KULT

Nagyszínpadok után a legelmaradottabb falvakban is fellépne az orosz-magyar zenész testvérpár

Muzsik és Volkova tavaly megnyerték a Veszprémi Utcazene Fesztivál szakmai díját, többször játszottak a Quimby előtt is. Új tervük viszont az, hogy visszatérnek a gyökereikhez.


Farkas Krisztina és János a ZUP zenekar tagjaiként az ország szinte összes jelentős klubjában és fesztiválján koncerteztek, dalaik között több rádiós sláger is volt. Az anyai ágon orosz testvérek azonban másfél éve úgy döntöttek, duóban folytatják tovább.

Azóta Muzsik és Volkova néven írják és adják elő számaikat, amelyek főleg személyes hangvételű sztorikról szólnak, de ha úgy adódik, keményen odamondanak a hatalmukkal visszaélő politikusoknak is.

Arról beszélgettünk, kihívás volt-e zenésztársak nélkül közönség elé állni, mekkora szerepet játszik identitásukban az orosz kultúra, illetve a közös munkán túl mennyire folynak bele egymás magánéletébe is.

– Az, hogy a zenekarotokat hátrahagyva úgy döntöttetek, csak ti ketten akartok színpadra állni, egy folyamat eredménye, vagy volt valami közvetlen kiváltó oka?

Volkova: Is-is. Egy hosszú folyamat eredményeként is felfogható, mert a ZUP elvesztette lendületét, kifáradt, a tagok is szétszéledtek. Ekkor határoztuk el, hogy nem hagyományos zenekarban gondolkodva szeretnénk tovább folytatni. Majd’ egy évig fogalmunk sem volt, hogy ezt milyen formában fogjuk megvalósítani, csak annyit tudtunk, hogy duóban akarjuk.

Ezért is alakult úgy, hogy három kislemezt: a Muzsik és Volkova első, második és harmadik részét még ZUP-ként jelentettük meg, holott már köze nem volt a ZUP-hoz semmilyen tekintetben. Közvetlen kiváltó okok is voltak.

Sajnos mindkettőnk magánélete gyökeresen megváltozott akkoriban és ez az életünk minden területére kihatással volt. Az, hogy utána milyen állapotban voltunk, azt hiszem elég jól érezhető a zenénken. Radikálisan átalakult a közlésmódunk és a zenei világunk.

– Volt bennetek kétely azzal kapcsolatban, működhet-e a lecsupaszított hangzás, fenn tudjátok-e tartani így is a közönség érdeklődését?

Volkova: Azzal tisztában voltunk, hogy sokkal rétegebb dolgot kezdtünk el csinálni, de bíztunk abban, hogy ez a fajta duós, de mégis sok esetben zenekart imitáló élő megszólalás válthat ki az emberekből valamiféle reakciót. Volt is mindenféle vélemény. Zenész cimboráink például nagyon díjazták ezt a hozzáállást, a közönségnek meg kellett idő, hogy értelmezze, mi is történik ilyenkor a színpadon. Ez melósabb sokkal, így érthető, ha valaki nem érti, hogy mi szükség erre, miért nem lehet bevenni még egy dobost, meg egy basszusgitárost a bandába, ahogyan az lenni szokott.

De mi ebben láttunk fantáziát, kihívást. Többet fejlődtünk az elmúlt egy évben ezáltal, mint az előtte lévő 10 évben.

És talán ezt díjazta a Veszprémi Utcazene szakmai zsűrije is.

– Mindketten több hangszeren is játszotok az éneklés mellett. Hogyan alakult ki a stílus és a hangszerelés, kellett-e külön képeznetek magatokat hozzá?

Muzsik: Nagyobb jelentősége lett az egyéni hangszeres teljesítménynek és többek között minden végtagunknak. Sok-sok éjszakázásra volt szükségem, hogy kezdjem látni a fejlődést a gitárjátékomban. Kriszti is egyre magabiztosabban hozza azt a játékot, amit elvállalt.

– A ZUP közönsége hogy fogadta a váltást? Mekkora arányban morzsolódtak le és hányan járnak ma is a koncertjeitekre?

Volkova: Majdnem teljesen lemorzsolódtak szerintem. Kicserélődött a közönségünk, mert ez – ha fogalmazhatok így – figyelősebb zene lett, szövegcentrikusabb. Nem igazán táncolós móka jelenleg. De érdekes módon több visszajelzés érkezik hozzánk és állítólag intenzívebb élmény az emberek számára, mint a korábbi saját dalaink.

– Szövegeitekben nem spóroltok a társadalomkritikus iróniával és az odamondogatással. Miért fontos szerintetek ezekről a témákról dalt írni?

Muzsik: Nekem egy ilyen dal megírása, vagy előadása felér a gumiszobával. Nem mondom, hogy teljesen lenyugszom tőle, de segít feldolgozni a körülöttünk zajló eseményeket.

Szerintem annak, aki a színpadon áll, erkölcsi kötelessége megszólalni, ha valami turpisságot tapasztal maga körül.

– A félig orosz származásotok mekkora szerepet játszik az identitásotokban?

Volkova: Az enyémben hatalmasat. Az elmúlt időszakban nagyon sok orosz kulturális projektben vehettem részt. Jobban utánajártam a hagyományoknak, kutattam a zenéket, töltöttem is kint tavaly 6 hetet Moszkvában és Tverben rokonoknál. Illetve egy orosz dalokat játszó alkalmi triót is életre hívhattam az elmúlt években. Meg valahogy felnőttebb fejjel sokkal jobban elkezdtek érdekelni a gyökereink mind magyar, mind orosz oldalról.

Hálás vagyok az életnek, hogy két nemzet kultúrája határozza meg markánsan az identitásunkat. János esetében is elég hangsúlyos, szerintem fel sem tűnik neki sokszor, hogy mennyire. A gitárjátéka és a harmóniavilágunk is árulkodik arról, hogy például Viszockijt mennyit hallgattuk.

– Látszik, hogy nagyon egy hullámhosszon vagytok emberileg is. Testvérekként mindig jól kijöttetek egymással, vagy voltak azért hullámvölgyek?

Volkova: Érdekes a viszonyunk. Mi gyerekkorunktól kezdve elég közel álltunk egymáshoz, és ebből kifolyólag elég nagy hatással is vagyunk egymásra. Ez a közös zenéléssel csak hatványozódott. Zenei téren nagyon egy hullámhosszon vagyunk. Viszont eléggé megnehezíti a dolgokat, hogy teljesen más habitusú emberek vagyunk. Állandó vitáink vannak az életre vonatkozó kérdésekben, a zenei érvényesülés módját illetően, meg úgy alapvetően minden kérdésben.

Olyanok vagyunk kicsit, mint valami kattant házaspár, akik állandóan drámáznak, de alapvetően szeretjük egymást és nagyra tartjuk a másikat.

– A magánéleti gondjaitokat-bajaitokat is megosztjátok egymással?

Volkova: Köztünk aztán tényleg nincsenek tabutémák. Majdnem mindent tudunk a másikról. Lehet, hogy ezen is érdemesebb lenne lazítani a jövőben.

– Mennyire szóltok bele egymás ötleteibe? Közösen írjátok a dalokat és a szövegeket, vagy ki-ki a sajátját, amit aztán el is énekel?

Muzsik: A kezdemények önállóan születnek. Finoman lektorálgatjuk a másik dalszövegét, vagy kisegítjük egymást néhány sorral. Kriszti általában a dallamvezetés finomításában szokott sokat segíteni. Mindig a dal dönti el, hogy mennyire igényli a közös vokális megszólalást, de törekszünk rá, hogy minél több ilyen pillanatunk legyen.

muzsikvolkova2

– Hosszabb távon is ketten szeretnétek folytatni a koncertezést, vagy gondolkodtok más zenészek bevonásán, akár csak vendégként?

Volkova: Sokféle dologban gondolkodunk. Az új lemezen (Rövidesen találkozunk) vendégzenélt Prommer Patrik (dob, dobro) – aki egyébként a lemez rögzítéséért, keverésért is felelt –, Pesti Mátyás (nagybőgő) és Harangozó Sebestyén (gitár) is. Ők a január 25-i Mika Tivadaros lemezbemutató koncertünkön is velünk zenélnek majd. Nem zárkózunk el ezektől a kooperációktól, sőt nagyon is inspirálnak minket, csak már nem akarunk mindent erre alapozni, mert túl sok tagcserénk volt anno a ZUP-pal és inkább maradunk annál a koncepciónál, hogy mi ketten – remélhetőleg – mindig fixek leszünk és emellé bárki társulhat, aki épp ráérez erre a zeneiségre és működik a kémia köztünk.

– Tavaly többször is felléptetek a Quimby előtt, mennyire volt vevő a közönségük a zenétekre?

Volkova: Erre nehéz válaszolni. Meghallgatták, megtapsolták, aztán volt pár gratulálás, amikor a pultnál összetalálkoztunk emberekkel. Reméljük, páran onnan szerettek meg bennünket.

Muzsik: Én sem tudom megítélni. Az biztos, hogy volt, aki figyelt. Kezdetnek az már bőven elég.

– A zenélés inkább hobbi számotokra, vagy annál komolyabb? Van belőle számottevő bevételetek?

Muzsik: Szeretnék megélni belőle, de egyelőre inkább fanatikus hobbinak látom.

Egy olyan tevékenység, aminél kevés jobb dolog van a világon.

Egy teljesen kezdő zenekarhoz képest vannak számottevő bevételeink. Főleg nyáron. Aztán toljuk is vissza: eszközökre, lemezre, gázolajra.

muzsikvolkova3muzsikvolkova4

– Mit szeretnétek elérni az idei évben? Hol lépnétek fel szívesen, ahová eddig még nem jutottatok el, milyen sikerekkel lennétek elégedettek?

Muzsik: Annyit szeretnék elérni idén, hogy semmiféle elvárásom ne legyen az évvel kapcsolatban. Azt tapasztaltam, hogy az elvárásaim nincsenek jó hatással sem a saját, sem a környezetemben élők egészségére.

Volkova: Szeretnénk, ha az NKA pályázati rendszert nélkülözve is tudnánk érvényesülni és pénzt keresni zenészként, hogy a művészi szabadságunknak ne legyenek korlátai, de sajnos ez egyre nehézkesebb ma hazánkban. Ebben a szellemiségben, így csak reménykedünk, hogy eljuthatunk idén is vidékre koncertezni, illetve azokra a fesztiválokra, mint tavaly. Én nagyon szeretnék Oroszországban is játszani, vagy bárhol külföldön.

Van egy olyan tervünk is, hogy elmaradottabb vidéki falvak kocsmáiban szeretnénk random 20-30 perces akusztikus performanszokat csinálni. Egyrészt, mert mi itt Budapesten – igaz, hogy vidékről származunk – kicsit burokban élünk, és

szeretnénk látni Magyarország többi arcát, oda is egy kis élőzenét vinni, ahol ez egyáltalán nem jellemző, illetve beszélgetni a helyiekkel, megtudni milyen a közhangulat, stb.

Meg persze nem mondtunk még le arról az álmunkról, hogy egyszer játszhassunk a MÜPA-ban. (mosolyog)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk