KULT

„Míg a gyengébbik nem tagjai csak picsogtak, a nők megjavították a tetőt” – megnéztük a Farm VIP első adását

A Farm VIP tulajdonképpen egy paraszt Survivor, szerethető Gáspár Zsoltival, kényes városi ficsúrokkal és kemény csajokkal.


Vegyes érzésekkel fogadtam, amikor kiderült, hogy írnom kell a Farm VIP-ról. Először is, azok az ismerőseim, akik már az X-Faktor kritikákért is leszúrtak, most bizonyára törölnek az ismerőseik közül.

De ezen kívül nem sok jót láttam a dologban, inkább feladatnak tekintettem, mint kihívásnak. A végére azonban arra jutottam, hogy egész szórakoztató tud lenni a maga módján.

Azok kedvéért, akik hozzám hasonlóan eddig nem sokat tudtak (értsd: semmit) erről a műsorról: ez afféle paraszt Survivor, ahol a celebeket nem egy trópusi szigeten zárják össze, hanem Gáspár Zsolti tanyáján. Nem olyan menő és egzotikus, viszont előnye, hogyha nagyon besokallsz, akkor akár két lábon is haza tudsz jutni, nem kell úsznod vagy repülnöd hozzá, ráadásul az életedre veszélyes élőlények száma is sokkal kevesebb –

ha nem számoljuk Győzikét, de mivel Zsolti és a bátyja mostanság haragban vannak, kicsi a sansz rá, hogy feltűnik.

Akárcsak a Survivorben, itt is két celebcsapat küzd meg egymással, a pirosak és a sárgák. A háttér sztori az, hogy Gáspár Zsoltinak nagyon menne a gazdaság, tele van megrendelésekkel, de elfogyott az áru, nincs munkás, ezért melósokra van szüksége, akik megtermelik neki az eladható élelmiszereket.

Ezek a melósok lennének a celebek, és hát azt kell mondanom, mindenki jobban jár, ha a celebek celebkednek. Azt is meg kell csinálnia valakinek, és legalább addig sincsenek láb alatt.

Na de ne szaladjunk ennyire előre. Ismerkedjünk meg a szereplőkkel. Némelyikkel szó szerint meg kellett ismerkednem, nagy deficitem az efféle showknál, hogy nem követem napi szinten a bulvárt, ezért a mostani hírességek feléről fogalmam sincs, kicsoda.

Gáspár Zsoltit ugyan ismerem, de azt nem tudtam, hogy már ő is tévés személyiséggé lépett előre. Gáspárék valódi celeb dinasztiává nőtték ki magukat, de azt kell mondanom,

a Farm VIP első epizódja alapján Zsolti lényegesen szimpatikusabb, mint a testvére.

A másik műsorvezető Demcsák Zsuzsa, mert hát Zsolti jópofa, meg fain, de azért csak kell oda valaki, aki ért is a tévézéshez.

Lássuk a piros csapatot!

Bódi Sylvitől megtudhattuk, hogy ő már egy ideje vidéken él, mert elege volt a városi nyüzsgésből, a partikból, szóval lényegében úgy panaszkodott, hogy dicsekedett.

Schmuck Andor egy valamihez kétségtelenül nagyon ért: ahhoz, hogy eladja magát. Délután már izzott a Facebook oldala, több médium is megírta, hogy Andor megsérült a forgatáson, és orvosi segítségre szorult. Az történt, hogy a csizma kitörte a lábát, ami nem hangzik olyan vészesen, de mint kiderült, a cukorbetegsége miatt nála ez komolyabb problémát tud okozni.

Az előző szériához képest újítás, hogy mindkét csapatban van 1-1 pár. A pirosaknál Jolly és Szuperák Barbi.

(Ti tudtátok, hogy Jollyt valójában Zolinak hívják?)

Kammerer Zoltán állítólag a Farm kedvéért hagyta ki az olimpiát, amit én azért nem hiszek, de jól hangzik. Zoltán azt is elmondta, hogy szeretne felnőtté válni, kilépni a sportolói burokból. (Nem tudom, mit adtak be neked Zoli erről a műsorról, de szerintem átvertek.)

Singh Viki (a Rising Star egykori csillaga), Fehér Holló zeneszerző (esküszöm, így hívják, és ezt csinálja) illetve Nagy Noémi (luxusfeleség) tette teljessé a piros teamet.

No de jöttek a sárgák. Erdélyi Mónika bizakodó volt (akiről Fehér Holló és Nagy Noémi közölték, hogy gyerekkoruk (!) nagy ikonja – remélem, Mónika ezt nem hallotta).

Oláh Gergő arról elmélkedett, hogy volt olyan időszak az életében, amikor egészen hasonló körülmények között élt a családjával (ehhez képest elég hamar összeomlott, mikor kiderült, hogy nem lesz éjszakára ágyikó).

Papadimitru Athina a lovakat szereti, jurtában lakik, szóval, ha valakiről,

róla feltételezhető volt, hogy nem fog összezuhanni egy farmon.

A sárgák szerelmespárját Gyepes Gábor és Póth Dia alkotta.

Buzás Dorottyáról, szégyenkezve bevallom, sosem hallottam. Mint kiderült, ő az Exatlon 2021 női döntőse, bármit is jelentsen ez.

Henry Kettner is új arc számomra, de miután kiderült, hogy ő vloger és influenszer, nyilvánvalóvá vált, miért.

Heatlie Dávidot viszont ismerem, mert egy rövid ideig együtt hokiztunk. Mielőtt meglepődnétek, nem, nem tudok hokizni, de az ilyesmi engem nem szokott visszatartani. Dávid a Neoton Família Sztárjai dobosa, és Csepregi Éva fia.

Az első adás lényege annyi volt, hogy a két csapat megmérkőzött egy akadályversenyen, amiben eldőlt, hogy a pirosak alhatnak a kényelmes, összkomfortos parasztházban és a sárgák mehetnek a pajtába, amit ráadásul még be is kell fejezni, mert itt-ott lukas a fala és a teteje. (Sajnos a sárgákat képviselő Gyepes-Pót pár elvérzett a feladat legelején, egy Facebook szintű matematikai feladatnál, ahol röfik és pacik helyére kellett volna számokat behelyettesíteni.)

A sárgák viszont nagyon sajnálták magukat, amikor meglátták, hol lesz a szállásuk. Még szerencse, hogy koedukált a csapat, mert míg a gyengébbik nem tagjai csak hisztiztek és picsogtak, addig a nők szépen megcsinálták a tetőt és kitakarítottak.

Minden elismerésem Buzás Dorottyáé, aki hamarabb felszaladt a tetőre, mint hogy én kimondanám: jaj, a derekam!

A fiúknak olyan szörnyű problémáik voltak, minthogy szalmabálán kell aludniuk (a legjobb buli pedig!), nincs fürdőszoba és hát bizony a toalett egyszerű pottyantós wc. Pedig igazi luxusban volt részük. Én legalábbis még nem láttam olyat, hogy valahol lett volna külön női és férfi budi.

Nem állítom, hogy én egy hasonló helyzetben Chuck Norrisként fél kézzel felépíteném a pajtát, megfejném a kecskét és levágnám a pulykákat (vagy fordítva), de legalább igyekeznék hasznos lenni, és nem nyavalyognék azért, mert a tikkasztó nyár közepén pajtában kell aludnom.

Vannak, akik hasonló élményekért még fizetnek is.

Gonosz vagyok, tudom, de ha másért nem, azért mindenképp érdemes követni a műsort, hogy nézzük a városi ficsúrok képét, amint cincérekkel, libákkal és hasonló szörnyetegekkel kell szembenézniük.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk