontot kapott. Mindenképp jobb volt, mint előző héten Csepregi Évaként.

Péterffy Lili nehéz feladatot kapott, az évek során sok embert láttam már elvérezni mindenféle műsorokban Amy Whinehousknét, vagy legalábbis az ő dalaival.

Lili sem tudott maradéktalanul Amyvé változni, ez alighanem lehetetlen is, de azért éreztem a hangjában az Amy ízt.

Véleményem szerint sokkal jobban énekelt, mint Zámbó Krisztián, mégis kevesebb pontot kapott, de a zsűrit nem azért tartják a kertévék, hogy következetesen értékeljenek.

Orsovai Reniről már múltkor is megírtam, hogy ő a favoritom, és ez most sem változott. Papp Szabit alakította. Szerintem nőként sokkal nehezebb pasit utánozni, mint fordítva. Ha egy férfi beöltözik nőnek az már önmagában is vicces, félig el is adja a produkciót.

Valamiért egy borostás férfinak öltöztetett nő nem jár ennyire egyértelműen komikus hatással. Reni azonban megoldotta a feladatot, a hang is egész közel járt az eredetihez, a fíling pedig tökéletes volt.

Vavra Bence Ne-Yoként jött a Closer című dallal. Már az első adás kapcsán is vita alakult ki arról, mennyire píszi, hogy fehér énekesek feketére maszkírozva énekelnek. Bevallom, én azt gondolom, kicsit már megint átestünk a píszíló másik oldalára.

Van egy műsor, aminek az a lényege, hogy a versenyző külsőben, hangban és mozgásban is minél jobban átváltozzon egy másik előadóvá.

Amennyiben a parodizált énekes színesbőrű, akkor nyilván színesbőrűre kell maszkírozni a versenyzőt.

Persze megoldás lehetne, hogy csak fehér előadókat utánoznak, de ez sokkal kirekesztőbb lenne, és unalmassá is tenné a műsort, hiszen a popvilág értékelhető részének 60-70%-át elveszítenénk vele. Bence most is jól énekelt, kihozta Ne-Yóból az a keveset, ami benne van.

Emilio Zoltán Erikaként igazolta azt, amit az imént írtam Reninél.

Az ő produkcióját a „pasi, nőnek öltözve, hehe” hatás adta el.

Emilio kiváló énekes, de ezúttal hamiskásan vernyogott. (Bödöcs szokott így Zoltán Erikát énekelni bulikon, úgy hajnali 3 felé.)

Szekeres Adrienn volt az este meglepetése. Az előző adásban nem sikerült olyan jól a produkciója, én sem lelkesedtem tőle, de Pitbullként szenzációs alakítást nyújtott, és az is kiderült, hogy jól tud rappelni. Megérdemelten zsebelt be 40 pontot.

Dallos Bogi nekem kicsit ijesztő volt Zsédaként, de azért egész jól lehozta a hangot, bár helyenként hamiskásnak éreztem.

Valljuk be, Amanda Leart nem olyan nagy kihívás egy férfinak hangban leutánozni. Ráadásul Stohl otthonosan mozog női szerepben, hiszen Az őrült nők ketrecében volt alkalma gyakorolni. Olyannyira, hogy a mostani produkcióhoz hozta a saját magassarkúját.

András nagyon profi, természetesen a hangot és a showt tökéletesen hozta. Ami viszont megnehezíti a feladatot, az Amanda Lear mimikája. Ha megnézitek a videóit, nagyon jellegzetes, ahogy bele-bele mosolyog a kamerába, és ahogy a szemét kerekíti.

Ez most Andrásnál érzésem szerint csak nyomokban volt meg.

Persze a zsűri nagy részét megvette az amúgy kétségtelenül nagyon szórakoztató produkcióval, Papp Szabi adott egyedül 8 pontot, a többiek 10-10-et.

Következett Ember Márk, aki Mester Tamást kapta feladatul.

Nem volt rossz, de… A Sztárban sztár első évadában, amire ezek szerint csak én emlékszem, Bereczki Zoli már előadta ezt a dalt, és annyira tökéletesen, hogy azt lehetetlen felülmúlni. Márknak sem sikerült.

Mester Tamásnak még számos remek dala van, nyugodtan kioszthattak volna a fiatal színésznek valami más nótát, hogy megkíméljék az összehasonlítástól. Számomra így viszont ez sokat levett a produkció értékéből.

Már csak Marics Peti volt hátra Post Malone-ként. A felvezetője kicsit felemásra sikerült, amikor is azt mondta az ő szájával:

„Ha ritkán jársz vidéken, és akarsz hallani egy igazi kecskebégetést, akkor egy igazi kecskét fogsz látni…”

No comment.

Amúgy tényleg jól megoldotta a feladatot, amiben a „kecskevibrátó” okozta az igazi nehézséget, amikor Malone olyan furán remegteti a hangját. Ezzel együtt túlzottnak érzem Rami lelkesedését, aki szerint Marics Petinek egyenesen Amerikába volna a helye (illetve lehetséges, hogy ott a helye, de nem ezért a produkcióért).

Minden esetre a zsűritől 40 pontot kapott, és a közönség is szereti, zsinórban másodjára lett az adás győztese.

Végül Palya Bea távozott a műsorból, ami nem olyan meglepő, vélhetően a Sztárban sztár törzsnézőitől az ő világa áll a legtávolabb.

De ha ez vigasztal, Bea, én jóval többet hallgatlak téged, mint a műsorban megjelenített külföldi sztárokat együttvéve.

Végül Tilla kiosztotta a feladatokat, amiből a legérdekesebb Dallos Boginak jutott, ő ugyanis saját férjét, Puskás Petit fogja alakítani. Kíváncsian várom.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk