KULT

Kollár-Klemencz László: Az új dalaink olyanok, mintha egy lemezen belül mind más zenekaré volna

A tavalyi 15. jubileum után sem pihen a Kistehén: a napokban új EP-vel és nagy koncerttel készülnek, közben pedig a frontember szólóprojektje is működik. Interjú.


A Kistehén zenekart a nevén kívül már szinte semmi nem köti össze a Sziget Fesztivál egykori sárga kabalafigurájával. A csapat 2002-es megalakulása óta többször is teljesen megújult, eddig közel 20 zenész fordult meg tagjaik között.

Egyedül a frontember, Kollár-Klemencz László személye jelenti az állandóságot, de az ő gondolkodásában, illetve a pop-rock műfajhoz való hozzáállásában is gyökeres fordulat állt be a kezdetekhez képest.

Erről, a régi slágerekhez való viszonyáról, valamint saját nevén futó szólórojektjéről is beszélgettünk.

– Hogyan értékeled a mögöttetek álló jubileumi évet?

– Szerintem jól sikerült, bár túl hosszú volt ahhoz, hogy az egészet átlássam.. Igaz, valójában nem a teljes év szólt erről: a csúcspont az augusztus végi Budapest Parkos nagykoncert volt, utána már inkább a lemezkészítésre koncentráltunk. Ezt megelőzően volt egy turné, aminek során több régi számot tettünk be a repertoárba, de legjobban mégis az a bizonyos buli szólt az ünneplésről. Majdnem az összes volt és jelenlegi tag megfordult a színpadon, megidéztük a zenekar összes korszakát – mindegyikből kiemelve a legemblematikusabb dalokat –, ami rettentő jó érzés volt számomra.

– Az egykori tagok közül olyanok is ott voltak, akikkel elég viharosan váltatok el, majd utána a beszélő viszony se nagyon maradt meg köztetek. Sikerült rendezni a sérelmeket ennyi év után?

– Igen, és ennek nagyon örülök. Azért ehhez kellett az ő válságuk is azt megelőzően, ami végül a basszusgitáros Kiss Sanyi kiválásával végződött. Én már korábban is többször próbáltam közeledni feléjük, de csak ezután mozdultak ki abból a merev állapotból, amiben addig voltak.

– Várható ezután is, hogy vendégszerepelnek egy-egy nagyobb koncerten?

– Nincs kizárva, de biztosat nem tudok mondani erről. A helyzet az, hogy magával a zenekar jövőjével kapcsolatban sem szeretnék jóslásokba bocsátkozni. Az egész a hozzáállásomon múlik: ameddig izgat a pop-rock műfaj, szívesen csinálom, de amint eljön az a pillanat, hogy már nem találok benne motivációt, át fogok váltani valami másra.

Ez részben már most is zajlik, csomó mindent csinálok a Kistehén mellett, de hogy mikor érik be bármelyik olyan szintre, hogy a zenekar már nem lesz kényelmes, azt nem tudom. Jelenleg még nincs szó erről, szerintem nagyon erős lesz az új lemez, de

az biztos, hogy semmiképp nem szeretném még 70 (sőt, akár csak 60) évesen is a régi dalaimat játszani. Akkor inkább elmegyek asztalosnak, vagy bármi másnak, de a megélhetési zenélés nagyon távol áll tőlem. Addig akarok színpadon állni, amíg van friss mondanivalóm.

ksthn2

Fotó: Győri T. Bence

– 2010 után jó ideig úgy tűnt, idegenkedsz a Szájbergyerek-vonalhoz tartozó régi slágerektől. Egy ideje viszont – talán már a 15 éves turné előtt is – visszakerültek a repertoárba. Tisztáztad magadban ezt a dolgot?

– A zenekar hangmérnöke és tanácsadója, Cserny Kálmán „Bogi” beszélt rá erre, mondván „Lacikám, játszani kell a régi dalokat, nincs mese”.

Én azt hittem, egy zenekar simán megteheti, hogy mindig az aktuális dolgait játssza, hiszen ahogy telnek az évek, sorra jönnek az új lemezek és ezzel párhuzamosan az új számok kiszorítják a régieket.

A közönség azonban erre nem annyira nyitott: egyszerűen beleszeretnek bizonyos slágerekbe, ami akkor tök jó, az idő múlásával viszont inkább teherré válik. Az újdonságoktól idegenkednek, aztán pont akkorra szokják meg, amikor megint eljönne a váltás ideje.

Szóval ez egy állandó küzdelem, de végül elfogadtam, hogy tényleg vannak olyan ikonikus dalaink, amelyek egyszerűen megkerülhetetlenek, ezért játszanunk kell őket. De a dologhoz az is hozzátartozik, hogy a jelenlegi zenészcsapat azért nagyon máshogy áll ezekhez a bizonyos dalokhoz. Az ő előadásukban egy Szájbergyerek is teljesen új értelmet nyer, sokkal frissebbnek és érdekesebbnek hat számomra is.

– Milyen az alkotói munka most a Kistehénben, hogy zajlik a dalszerzés és a szövegírás?

– A szövegeket én próbálom otthon kisajtolni magamból, van amikor ez nagyon lazán megy, máskor viszont iszonyúan feszült vagyok, amitől nyilván sokkal nehezebbé válik. A zene pedig eléggé változó. A most készülő lemezen – ami a konkrét Kistehén-albumok sorában a hetedik lesz – próbáltam változtatni a munkamódszeren az előző hathoz képest. Eddig úgy ment, hogy egyedül megírtam a vázlatot és felvettem belőle egy demót, amit aztán megmutattam a többieknek. A próbákon zenekarosítottuk, és utána mentünk vele a stúdióba.

Ennek volt pozitív és negatív oldala is, de aztán a legutóbbi „Szomjas nők” lemeznél már úgy is vettünk fel átkötéseket, hogy egyszerűen csak zenéltünk a stúdióban, és amit jónak találtunk, azt megtartottuk.

Ez annyira jól sikerült, hogy elhatároztuk, csináljuk a következő albumot teljesen együtt. Tehát én előre nem gondolkodom semmin, hanem odamegyünk a próbaterembe, elkezdünk zenélgetni, aztán lesz ami lesz.

Így egy csomó jó ötlet összeállt, ezek adják a lemez egy részének alapját. Persze végül nem bírtam ki és írtam azért néhány dalt egyedül is, az összkép viszont sokkal vegyesebb, mint eddig.

ksthn3ksthn4

– Mindemellett a Kollár-Klemencz néven futó szólóprojektednek mi a jelentősége számodra?

– Egyrészt az, amiről az elején beszéltem: nekem kicsit már túl szűkösek a lehetőségek a pop-rock műfajon belül, zene és szöveg terén egyaránt. Bármennyire is próbál az ember új formákat keresni és tágítani a határokat, nincs könnyű dolga. Nem azt mondom, hogy feltétlenül csak felszínes lehet, de akkor is viszonylag vékony rétegen belül lehet csak mozogni.

Ez nekem kezd kényelmetlenné válni. Persze még vonz, még izgalmas, de közben vágyom valami szabadabb, mélyebb, nyitottabb dologra is. Amiben a szövegek is inkább versek, mint dalszövegek, és zeneileg sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm. Számomra erről szól a projekt, és ez egy olyan irány, amiben valószínűleg még nagyon sokáig jól tudom majd érezni magam.

– Amikor hazamész a vidéki otthonodba az állataid közé, könnyen magad mögött tudod hagyni a színpadi, reflektorfényben álló énedet?

– Nehéz a kettő közötti átjárás, de mindig iszonyúan jól esik hazamenni, akár hajnali 4-kor is egy vidéki koncert után. Valószínűleg egy ilyen háttér nélkül nem is tudnék zenész lenni.

Ha mondjuk Budapesten laknék, akkor sem lennék képes eltölteni egy napot pusztán azzal a gondolattal, hogy este majd fellépek. Megőrjít a semmittevés, valószínűleg belehülyülnék.

A koncertek napján is ügyködök majdnem az utolsó pillanatig, aztán beülök a buszba és elvisznek valahová zenélni – számomra ez a normális, nem tudom átélni az előadói énemet a hétköznapok során.

ksthn5

Fotó: Révai Sára

ksthn6

Fotó: Révai Sára

– Évekkel ezelőtt rövid ideig a fiad is tagja volt a Kistehénnek. Milyen volt együtt zenélni és követitek-e azóta egymás munkáit?

– Nagyon jó volt vele játszani, ő zseniális, kreatív zenész. Azóta is folyamatosan alkot, de egy teljesen saját utat választott magának, amiről nem szeretne letérni.

Annak idején kényelmesnek tűnt az a megoldás, hogy szálljon be hozzánk billentyűsként, de neki valószínűleg teher volt, hogy ugyanazt csinálja, mint az apja.

Eleve ugyanúgy filmmel és zenével foglalkozik, mint én, sőt most már írogat is. Már ettől nehéz feladat számára kibújni az árnyékomból, nem akartam még jobban terhelni azáltal, hogy ráadásul az én zenekarom tagja. De természetesen kölcsönösen követjük egymás dolgait.

– A generációdban egyre több emblematikus előadó tölti be az 50-et, amiről rendszerint születésnapi nagykoncerttel is megemlékeznek. Neked is volt ilyen bulid két éve. Mekkora fordulópontot jelentett számodra a kerek évforduló?

– Szerintem a folyamatok sokkal erősebben meghatározzák egy ember életét, mint egyes pontszerű, fix dátumok. Tíz évvel ezelőtt, 2008-ban írtam meg az Ember a fán albumot, ami félig-meddig szólólemez volt, Kollár-Klemencz Laci és a Kistehén Melankolikusok néven jelent meg. Voltaképpen ez volt annak a folyamatnak, vágyódásnak a kezdete, amiből utána az Erdős Virággal közös Legesleges, majd a Rengeteg is megszületett.

Április 20-án az Akváriumba új EP-vel érkeztek. Mit kell tudni erről és mikor várható a nagylemez, amit beharangoz?

– Ősszel jelenik majd meg a teljes album, most négy számot raktunk össze és adtunk ki róla. Úgy érzem, mintha ezekben a dalokban kicsit összeért volna egyrészt az elmúlt 8 év, amit a Kistehén az alternatív világban töltött, valamint az ezt megelőző populárisabb korszak. Nem törekedtünk kimondottan erre, de valószínűleg a parkos koncert is közrejátszott abban, hogy sikerült megtalálnunk egy nagyon érdekes egyensúlyt.

Lesznek a lemezen teljesen eszement műfajtágítások, amitől sokan a fejükhöz fognak kapni. Én eddig úgy fogalmaztam, hogy a Kistehén albumról albumra más zenekar képét mutatja, annyira eltérő zenei világ jelenik meg mindegyiken.

A most megjelent dalokra – illetve a készülő többire – viszont azt mondanám, hogy olyan, mintha egy lemezen belül is minden szám másik zenekaré volna.

Nem tudom, milyen fogadtatása lesz ennek, de hát egyszer élünk, mindent ki kell próbálni.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk