KULT

"Ilyen nőm még nekem sem volt!" – mondta Stohl András Király Viktornak a Sztárban sztárban

Az énekes olyan hacukát öltött, amilyet valószínűleg soha nem tudott volna elképzelni magán. De nem csak ő volt meglepő jelenség.


Ezen a héten is közös dallal indult a Sztárban Sztár, ami ezennel ötödik évadának hatodik adásához érkezett. A fellépők között elsőként Oláh Gergőből lett Billy Idol, és kisfilmjéből kiderült: nem vár el magától kevesebbet, mint azt, hogy valódi Billy Idol-koncert legyen a színpadon.

Egy kicsit talán jobbra is sikerült a bulika, mint az eredeti énekesé, egyedül a paróka volt az, ami már sokadszorra méltatlan egy remek előadóhoz a műsorban. Claudia szerint jó volt hangban, de a mimikát hiányolta, Stohl Andrásnak a „beteg erotika” hiányzott (mi más), Papp Szabi szerint az énekes kitekerte a mikrofon nyakát és egyébként ez valóban meg is történt. 38 pont lett a vége.

Videó: Oláh Gergő produkciója

Másodikként Janicsák Veca formálta meg Galambos Erzsit. Remek volt a maszk, rá sem lehetett ismerni. Stohl András az értékeléskor a gyengébbek kedvéért elárulta, hogy az operett nagyon nehéz műfaj, hiszen „énekelni kell tudni, táncolni is kell tudni, és mellette remek színésznek kell lenni”. Az új információk birtokában már mi is egészen másképp tudjuk majd értékelni a műsor egyes előadóit, sőt, talán még az operettet is megkedveljük. Claudiának nem jött át Galambos Erzsi hangja, Majka szerint a Pá, kis aranyom a magyar Billy Idol. Végül az ítészek 35 pontot dobtak össze Vecának.

Arash Boro Boro slágerét választotta Horváth Tamás, melynek élménye annyira valódi volt, hogy akár az eredeti előadó koncertjén is érezhette volna magát az ember.

„A második verze közepén volt egy fél mondat, amit nem értettem” - poénkodott Majka, majd hozzátette: „Én rájöttem, hogy nekem Arash volt tizennyolc évig Ózdon a szomszédom!”

Papp Szabi szerint túl volt ordítva, Claudiát egy hurghadai LL Junior haknira emlékeztette, Stohl András úgy látta, hogy egy idő után elfáradt az énekes. 34 pontot énekelt össze Horváth, nagyon kemény munkával. Ő ebben a műsorban valahogy mindig sokkal jobb, mint amilyen értékeléseket és pontszámokat kap.

Videó: Horváth Tamás produkciója

A folytatásban Berkes Olivér állt színpadra, Claudiánál ezzel már valószínűleg meg is volt a 10 pontja. Berkes Caramel egyik dalát énekelte, ami Majkának egy kicsit túl vagányra sikerült, Claudia pedig valamiért lemezt és Grammy díjat követelt az énekesnek. (What??) Olivér egyébként tök jó volt, de ez az indokolatlan ajnározás csak rosszat tesz neki, mert nem lesz szimpatikusabb tőle sajnos, és nincs is rá szüksége. A zsűri az énekesnek 38 pontot dobott össze.

Milyen jó, hogy nem vagyok zsűritag, így lehet kedvencem, akik között az egyik a trópusi papagájként felkonferált Király Viktor. A nyolcvanas évek egyik sztárját, Cindy Laupert formálta meg. Nem tudni, mi történhetett, mert Tilla ebben az adásban valamiért nem mondta el, hogy Viktorral ugyanabba a konditerembe járnak. Nagyon reméljük, hogy a közös program nem szakadt meg és a jövő héten újabb híreket kaphatunk róla. Legalább annyit, hogy néha taliznak-e még. Ne hagyj minket információk nélkül, Tilla! Ha van szíved, szelfiztek is.

Nagyon magas labda volt jól kinézni a kapott hacukában, de Viktor és Oláh Gergő is majdnem mindegy, mit csinál, az alázattól, amit az előadásaikhoz adnak, azoknak mindig lesz valami extra értéke. Lehetett arra számítani, hogy a zsűri kikezdi majd a külsejét, és nyilván így is lett.

Videó: Király Viktor produkciója

„Ilyen nőm még nekem sem volt!” – nyilatkozott önironikusan Stohl András, amiből kiderült: színes hajú, női ruhába bújt férfiak nem dobogtatják meg a szívét.

„Nem tudott úgy nő lenni, hogy a Stohl megkívánja. És ez nehéz…” – fordított Majka magyarról magyarra, ha valaki nem értette volna, hogy Stohl minden kétséget kizáróan a női nem nagy rajongója. A pontozás során 34 kredit adódott össze.

Kollányi Zsuzsi Sub Bass Monsterként rappelt, akire nagyon hasonlított, ám Majkának sokkal több energia kellett volna, szerinte vontatott volt a produkció. Habár korrekt, hogy szóban nem kivételezett vele, a 9 pontot így is megkapta vokálosa. A többi zsűritag sem volt elájulva, 33 lett a vége.

Pápai Joci Szikora Robi bőrébe bújt, és a próbán Szikora Róbert is megjelent, aki baráti tanácsokkal látta el az előadót.

„Van a hangszínemben egy fába szorult féreg hang, ezért teljesen érthetetlen az első 25 lemezemnek a szövege” – tréfálkozott Szikora.

Pápai Joci teljesen jó volt, de sajnos nem a zsűri szerint.

„Annyi köze van a katonasághoz, mint nekem az Edit Piaf-hoz” - mondta Majka, de Papp Szabi sem rajongott, szerinte parodisztikus volt. 33 pontot ért a fába szorulni ezúttal.

„30 fölött vagyok? Akkor nincs baj!” - kurjongatott Joci a színpadról lefelé menet.

Videó: Pápai Joci produkciója

Ekanem Bálint Elton John egyik dalát énekelte, kiválóan hozva az eredeti előadó hangszínét, és még a maszkja is nagyszerűen sikerült. A zsűri szerint elképesztő volt, egyöntetűen imádták a produkciót. Stohl András egyenesen így nyilatkozott: „Van itt pénz ebben a produkcióban, ha Elton Johnt is el tudjuk hozni!”

Még szép, hogy Ekanem Bálint maximum ponttal zárta az estét.

Az írott formában az a jó, hogy nincs végtelen reklám és időhúzás, a kedves olvasó azonnal megtudhatja, hogy vasárnap Kollányi Zsuzsi esett ki. A jövő héttől minden előadó két produkcióval készül.

Habár hétfő van, de fókuszáljunk a jó dolgokra: a péntek egyre közeledik, és a nyár sincs már olyan messze, mint az eggyel korábbi Sztárban Sztár műsorának idején. Ha még ez sem lenne elég, a holtankoljak.hu információi szerint szintén van okunk az örömre, hiszen minimális üzemanyagár-emelésre ugyan van esély a héten, ám a forint erősödése kioldhatja az emelést. A met.hu előrejelzése is féktelen boldogságra adhat okot: ma a legmagasabb nappali hőmérséklet 18 és 25 fok között valószínű.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Legnépszerűbb

Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Alain Delon
A francia színészlegenda 88 éves volt. 2019-es agyvérzése óta folyamatosan egészségügyi problémákkal küzdött.


Elhunyt Alain Delon francia színművész, írja a France24. A színész 88 éves volt.

2019-ben agyvérzést kapott, azóta mi is többször beszámoltunk egészségügyi problémáiról.

A színész „békésen halt meg Douchy-i otthonában, három gyermeke és családja által körülvéve” – írja az AFP Hírügynökség.

Alain Delon 1935. november 8-án született a Párizshoz közeli Sceaux-ban. Nehéz gyerekkora utána a francia haditengerészetnél szolgált. 1957-ben szerepelt először a filmvásznon, és előnyös külseje miatt szinte azonnal a rendezők kedvence lett. Pályafutása során összesen 107 filmben szerepelt, köztük olyan klasszikusokban, mint a Rocco és fivérei, a Napfogyatkozás, A fekete tulipán, A szamuráj vagy az Egy zsaru bőréért. 1998-ban a Két apának mennyi a fele? című alkotásban együtt szerepelt korának másik francia legendájával, a 2021-ben elhunyt Jean-Paul Belmondóval.

Élete nem volt botrányoktól mentes. Az 1960-as és 70-es években három testőre is rejtélyes módon halt meg: az esetekben máig nem tisztázott, hogy öngyilkosságok vagy gyilkosságok történtek, illetve ehhez mennyi köze lehetett magának Delonnak. A fegyverekkel nemrégiben is meggyűlt a baja: idén év elején mintegy hetvenkét lőfegyvert és több mint 3 ezer lőszert foglaltak le otthonában, amikre nem volt engedélye.

1984-ben az európai parlamenti választásokon nyíltan kiállt a francia szélsőjobboldali politikus, Jean-Marie Le Pen mellett, ami miatt sokan kritizálták, egy ideig tömegek bojkottálták a filmjeit is. 2013-ban ismét támogatásáról biztosította a Nemzeti Front radikális jobboldali pártot. Élete utolsó évtizedében számos alkalommal kritizálta a francia belpolitikát és a társadalmat.

Élete leghíresebb szerelme Romy Schneider volt, de gyakran reppentek fel pletykák állítólagos homoszexualitásával kapcsolatban. 2023 májusában meghalt a rá kísértetiesen hasonlító Ari Boulogne, aki Delon eltitkolt fiának vallotta magát, habár a színész sosem ismerte el az apaságot.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Pár óra alatt elkelt az összes jegy Azahriah koncertjére a Budapest Parkban
A három teltházas arénakoncert után ez nem túl nagy meglepetés. A jegyárakra viszont többen is panaszkodtak.


Azahriah szeptemberi koncertjére mindössze négy és fél óra alatt elfogyott az összes jegy a Budapest Parkban, írj a 24.hu.

Kedd délelőtt 10 órakor indult a jegyértékesítés Azahriah szeptember 5-i Budapest Parkos koncertjére, és alig négy és fél óra alatt az összes jegy elkelt.

A hatalmas érdeklődés miatt még délután is körülbelül nyolcezren várakoztak a virtuális sorban, hogy jegyhez jussanak, de délután kettő körül a Park honlapja már teltházas állapotot mutatott.

Sokan panaszkodtak a hosszú várakozási idő és a jegyárak miatt is.

A legolcsóbb, küzdőtéri jegyek 14 499 forintba kerültek, míg a drágább kategóriás belépők ára 22 990 forint volt.

A hatalmas érdeklődés nem volt meglepetés, hiszen Azahriah idén májusban három egymást követő napon is teltházas koncertet adott a Puskás Arénában.

Az eredetileg egyetlen koncertre hirdetett eseményre pillanatok alatt elfogytak a jegyek, ezért először még egy, majd

végül összesen három koncertet is tartott, amelyekre szintén gyorsan elfogytak a jegyek.

A Budapest Park telítettsége és a viszonylag közeli időpont miatt most nem valószínű, hogy hasonló ismétlésre kerülhet sor.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
„Igazi pesti csibész volt” – Demszky Gábor elárulta Garas Dezső titkát
Nosztalgikus bejegyzésben emlékezik az egykori főpolgármester Garasra. Hogyan kerül a kerékbilincs az asztalra?
Fischer Gábor - szmo.hu
2024. augusztus 15.



Garas Dezső, a Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színész, a Nemzet Színésze, és a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja, 2011. december 30-án, 77 éves korában hunyt el, hosszan tartó betegség után. Az ikonikus művész életútja és tehetsége előtt tisztelegve Demszky Gábor, Budapest egykori főpolgármestere, egy megható és humoros történetet osztott meg a közösségi oldalán, ami eddig nem került nyilvánosságra.

Demszky, aki húsz évig volt Budapest főpolgármestere, és 1998-ban díszpolgári címet adományozott Garas Dezsőnek, egy közös emlékét idézte fel a színészlegendával kapcsolatban. Egy régi fotó kíséretében elmesélte, hogyan játszotta ki Garas a parkolóőröket egy zseniális trükkel.

„Egyszer, valamikor 1998 körül, beállított Rajk Lacihoz, kezében egy kerékbilinccsel. ‘Tudod, ezt mindig felteszem a kocsira, amikor tilosban parkolok, a közterület-felügyelők így békén hagynak, mert azt gondolják, rólam már gondoskodott valamelyik haverjuk’” – írta bejegyzésében Demszky Gábor, hozzátéve: „Igazi pesti csibész volt és remek színész.”

Garas Dezső nemcsak a színpadon, de az életben is olyan karakter volt, akinek humora és leleményessége emlékezetes maradt mindazok számára, akik ismerték és szerették.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Brutális, látványos és izzasztóan izgalmas – Az Alien: Romulus a legjobb Alien-film 1997 óta
Ennyi arctámadót még biztosan nem láttunk! A Magyarországon forgatott újabb xenomorph-őrület a franchise legjobb darabjait idézi meg, és nem ismer kegyelmet.


Idén 45 éves az Alien-franchise, 1979 májusában mutatták be az USA-ban először A nyolcadik utas: a halált, azóta pedig sci-fi és a horror műfajainak leghíresebb keresztezéseként trónol a zsáner nagyjaiból álló lista csúcsán. Ridley Scott a mindössze második filmjével nagyon elkapott valamit anno, az idegentől való elemi rettegést (amely épp belőlünk, emberekből kel életre) hívta elő közönségéből, amely azóta is kíváncsian várja a filmtörténet talán legkultikusabb űrszörnyének újabb acsarkodásait.

Majd jöttek a folytatások… James Cameron az 1986-os A bolygó neve: Halállal mesterien ékelte a sci-fi és a horror közé az akciót is; véleményem szerint David Fincher sokak által lenézett (ő maga sem szereti) 1992-es A végső megoldás: halálja sem mondott csődöt, sőt; Jean-Pierre Jeunet 1997-es Feltámad a halálja pedig egészen abszurd irányba vitte a sztorit, és meglepően működött benne a humor is. Szóval odáig egészen pazar volt a franchise, ám a 20th Century Fox a kétezres években úgy döntött, összeereszti a xenomorph-okat a yautjákkal, avagy, ahogy a legtöbben ismerik: a Predatorokkal.

A 2004-es Alien vs. Predator: A Halál a Ragadozó ellen és még inkább annak 2007-es, egészen nézhetetlen folytatása sajnos eléggé leamortizálták kedvenc rémeink ázsióját.

Az eredeti alkotónak, Ridley Scottnak kellett tehát a kezébe vennie újra a gyeplőt (bár sokan Neill Blomkamp víziójának szavaztak volna bizalmat, aki figyelmen kívül hagyva a többi epizódot, direkt folytatást készített volna A bolygó neve: Halálhoz). Ő pedig megpróbált valami újat és teljesen mást kihozni az egészből. A Prometheus (2012) így egy filozofálgató eredetsztori lett, amit sokak gyomra nem vett be, és xenomorph-ot sem lehetett benne látni, mégis üdítő volt egy másik, jóval összetettebb szegmensből szemlélni ezt a világot. A 2017-es Alien: Covenantra azonban sajnos elfogyott az ötlettár, s így egy nem túl kreatív, többnyire lehangoló, kiszámítható, és csupán egyetlen ütős akciójelenetet (a fináléban) tartalmazó méretes csalódás lett az eredmény.

Innen kellett tehát újra felvenni a fonalat, Scott pedig ezúttal átpasszolta a direktori stafétát, méghozzá a Gonosz halott-remake (2013), a Vaksötét (2016) és az Ami nem öl meg (2018) író-rendezőjének, az uruguayi Fede Alvareznek, aki próbált elszakadni a Prometheus és a Covenant frissebb örökségétől, s inkább A nyolcadik utas: a halál és A bolygó neve: Halál atmoszféráját igyekezett rekonstruálni.

Sőt, ha jobban belegondolunk, az Alien: Romulusban egyfajta all star/best of Alien pörög, hiszen majd’ minden korábbi epizódból kapunk valami megidézést a sztori egyes elemeiben.

Az első két filmre szóló párhuzam azonban adott, hiszen ezúttal is egy izolált létesítményben vagyunk (egy űrállomáson), és mindössze hat szereplőnk van, akik szűk folyosókon rohangálnak. Ám nekik nem csupán egyetlen szörnnyel kell szembenézniük, facehuggerek és xenomorph-ok egész garmadája les rájuk (sőt, még valami más is…). A sztori időben is az első két film között játszódik, amikor is a Weyland-Yutani cég egyik sötét és barátságtalan bányászkolóniájából próbálna elmenekülni öt fiatal, valamint az egyikük, Rain (Cailee Spaeny) Andy nevű androidja (David Jonsson). Ehhez pedig azt fundálják ki, hogy megpróbálják a vállalat egy a bolygó felett sodrodó elhagyatott űrhajójából elcsenni a kriokapszulákat, amelyekben játszva átszundiznák azt a kilenc évet, amely célállomásuk, egy idilli bolygó eléréséhez szükséges. Az űrhajóról azonban kiderül, hogy egy űrállomás, ahol a cég emberei furcsa kísérleteket végeztek egy idegen életformán, amely természetesen az újabb emberi behatásnak köszönhetően ismét elaszabadul…

Szóval ezúttal is egy túlélősztorit kapunk, amelyben jóval kevesebb a filozofálgatás, ami pedig van, az maximum megint a szintetikus léthez kapcsolódik, ezúttal Andy révén, akivel Rain testvéri kapcsolatot épített ki, ám egy új program megváltoztatja a személyiségét.

Persze nem is ez a lényeg, Fede Alvarez inkább az alapvető ösztöneinket szerette volna stimulálni, így az akciókra, a látványra, a vérengzésre és leginkább a feszültségre helyezte a hangsúlyt.

Épp ezért az Alien: Romulus megállás nélkül pörög, újabb és újabb kilátástalan szitukba kergetve az egyre fogyatkozó szereplőket, akik egyébként nem sok meglepetéssel kecsegetetnek, gyorsan be lehet őket kategorizálni. Van itt szimpatikus főhősnő (a Tűzgyűrű: Lázadásból, az Easttowni rejtélyekből, a Priscillából és a Polgárháborúból ismert Cailee Spaeny pedig már van annyira rutinos, hogy simán elviszi a hátán a filmet, vagyis méltó utódja Sigourney Weavernek, akit nem egy jelenetben idéz meg természetesen), kiismerhetetlen android, szimpatikus jóképű alfahím (Archie Renaux), nem túl szimpatikus, nagypofájú, lázadó srác (Spike Fearn), egy fiús, kemény és laza pilótalány (Aileen Wu), valamint egy kedves és terhes naiva (Isabela Merced). Közülük Spaeny mellett természetesen a leghálásabb szerepet, vagyis a kissé értelmi fogyatékosra hangszerelt android Andyt alakító David Jonsson (Ipar, Rye Lane) tud igazán csillogni, a többieket Alvarez és írótársa, Rodo Sayagues már nem igazán kényeztették el emlékezetes karakterekkel.

A nézőket azonban kifejezetten elkényeztették a látványvilággal, ami több mint kézzelfogható. A tavaly tavasszal teljes egészében a budapesti Origo Filmstúdióban rögzített Alien: Romulusban ugyanis csodás díszletek és szemet gyönyörködtető praktikus effektek közepette zajlanak az öldöklések és a menekülések, a magyar szakemberek pedig az Oscar-díjas berendező, Sipos Zsuzsanna (Szárnyas fejvadász 2049, Dűne, Borderlands) vezetésével ismét fantasztikus munkát végeztek: a Romulus és Remus űrállomás valósággal életre kel, nekünk magyaroknak pedig csodás összemosolygás-indok, hogy az alkotók még az egyik mozgólépcsős metrólejáratot is felhasználták helyszínként egy pillanatra.

Az Alien: Romulus azonban nem mentes a hibáktól sem. Már az alapsztori is felvet néhány figyelmen kívül hagyott kérdést (pl. a cég miért hagyja, hogy egy ilyen fontos objektum elhagyatottan keringjen egy köpésre az egyik telepüktől?), a „best of”-jelleg miatt sok mindent újra átélhetünk, de igazán eredeti dolgot nem láthatunk, a legerősebb fan service-pillanatot feleslegesen túlhúzzák, a végső nagy extremitást pedig más formában, de végül is már láttuk korábban.

Szerencsére ezek megbocsátható bűnök, mivel Fede Alvarez nem akar túl sokat markolni, így amit vállal, azt tisztességgel véghez is viszi.

Egy feszültségtől csatakos, jó ötletekkel is megpakolt (a facehuggerek melletti osonás és az antigravitációs sav pl. csillagos ötöst érdemelnek), kiváló atmoszférával rendelkező, látványos akció-horrort tett le az asztalra, amely ugyan nem ér az idoljai (vagyis az első és második rész) nyomába, Ridley Scott újabb darabjait azonban így is leiskolázza. Érdemes lesz tehát újra némán sikítani az űrben.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk