Izzik a levegő Sandra Bullock és Channing Tatum között Az elveszett városban
Egy ponyvaregény-írónő a dzsungelben egy kalandor társaságában… Hmm, ismerős sztori. Ugorjunk csak vissza 38 évet 1984-be! S lám, valóban! Robert Zemeckis első sikerfilmje, A smaragd románca jön velünk szembe, amelyben Joan Wilder (Kathleen Turner), az olcsó romantikus regények ünnepelt szerzője az elrabolt testvére váltságdíja miatt utazik a kolumbiai dzsungel mélyére egy jóképű zsoldos, bizonyos Jack Colton (Michael Douglas) társaságában, s szövődik a hajsza közepette románc a két, személyiségükben egymástól rendkívül távol álló fél közt.

Ennek tükrében dolgozzuk fel Az elveszett város felvetését: Loretta Sage (Sandra Bullock), az olcsó romantikus regények ünnepelt szerzőjét rabolja el egy milliomos (Daniel Radcliffe), majd egy távoli, atlanti-óceáni szigetre hurcolja, hogy segítsen neki megtalálni a könyveiben is szereplő elveszett várost s az abban található kincset. Lorettát azonban megszökteti egy jóképű zsoldos, bizonyos Jack Trainer (Brad Pitt), kettejük között pedig könnyen szövődhetne románc is… ám ez nem A smaragd románca sztorija. Ezúttal ugyanis egy dzsungelbe a legkevésbé sem illő fickó, Loretta regényeinek címlapmodellje, Alan (Channing Tatum) tart hősnőnkkel.
amivel egyrészt az író-rendező testvérpár, Adam és Aaron Nee aranyos fricskával szolgálnak egyértelmű ihletőjük felé (ráadásul a film első szakaszában az éles szeműek kiszúrhatják egy molinón a Romancing the Page feliratot, amivel alkotóink A smaragd románca eredeti címére – Romancing the Stone – utalnak, s egyben ismerik el annak nagyságát), másrészt kellemes alapot fektetnek le egy vicces-romantikus-kalandos 110 perchez.

Lássuk, e négy A-kategóriás színész mivel tudott hozzájárulni a film korántsem hibátlan, de többségében abszolút pozitív megítéléséhez!
Sandra Bullock régen szerepelt egy ilyen felhőtlen hollywoodi mókában, alapvetően ritkábban filmezget mostanság, így mindig öröm látni őt dolgozni, avagy a 30 évvel ezelőtti bája így, az ötödik X-es éveinek végére sem kopott meg. Ráadásul Für Anikó elmaradhatatlan szinkronja tovább erősíti bennünk a nosztalgiaérzést, ami egyébként Az elveszett város egészére igaz: mintha egy nyolcvanas-kilencvenes években készült, ám dobozban maradt mű peregne most szemeink előtt két, szélsőséges helyzetbe került és eleinte folyton torzsalkodó, majd szépen lassan egymást megkedvelő ember között (A smaragd románca mellett az 1998-as Hat nap, hét éjszaka is eszünkbe juthat Harrison Forddal és Anne Heche-sel).
S persze az is örvendetes, hogy bár a két főszereplő közt most is nagy a korkülönbség (jelen esetben 16 év), ezúttal nem a férfi, hanem a nő javára (bár Bullock ezt már a Nász-ajánlatban is eljátszotta Ryan Reynoldsszal).
Daniel Radcliffe továbbra is próbálja levetni magáról varázslótanoncos skatulyáját, s e célból merészebb szerepválasztásokkal kényezteti karrierjét (pl. Öld meg kedveseid, Szarvak, Az ember, aki mindent tudott, Talpig fegyverben). Ezúttal látható élvezettel gonoszkodik Abigail Fairfax tenyérbe mászó szerepében, s nem is először, hiszen a Szemfényvesztők 2-ben is egy hasonló karaktert alakított, sőt, már az őserdőben is otthon érezheti magát (Dzsungel, 2017).

Öröm tehát nézni ezeket a színészeket, ahogy együtt hülyéskednek egy szigorúan nem komolyan veendő filmben, s bár a forgatókönyv nem sok színvonalas poént ad a szájukba, ha ilyen ügynökök akarnak nekünk eladni valamit, megvesszük az utolsó kacatot is. No persze Az elveszett város korántsem kacat, csupán kalandfilmes mivoltában nem túl erős. A rejtélyek, a kutatás és a fordulatok érezhetően kevésbé érdekelte a Nee tesókat, sokkal inkább a karakterdinamikákra koncentráltak, s ebben nem is vallottak kudarcot, hiszen jól tudták, ha ilyen színészeket sikerült megnyerni egy nagyobb szabású projekthez (akik minden bizonnyal elvitték a kb. 75 millió dolláros büdzsé nagy részét), akkor belőlük kell kihozni a maximumot. Így persze nem lesz sokáig idézhető klasszikus Az elveszett városból, de mindenképpen egy eseményfilm és egy kellemes néznivaló, ami jó kedvet csihol majd a legcsüggedtebb zugokban is.