KULT

Kowalsky: Minden egyes reggelt és éjszakát azzal kezdek, hogy köszönetet mondok

Mit gondol a sztárságról, elégedett-e életével az ország egyik legnépszerűbb zenekarának frontembere? Interjú, egy héttel a budapesti arénakoncert előtt.


A Kowalsky meg a Vega hobbiprojektként alakult a 2000-es évek elején, azonban hamar túlnőtt a kezdeti kereteken. Ma már országszerte mindenhol telt ház előtt lépnek fel, dalaik pedig rendre hét számjegyű, vagy annál is nagyobb nézettséget érnek el a youtube-on.

Tizenötödik születésnapjukat a Papp László Sportarénában ünneplik egy minden eddiginél nagyobb szabású koncerttel, amire szintén elkelt az összes jegy.

Ennek apropóján beszélgettünk a csapat énekes-szövegírójával. Szóba került a 6 évvel ezelőtti nagy belső konfliktus, amit viharos szétválás, majd újbóli összeborulás követett, a vidéki élet és a turnézással járó pörgés közti egyensúly, valamint az is, van-e visszaút a klubkoncertek világába egy arénás buli után.

– Az Aréna az eddigi legnagyobb fedett hely, ahol felléphettek. Van benned izgalom?

– Ez nyilván egy nagyon nagy dolog, és az emberben megvan a drukk, de végső soron ugyanazt a műsort fogjuk játszani, amit már ezerszer gyakoroltunk. Más kérdés, hogy a helyszín tényleg új, a mi részünkről viszont maximálisan fel vagyunk készülve. Fogalmazzunk úgy, hogy nem lihegjük túl, azonban mindenképp egy különleges állomáshoz érkeztünk a zenekar történetében.

– Mikor gondoltatok először rá, hogy akár ott is telt házat tudtok csinálni? Magyarországon jó, ha tucatnyi előadó képes erre.

– Bármerre is jártunk az országban, az elmúlt 5 év már olyan tendenciát mutatott, ami azért indokolta ezt a gondolatot. Komolyabban talán 3 éve merült fel először bennünk, mint terv, de persze a kivitelezéshez azért jócskán kellett idő. Végül mostanra valósult meg.

– Látsz kiugrásokat abban, ahogy a népszerűségetek növekedett a kezdetektől fogva, vagy végig egyenletes volt a dolog?

– Maga az emelkedés folyamatos volt, de amikor nagyjából 5-6 évvel ezelőtt rendbe raktuk a zenekaron belül az emberi kapcsolatokat, az hatványozottan hatással volt a közönséghez való viszonyunkra is. Egész biztosan kellett ahhoz, hogy ma ott tarthassunk, ahol.

kowa3kowa6

– Utólag visszatekintve mennyire volt szükségszerű ez a szétválás, majd újra egymásra találás? A 15 évet egészében nézve nagy törést jelentett?

– Én nem törésnek nevezném, de mindenképpen sarkalatos és maximálisan szükségszerű momentuma volt a zenekar életének. A legfontosabb, hogy szembe tudtunk nézni a saját hibáinkkal, és rendeztük a nézeteltéréseket. Végig kellett mennünk rajta, ki mit látott a saját hibájának, és mit a másikénak. Ez nyilván borzalmasan nehéz volt, nem csak maga a beszélgetés, de már az is, hogy eljussunk addig.

Azért ez egy jó nagy felfordulás volt, és egy-másfél év kellett ahhoz is, hogy egyáltalán le tudjunk ülni egymással. De miután sikerült, rengeteget adott mindannyiunknak, hogy túl tudtunk lépni a sérelmeken.

– Azóta teljes az összhang?

– Apróbb nézeteltérések nyilván adódnak, de messze nem az a kategória egyik sem, amit ne lehetne nyugodtan megbeszélni. Rengeteget emelt mindannyiunk személyiségén, hogy azon a bizonyos ponton túl tudtunk lépni, ez az azóta felmerülő konfliktusok rendezését is megkönnyíti.

– Te személy szerint mennyire vagy vezéregyéniség? Általában te mondod meg, mi történjen?

– Jó kérdés. Fejlődnöm kell még azon a téren, hogy valódi vezéregyéniség tudjak lenni egy csapat működésében, mert egyébként erre szükség van. Azon túl, hogy mindenkinek megvan a saját szerepköre, amelyen belül szabad kezet kap, mindig kell valaki, aki véglegesíti a közösen összerakott ötleteket – gyakorlatilag irányt mutatva a többieknek. Ez a személy mi esetünkben én vagyok, de nyilván jó vezetővé válni időbe telik, és önismereti tréning is egyúttal.

– Az a fajta spiritualitást, ami téged elég erősen jellemez, a többiekre mennyire ragadt át?

– Ezen a tendencián is nagyot változtatott a már említett nagy beszélgetés 5 évvel ezelőtt. Azóta egyre inkább jellemző a csapat többi tagjára is az a fajta – mondjuk úgy – figyelem, ami szerintem a legfontosabb az életben. Ennek a hatékonysága természetesen mindenkinél más, egyénenként és időszakonként is különbözik. De mondhatom, hogy egy irányba fordítottuk az arcunkat és egy irányba húzzuk a szekeret.

kowa1kowa7

– Miből merítesz leginkább a mindennapok során, amikor szöveget írsz?

– Valójában a mindennapokból, tehát magából az életből. (mosolyog) Nyilvánvalóan vannak olyan súlypontok, amelyek meghatározták az én irányultságomat is, az egyik ilyen sorsfordító mindenképpen az volt, amikor találkoztam a Bhagavad-gítával, illetve úgy általánosságban a védákkal. A zenekar gyakorlatilag már ezzel a szemlélettel alakult meg, miután elmélyedtem bennük. Persze túlzás, hogy kizárólag innen merítenék, de az biztos, hogy életem egyik legkomolyabb fordulópontja ez volt.

– Amennyire tudom, a zenekar mindig távol tartotta magát a politikától. Tudatos döntés volt a részedről, hogy nem nyilvánítasz véleményt konkrét ügyekben?

– Igen. Az egy dolog, hogy az embernek van egy személyes irányultsága, de ez alatt sem feltétlenül egy konkrét párt támogatását kell érteni. Mi viszont csapatban dolgozunk, ami a Kowalsky meg a Vega esetében legalább 20 főt jelent – nyilván nem csak azokat, akik a színpadon állnak, hanem a háttérben maradókat is.

Ezen a csoporton belül sem mindenki egyféleképpen gondolkodik a világról, éppen ezért se hiteles, se helyénvaló nem lenne, ha a saját beállítottságomat vinném a közönség elé. A színpad nem pártpolitikai promócióra való.

– A Tizenötmillióból egy klip kapcsán nem volt olyan félelmed, hogy mégis ilyesmibe keveredhettek? A honvédség és a határvédelem témája azért erősen átpolitizálódott az utóbbi években.

– Ez kétségtelen, hosszasan beszéltünk is róla a zenekaron belül, és végül arra jutottunk, hogy a mi olvasatunkban ez még belefér, nem élesen politikai irányultságú projekt. Szerencsére a reakciók is visszaigazolták ezt a klip megjelenése után, gyakorlatilag egyáltalán nem érzékeltünk olyan felhangokat, amelyek rácáfoltak volna a meggyőződésünkre. Úgy tűnik, a közönségünk hozzánk hasonlóan gondolkodott erről, és vette a lapot. Így nem kapott gellert a dolog, az eredeti üzenet ment át.

– Mennyire tudsz egyensúlyozni a vidéki, nyugalmas élet és a turnézással járó pörgés, állandó utazás között?

– Ha úgy nézzük, végül is az a dolgom, hogy ezt megoldjam... Mindenkinek az életében vannak kihívások, amivel szembe kell nézni. Az általunk választott munka – avagy szolgálat – is tartogat nehézségeket, de eddig sikerült ügyesen lavíroznunk.

Persze négy gyerek mellett néha akarva-akaratlanul is hullámzóan teljesítek ezen a téren, de ezzel együtt úgy gondolom, hogy megvan a harmónia a családon és a zenekaron belül is.

A többiekre szerintem ugyancsak igaz ez.

– Milyen a viszonyod Budapesthez? Mikor és miért döntöttél úgy, hogy elköltözöl a fővárosból?

– Az első gyerekem érkezése volt ez a pont. Mielőtt Levente fiam megszületett, úgy döntöttünk, hogy jobb lesz neki, ha vidéken nő fel, ahogy annak idején a feleségem és én is. Nem állítom, hogy ez az egyetlen helyénvaló út, mindössze a saját tapasztalatainkból kiindulva jutottunk arra, hogy ezt választjuk. De nem vagyunk azért olyan messze a fővárostól, hogy teljesen el kellett volna szakadnunk tőle. Ha majd felnőnek, mindannyian eldönthetik, visszaköltöznek-e a városba, vagy maradnak a természet közelében.

– A Black-Out hol foglal most helyet az életedben? Továbbra is tartjátok magatokat az évi egy nagy koncert elvhez?

– Általában így van, de az Aréna miatt idén ez elmaradt. Vagyis a Black-Out koncertezett, csak nem én énekeltem, mivel egyáltalán nem vállaltam fellépéseket. Mindazonáltal már hagyománnyá vált az elmúlt 6-7 évben ez az évi egy „nosztalgiabuli”, bár talán nem ez a legmegfelelőbb kifejezés rá. Még nem beszéltünk róla a többiekkel, idén is megtartjuk-e, de nem kizárt – a közönség részéről azt látjuk, hogy van rá igény, rendszerint telt ház előtt szoktunk játszani a Barba Negrában.

kowa4

– Na és festésre van időd mostanában?

– Sajnos nemhogy mostanában nincs, legalább hat éve már biztosan nem ültem le, rendszeresen legalábbis semmiképp. Döntenem kellett, mi fér még bele az életembe a zene és a család mellett. Helyette elkezdtem jógázni, és szerencsére arra a fajta meditációra, amire nagyrészt a festést használtam, eközben is módom van. Aztán ha majd a kislányom is óvodáskorú lesz, a délelőttjeimet ismét rá tudom majd szánni.

– A népszerűséghez, sztársághoz milyen a viszonyod?

– Próbálom az elmémet úgy kondicionálni, hogy semmilyen szélsőségre ne harapjon rá. Minden egyes reggelt és éjszakát azzal kezdek, hogy köszönetet mondok azért a napért, ami jön, illetve véget ért. Meggyőződésem, hogy azért kell hálásnak lennünk, ami éppen abban a pillanatban a miénk.

Az élet folyamatos változás, a sikerhez való túlzott mértékű ragaszkodás is csak csalódáshoz vezetne, hiszen egyszer minden óhatatlanul véget ér. Én igyekszem a helyén kezelni: tudom, hogy ez egy olyan ajándék, amit nem vihetek magammal nagyon messzire.

– És ha szerinted ajándék, nem érdemelted ki?

– Dehogynem, különben nem kaptam volna... (mosolyog) Nem hiszek a véletlenekben, szerintem senki se érdemtelenül kerül ilyesfajta élethelyzetekbe. Más kérdés, ki hogyan viszonyul hozzá – hálával, avagy visszaél vele. Ennek gyümölcseit majd a jövőben aratja le.

– Milyen íve lesz az arénás koncertnek?

– Gyakorlatilag egyszerre lesz 15 éves jubileumi koncert, valamint az új lemez bemutatója. Utóbbiról mind a 9 dal megszólal majd, valamint természetesen az összes eddigi albumunkról is válogatunk, különböző arányokban. Hosszú műsorral készülünk, nettó 2 és negyed órát biztosan színpadon lesz a zenekar. Neves sztárvendége nem lesz az estének, ezzel együtt készülünk egy nagyon izgalmas vendégprodukcióval. Egy fiatal lányt hívtunk meg, aki egy feldolgozást fog előadni csodálatos hangon és atmoszférában.

– Hogy látod, ezzel a koncerttel most átléptetek egy szintet, és innentől csak hasonló méretű helyeken játszotok majd arányosan ritkábban, vagy azért kisebb befogadóképességű klubokban is felléptek még?

– Attól függ, mit értünk kisebb befogadóképesség alatt. Az elmúlt egy-két év igazat megvallva tálcán kínálta a mostani lehetőséget – lényegében akárhol léptünk fel, mindenhol telt ház előtt játszottunk. Nemcsak klubokban, szabadtéren is. Ilyen értelemben nem szokatlan a zenekarnak, hogy az Arénában lesz nagyjából 13 ezer ember a közönségben. A fesztiválszezon nyilván külön kategória, de ami az önálló szervezésű bulikat illeti, ezután is tágasabb művelődési házakban és sportcsarnokokban gondolkodunk.

– Elégedett vagy most az életeddel?

– Ezen a téren keveset nyomnak a latba a szakmai sikerek.

Szerintem az ember elégedettsége leginkább abban mérhető, mennyire van harmóniában saját magával és ezáltal a környezetével.

Ebben a viszonylatban az enyém nem túl könnyű szakma, mivel nagyon nagy benne a rendszertelenség. Ha ezt nézzük, nem lehetek elégedett: sokat kell még dolgoznom rajta a jövőben is, ugyanolyan szorgalommal, mint eddig. De boldogtalannak persze nem mondhatom magam.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk