KULT

"Budapest nekünk ugyanannyira vidék, mint Debrecen vagy Szeged" – interjú a 10 éves Kubalibrével

Kerek évfordulót ünnepel Pécs egyik legnépszerűbb helyi zenekara, ebből az alkalomból kérdeztük frontemberüket.
Láng Dávid - szmo.hu
2018. október 30.



Viszonylag kevés olyan magyar zenekar létezik, akik szűkebb környezetükben igazi sztárnak számítanak, mégsem kacérkodtak soha az országos turnézás gondolatával.

A Kubalibre az egyik kivétel: annak ellenére nem lépnek fel szinte sehol máshol, hogy Pécsen és környékén rendszeresen telt házat csinálnak koncertjeikkel, annyira masszív rajongótáboruk van.

10. születésnapi bulijukat november 2-án tartják a Nappali Bárban, ennek felvezetéseként mesélt frontemberük, Püspöki Péter a kezdetektől a csapat jelenlegi működéséig sok mindenről.

– Hogy emlékszel vissza a zenekar megalapítására?

– Amikor már próbáltunk, talán a második vagy harmadik után Balázzsal éppen hazafelé tartottunk. Én közelebb laktam, de így is 20 perc séta volt, neki onnan már csak 10 perc volt hazáig. Mehetett volna busszal is, de inkább jött velem és dumáltunk. Amikor elbúcsúztunk, megöleltem, megveregettem a hátát és megköszöntem, hogy együtt zenélünk, hogy a dalaimat zenekarral játszhatom el, hogy van, akinek ez tetszik és ráadásul úgy éreztem, hogy az első találkozás óta működik a kémia is. Úgy éreztem, hogy barátokat találtam.

– Sosem törekedtetek arra, hogy Baranya megyén kívül koncertezzetek, Budapesten is talán két alkalommal léptetek fel 10 év alatt. Ez tudatos elhatározás volt?

– Mindig azt mondjuk mostanában, hogy tudatosan menedzseljük a zenekart, és így a kérdésre a válasz igen. Viszont akkor meg jöhet a következő kérdés, hogy miért, talán nekünk Budapest büdös? Persze, hogy nem ilyen egyszerű.

Budapest nekünk ugyanannyira vidék, mint Debrecen, Szeged, vagy még akár Szekszárd is. Semmi értelme úgy előzenekarozni, meg országos turnézni, ha tudod, hogy a kutya se lesz kíváncsi a koncertedre.

Főleg akkor nincs értelme, ha ez még csak nem is a foglalkozásod, hanem a hobbid. Olyanokat lehet olvasni, hogy régen több klub volt, több koncert volt, az emberek többet jártak koncertekre, volt ennek egy kultúrája. Most azt látom, hogy az emberek el-elvetődnek ide oda, de például a vidéki városokban, egy-két megyeszékhely kivételével kb. megszűnt a klubélet. Nekünk szerencsénk van, mert pécsiek vagyunk, és hiába nehezebb itt is évről évre a helyzet, még mindig ez Magyarország Liverpoolja. És ha innen nézzük, akkor a saját szubkultúránk szcénateremtő színterén jelenleg az egyik legkedveltebb zenekar vagyunk.

– Milyennek látod most a pécsi zenei színteret?

– Amíg működik az egyetem, addig nem lesz baj a pécsi zenei színtérrel. Aki innen befutott, annak mind van köze az egyetemhez. Vagy pécsi és idejárt, vagy az egyetem miatt jött ide. Ha nem lenne egyetem, nem lett volna se Kispál, se 30Y, se alter, se rockzene.

Jelenleg is vég nélkül lehetne sorolni az alakuló zenekarokat, folyamatosan pezseg a közeg, még akkor is, ha sokak szerint hiába van 100 zenekar, ha abból maximum 10 a jó. Erre viszont az a válasz, hogy ahhoz, hogy legyen 10 jó, kell 100, hogy összejöjjön. Olyan nincs, hogy egy városban van 10 zenekar és mind kurva jó.

De nem is az a lényeg, hogy ki a jó, meg ki nem, hanem hogy Pécsett van egy légkör, amiben a fiatalok zenekarokat akarnak alapítani, és dalokat akarnak írni, mondani akarnak valamit az életükről. És közben sokszínű Pécs zenéje, mert nem csak ez az alterkultúra él, hanem van egy csomó vendéglátós, vagy partyzenekar is. Ebbe a szegmensbe is sok fiatal kerül, és tényleg jó zenészek is vannak köztük. De ha például a város és talán a régió egyetlen punkklubjában játszik egy ismertebb zenekar, akkor a környék összes szakadt arca az Árkád előtt hesszel, és kb. nekik is Pécs az egyetlen hely, ahol találkozhatnak, mintegy negyedéves nagy punk-összetartásként. Szóval biztos lehetne jobb és termékenyebb az egész magyar zenei színtér, de szerintem az egészhez képest Pécs még mindig a legjobb.

– Nehéz volt számodra annak idején mindent – közte a zenélést is – magad mögött hagyva Írországba költözni?

– Na ez egy személyes kérdés, annyira nem kötődik a zenekarhoz, hiszen amikor kimentem, akkor már nem a Kubalibre, hanem egy másik zenekarom volt, sőt kettő is, de akkor még nem teljesedett ki a Kubalibre és az én életem közti viszony. Most nehezen döntenék a disszidálás mellett, de ha annyira nagy lenne a csábítás, akkor megoldanám, mint ahogy Balázs is pár hónapra Bécsbe költözött. Ritkábban vannak így koncertek, de működünk.

– Utólag visszatekintve mit adott neked az ott töltött 2 év?

– Megtanultam merni angolul beszélni. Végignéztem a összes filmet, ami valaha is érdekelt addig. Láttam az óceánt. Bizonytalanabb lettem. Magabiztosabb lettem. Írtam vagy 30 dalt! Lezártam egy nagyon negatív és önsorsrontó korszakot.

Új életet kezdtem, megváltoztattam a gondolkodásom, és most is törekszem rá, hogy tovább fejlődjek és haladjak ezen az úton. Sokszor nehéz, de nem adom fel.

– Milyen volt az újrakezdés, miután hazajöttél? Könnyű volt felvenni a fonalat?

– Nagyon könnyű volt. Az első próbán ugyanott folytattuk, ahol azelőtt két és fél évvel abbahagytuk. Mindenki tudta a számokat, mintha mi sem történt volna.

– Mennyire vagy vezéregyéniség a zenekarban, akár a döntések, akár a dalszerzés terén?

– Ez két totál különböző témakör nálunk. A döntések terén teljes a demokrácia, mindenről szavazunk. Az igaz, hogy az elmúlt 1-2 évben egyre több dolog történt velünk és egyre nehezebb volt mindenről szavazni, mert egyre ritkábban találkoztunk. Hogy kivel vegyük fel a lemezt, hogy milyen koncertet vállaljunk el, vagy mire jelentkezzünk, hogy mire használjuk a zenekari pénzt stb. Úgyhogy mostanában egyre többször állítom kész tények elé a bandát, de mindig meg tudjuk egymást győzni érvekkel. Még így is sok feladat adódik, hogy csak hobbiból csináljuk. Koncertszervezés, médiakapcsolat, produkciós tevékenységek, logisztika, ilyesmik.

Ezek mellett csak egy dolog a dalszerzés, ami nálunk úgy alakult, hogy egyedül az én feladatom, de nem is feladat ez nekem, hanem igazából ez volt a magja az egész zenekarnak. Nekem voltak dalaim, nekik volt zenekaruk, uzsgyi!

Régebben interjúkat is együtt adtunk, aztán úgy alakult, hogy megbíztak bennem a srácok és ma már én válaszolok mindenre, de a Facebookon a mai napig E/3-ban beszélek magamról és mindig királyi többesben posztolok. Sok mindent intézek tehát, de nem hatalmasodik el az egóm a Kubalibre felett.

– A kezdeti alapfelálláshoz képest nagyon kibővültetek, időnként már közel 10-en álltok a színpadon. Mi volt ennek a folyamata?

– Csak röviden akkor a tagokról. A zenekart Hajdu Balázs, Kovács Marci és Püspöki Péter alapította. Sasvári Gergő és Bandi Szabolcs fél év múlva csatlakoztak. Ez az ötös oszlott fel 2011 januárban. 2013 júniusban Balázs, Marci, Peti és Szabi újra összeálltak, majd fél év múlva csatlakozott Gallyas Bence és Bandi Bálint. Egy év múlva Budai Berni és Dobó Nadin szálltak be, és ezzel kialakult a mai felállás. Hogy ki, mikor, miért, hova ment és jött, az nekünk érdekes, de nem untatnám vele a nagyérdemű internet népét.

– Van-e igazán emlékezetes koncert, amit ki tudsz emelni az elmúlt tíz évből?

– Igazán vad, bulvárértékű koncertünk nem volt, gusztustalan dolgokról meg nem szeretnék beszélni. Persze voltak jó bulik, amikor együtt izzadtuk tele a helyiséget a közönségünkkel, vagy mondjuk valakinek utána jó estéje volt, vagy biztos ki tudnánk választani párat, amin nagyon jónak éreztük a produkciót, vagy éppen a vállalhatatlansága miatt emlékezetesnek.

Én inkább egy aranyos emléket említek meg. 2009 júliusában az első fishinges koncert után újra az orfűi Panoráma kempingben találtuk magunkat.

Rizsa becenevű fogadatlan menedzserünk és haverunk zsíros bulit szervezett le: az orfűi lovastáborban 10-14 éves gyerekeknek kellett egy szalmával felszórt sátorban játszani a nagy slágereket, mint a Fasz vagy, meg a Baszódj meg...

Szerencsére már akkor elég széles volt a repertoárunk, így ki tudtuk hagyni a káromkodós szövegeket. Nem akarom fényezni magamat, de elég jól tudok bánni bármilyen közönséggel, és ez akkor is ment. A koncert végén már ott táncoltak a gyerekek, majd fél órán keresztül autogramot osztogattunk.

– A Baszódj meg alig másfél perc hosszú, mégis ebből lett a legnagyobb slágeretek. Mi a titka szerinted?

– Nincs titka. Ez egy trash mém. Ennyi.

– A Kubalibre mellett több másik projekt is fűződött a nevedhez az évek során. Ezek hogy állnak mostanában?

– Jelenleg a Kubalibre mellett Szabó Gyula és Teknyős Krisztián barátaimmal évente 2-3 alkalommal Robotok néven koncertezünk. Ennyit a rockbizniszről, hiszen van egy gyerekzene projektem is Bernivel: ez a Pepita család, amivel épp készül a második lemez, amit az egykori Jimlemon hálószobaprojektem mintájára otthon rögzítünk.

– Mi várható a születésnapi koncerten, miben lesz több egy "átlagos" pécsi klubbulinál?

– Eddig három lemezünket adtuk ki YouTube-on és kb. 30-40 dal forgott a tíz év alatt a repertoárunkban. Ebből válogattunk ki két tucatot, amit úgy éreztünk, hogy az évek során megkedveltek a követőink. Ezeket fogjuk előadni hamisítatlan vehemenciával és lelkesedéssel. Lesznek vendégművészek, akikkel egy-egy régi dalunkat öltöztettük új köntösbe, a személyük legyen meglepetés, hogy legyen mit várni!

– Milyen terveitek vannak még rövid- és középtávon?

– Nincs terv. Csak hang legyen és fény...


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk