KULT

Kern András: Azt hiszem, fiús alkat vagyok, nem bácsis...

Zavarja-e, hogy rövidesen betölti a 70-et, és hogy sokan a magyar Woody Allenként emlegetik? Milyen a hangulat most a Vígszínházban? Erről is beszélgettünk.
Láng Dávid - szmo.hu
2017. december 10.



Alighanem kevesen gondolnák, hogy Kern András januárban a hetedik X-be lép, hiszen egyáltalán nem látni rajta az idő múlását, aktivitása semmit sem csökkent. Színházi szerepei mellett rendszeresen koncertezik is, legközelebb pont a születésnapján lép színpadra énekelni a Kongresszusi Központban.

Elmesélte azt is, mennyire érinti érzékenyen az életkora, miért nem pályázott soha igazgatói pozícióra, illetve van-e már újabb filmötlete.

– Mennyire zsúfoltak a napjai mostanában?

– Mostanában? Lényegében semennyire. Bár színházban szinte mindennap játszom, az csak az estéimet foglalja le, a nappalok teljesen szabadok. Néha felveszünk egy-egy hangoskönyvet (most éppen Rejtő Jenő regényeit), vagy összeállítok egy filmes pályázati anyagot, írok dalszövegeket, de rendszeres elfoglaltságom nincsen. Akkor lesz majd újra zsúfoltabb, ha elkezdődik a próbaidőszak a tavaszi bemutatókra.

– Azért gondolom nem unatkozik...

– Nem, vagyis voltaképpen az se baj, amikor mégis: szeretek unatkozni. (mosolyog)

– Az éneklés mennyire egyenrangú az életében a színészettel?

– Azt nem mondanám rá, hogy hobbi, hiszen ugyanúgy a munkám részévé vált, de nem egyenrangú. Később is alakult ki, már 15-20 éve színészkedtem, amikor elkezdtem foglalkozni vele. Szerettem beatzenét hallgatni (akkoriban így mondtuk), illetve szerepeltem a Popfesztiválban is, de csak mint kórustag.

Aztán egyszer kaptam egy levelet a Hanglemezgyártól, hogy lenne-e kedve elénekelni valaki másnak – már nem is emlékszem, pontosan kinek – a félig sanzon, félig rock alapokra írt szövegeit.

Mondtam nekik, hogy azt nem szívesen, mert annyira nem tetszettek, viszont írnék magamnak saját szövegeket, aztán zeneszerzők majd megzenésítik.

Rábólintottak, így született meg az első lemezem a 80-as évek közepén (a Lövölde teres), amit aztán továbbiak is követtek.

– Játszik valamilyen hangszeren?

– Nem. Őszintén szólva egyáltalán nem érzem magamat zenésznek, csak szeretem ilyen formában is kifejezni magam, hozzászólni a világhoz. A zeneszerzést persze zenészek csinálták, főleg Presser Gábor, Másik János és Heilig Gábor volt a segítségemre benne.

– Egy korábbi interjúban úgy fogalmazott, sajnos manapság nem divat magyar filmre járni. Ehhez képest A Viszkis épp mostanában dönt meg minden rekordot. Mit gondol, megváltozott valami, vagy csak egyszeri kivételről van szó?

– Azóta kicsit javult a helyzet, ami először talán a Kincsem sikerén volt érezhető. Nehéz volna megállapítani a pontos okokat, de a Vajna-féle rendszernek is lehet köze hozzá. Azt hiszem, ez valamennyit biztosan lendített a magyar filmek népszerűségén.

– Ön számára mennyire fontos a filmezés a színházhoz képest?

– Mindig is az volt, gyerekkoromban nem is színész, hanem filmrendező akartam lenni. Aztán abban az évben, amikor főiskolára jelentkeztem, pont nem indult olyan szak. Színésznek viszont felvettek, így elkezdtem azt tanulni, és úgy gondoltam, később majd átmegyek valahogy. De az akkori viszonyok között épp nem lehetett, tehát ott ragadtam, és persze beleszerettem a színészetbe. Ezzel együtt a filmes érdeklődésem is végig megmaradt, hasonlóan jelentős szerepe van az életemben.

– Közel 50 éve tagja a Vígszínház társulatának, ezalatt több színész- és nézőgeneráció felnőtt. Ki tud emelni egy korszakot, ami bármilyen szempontból a legjobb volt?

– Nem szeretek rangsorolni és rendet vágni a dolgok között. Nyilván voltak események a pályám során, amiket szerettem és voltak, amiket kevésbé. A jók az előbbi kategóriába, a rosszak az utóbbiba tartoznak. Nem is az adott dolog műfaja határozza meg, melyik lesz a kettő közül. Például

egy kabarétréfa és egy Shakespeare-tragédia előadása is ugyanolyan könnyen lehet nagyszerű, mint rémes ócskaság.

Rengeteg a véletlen tényező ebben a szakmában, amin mind múlhat, hogyan sül el valami. Na persze a tehetség... Az nem véletlen. Az kell az egészhez...

kern3

– Megfordult a fejében valamikor, hogy más színházhoz szerződik?

Igen, például rögtön az elején. Imádott főiskolai osztályfőnököm, Várkonyi Zoltán révén kerültem ide, akkor ő volt az igazgató. De kezdetben sokáig nem nagyon osztott rám szerepeket. Elmondtam neki, hogy nem érzem jól magam így tétlenül, szeretnék elmenni máshová. „Ha nagyon szúrja a zabszem a seggét, menjen, de szerintem magának még érni kell kicsit ahhoz, hogy jó színész legyen” – válaszolta erre. Valóban nem voltam se tipikus szépfiú és hősalkat, se nagy tapasztalattal bíró karakterszínész, hiszen alig múltam 22 éves akkor. Végül hittem neki, ott maradtam és vártam. Három-négy évig elég rossz volt, de utána tényleg elkezdtek jönni a szerepek.

– Az igazgatói pozíció soha nem vonzotta?

– Egyáltalán nem, pedig egyszer még meg is kérdezték, vezetném-e a Vidám Színpadot. De ez rengeteg olyan feladattal járna, amihez semmi kedvem.

Adminisztráció, szervezés, papírmunka – ezek a legkevésbé sem érdekelnek, ahogy a hatalom se.

– Milyen a hangulat most a Vígszínházban, a Marton-ügy viszonylagos lecsengése után? Megviselte a társulatot a hírverés?

– Most épp mindenki csendben van, nem beszélnek róla. Szerintem ez az egész ügy el volt túlozva, a médiában és társadalmilag is. Aránytalan a büntetés a bűnhöz képest, azt hiszem. De igazán nem szívesen mondok róla semmit, hiszen abból a szempontból érintett vagyok, hogy maga Marton nagyon közel áll hozzám. Mondhatom, hogy barátok vagyunk, így nehezen tudnék nem elfogult lenni vele kapcsolatban.

– Megnézi az új Woody Allen-filmet?

– Nincs kizárva, hogy meg fogom, bár az elmúlt pár évben kevésbé követem a munkásságát. Mivel hosszú ideig én szinkronizáltam, illetve jelenleg is játszom az egyik darabjában, egy idő után egyre többen emlegettek a magyar Woody Allenként, amit kicsit el is untam. De mondjuk az utolsó 15 filmjéből 5-öt biztosan láttam.

kern4

– Nemsokára betölti a 70-et. Foglalkoztatja az életkora?

– Igen, úgyhogy inkább ne is beszéljünk róla... 70, ez szörnyű, olyan mint egy trolibusz száma! Nem hangzik jól.

– Ha ez megnyugtatja, egyáltalán nem néz ki annyinak.

– Tudom én, de ettől még rossz érzéseim vannak ezzel kapcsolatban. Jobban szeretnék fiatalabb lenni, de gondolom, a nagy többség ugyanígy van ezzel.

– Addig, amíg az aktivitása nem csökken, végül is nincs nagy gond, nem?

– Valóban, tulajdonképpen örülnöm kell annak, hogy egészségileg rendben vagyok és bírom a tempót. De maga a szám akkor sem tetszik. A 60-as nem zavart ennyire, inkább az 50-es akkor már. Úgy tűnik, a páratlanokkal van bajom.

– Akkor a 80-assal majd megint nem lesz.

– Reméljük... (mosolyog)

– Ha viszont ez a helyzet, miért alakult úgy, hogy a következő nagy koncertje napra pontosan a 70. születésnapján lesz?

– Azért, mert Geszti Margit, aki szervezi a koncerteket, azt mondta, legyen, én pedig belenyugodtam. Általában az egész életemre igaz, hogy nem én szervezem, aminek örülök is. Ezért nem szeretnék igazgató lenni, nem nekem valóak az ezzel járó feladatok.

Én szeretem sodortatni magamat, aztán ha nagyon nincs dolgom, mindig kitalálok valamit, mondjuk egy kabarétréfát, filmötletet, lemezt, ilyesmit.

De a színészi pálya alapvetően kívülről szervezett. Ez a fellépés is úgy nézett ki, hogy megkérdeztek: legyen egy koncert? Mondom, legyen. „Legyen január 28-án, ha ráérsz?” Kiegyeztettek a színházból, szóval ráérek. „Legyenek vendégek?” Legyenek, mondtam. „Kik legyenek?” Ezt azért rám hagyták, én találtam ki a névsort.

kern2

– Szóval nagy ünneplésre nem kell számítani?

– Nem, én leginkább azt szeretném, ha ez az egész hamar leperegne, és túl lennénk rajta.

Nem nagyon szeretem az ünnepeket, inkább hétköznapi szeretek lenni.

– Egyébként bárkinek is említettem, hogy önnel fogok interjúzni ebből az apropóból, az volt az általános reakció: „micsoda, 70 éves a Kern?!”

– Igen, azt hiszem, fiús alkat vagyok, nem bácsis... Ez valóban jó dolog. De hagyjuk már ezt a számot!

– Mennyire látja előre a következő évét?

– Fogok játszani egy itthon kevéssé ismert Feydeau-darabban (ő egy 19. századi francia vígjátékíró), a címe Egy éj a Paradicsomban, és a prágai Michal Dočekal rendezi, aki többször vendégszerepelt már a Vígszínházban. Ezen kívül az Orlai Produkció szervezésében Hernádi Judittal játszunk egy kétszereplős darabot a Belvárosi Színházban, ezt márciustól próbáljuk és májusban mutatjuk be. Egyelőre ennyi a biztos, de nálunk nincs is az, mint mondjuk a karmestereknél, hogy évekre előre be van osztva az ember ideje.

– A Gondolj rám óta lassan két év telt el. Új filmötlete van már?

– Több is, de ez rendkívül soktényezős dolog, addig nem szívesen beszélek róla, amíg biztossá nem válik. Ahhoz pedig még rengeteget kell szervezni, egyelőre a pályázatok sincsenek beadva.

(Fotók forrása: Kern András hivatalos oldala)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk