Hűvösvölgyi Ildikó: Ha ennyi volt, akkor is azt mondom, érdemes volt erre a gyönyörű pályára menni
– Gobbi nagyon távol áll tőlem. Pedig ismertem, játszottunk együtt a Szabó családban, de sosem gondoltam volna rá, hogy eljátsszam. Hála istennek az igazgató asszonyomnak, Darvasi Ilonának eszébe jutottam. Nagyon jó kis előadás volt, Topolcsányi Laura írta. Bence Ilona volt benne Karády, Vásári Mónika Szeleczky Zita én pedig Gobbi Hilda.
Emlékszem, amikor felhívtak, nagyot nevettem, hogy ugyan már. Mi közöm nekem Gobbi Hildához?
De átküldték a darabot, és rögtön beleszerettem. Még a férjem, András is azt mondta, hogy ne vállaljam, biztosan bukás lesz. Na, mondom, azért is megcsinálom. Amikor a premierről jöttünk haza, azt mondja:
„Te, Neked mindig ilyeneket kéne játszanod!”
Árkosi Árpád rendezte, és egy kis gyöngyszem az életünkben.
Blaha Lujza már sokkal korábban a „horgomra akadt”, mert a rádió készített egy tizenhárom részes sorozatot a naplójából a 80-as évek végén. Volt egy kerettörténet: az idős Blaha Lujza, akit Tolnay Klári alakított, a naplóját idézi. Megelevenedik a fiatal önmaga, akit én játszottam, elénekeltem a dalait, és nyomon követtük az életét.
Én már akkor kijegyzeteltem a könyvből mindazt, ami engem is érdekelt, amit ugyanúgy gondolok én is, mint Blaha Lujza.
Telt-múlt az idő. A Covid kitörése előtt, március 11-én még megvolt a főpróbám, 12-én elrendelték a teljes zárlatot. Úgyhogy ez bennem maradt.
Október másodikán bemutattuk, és aztán megint bennem maradt, mert megint bezárt a színház. Sok közös pontunk van Blahával. Többek között, hogy vele mutatták be a Sári bírót, amit én is játszottam Sopronban, és ezért írtam a Sári bíró premierje köré a darabot.
A darab címe „A nemzet csalogánya”.



– Az évnek egy kis ékköve a „Teremts bennünk csendet” válogatás, ami egy imagyűjtemény. Hogy jött létre, miként került bele a Művésznő?
– A Gold Records ügyvezető igazgatója, Molnár Gábor, aki Caramelt, Margaret Islandet és mindenféle siker CD-ket ad ki, hívő emberként arra gondolt, hogy ebben a nehéz időszakban az embereknek imákra van szüksége. Mindenfelé kutakodott, és kiderült, hogy nincs összeszervezett, megszerkesztett imasorozat, amit színészek mondanak és nem amatőrök.
Az egyedülálló imaválogatásról az ötletgazdát, Molnár Gábort, a Gold Records vezetőjét kérdeztük:
- A Gold Records egy zeneipari cég. Minket is eléggé megvisel a válság. Próbálunk fennmaradni, működni.
A cégünk számára az egyik fontos láb a digitális tartalmak. Nemcsak a zenei tartalmakat figyeljük, hanem mindent, ami pörög a neten.
Döbbenetes volt látni, hogy amikor otthon maradtak az emberek, a lelket támogató, személyiségfejlesztő tartalmak látogatottsága a háromszorosára-négyszeresére nőtt.
Viszont azt is észrevettük, hogy a neten nem nagyon vannak imádságok rendszerezett formában, jó minőségben, színvonalas előadásban. Ezért elhatároztuk, hogy készítünk egy válogatást a három nagy egyház, a katolikus, református és evangélikus egyház imádságaiból.
Ősszel sikerült is megvalósítani. Felkértünk a három egyháztól egy-egy lelkészt, akik lektorálták az anyagot. Egy színházi embertől, Gerencsér Pétertől kértünk segítséget, hogy keressen olyan színészeket, előadóművészeket, akik maguk is hívők.
Összesen 11 színművészt kértünk fel:
Bajza Viktória, Bencze Ilona, Dunai Tamás, Galbenisz Tomasz, Gundel Takács Gábor, Hűvösvölgyi Ildikó, Kautzky Armand, Kiss Mari, Kökényessy Ági, Nagy Sándor és Németh Borbála tolmácsolásában hallhatjuk a szövegeket.
Készült egy cd verzió, amely körülbelül imát tartalmaz, és van egy bővített, online változat, majdnem 80 imádsággal. Elérhető YouTube-on, de az összes digitális platformon elérhető, Spotifyon, AppleMusicon, mindenhol.
A teljes bevételt jótékony célra ajánlottuk fel, az Ökumenikus Segélyszervezetnek.

A Madách Színház művészeti titkára, Gelencsér Péter szervezte össze az előadói koszorút, engem is ő kért meg.
Összesen 76 ima hangzik el. Vannak katolikusok, reformátusok és evangélikusok is.
Én például az Apostoli hitvallás mellett Cseri Kálmán imát is mondtam, ami azért fontos számomra, mert én az ő gyülekezetébe jártam fiatal lányként és asszonyként. Ott konfirmált a lányom, a nagyobbiknak ott volt az esküvője is.
Neki köszönhetem, hogy ma is hívő ember vagyok, és a mai napig fontos nekem a felfelé tekintés.
Különösen kedves számomra a válogatásból a házastársak imája, ami nagyon szép. Tényleg arról szól, amiért minden nap imádkoznunk kellene, és ha ismernék ezt az imát a fiatalok, talán nem mondanák az első rossz szóra azt a másiknak, hogy „Akkor váljunk el!”
A válogatás megvásárolható CD-n, de elérhető a YouTube-on is. Minden egyes kattintással és vásárlással az Ökumenikus Segélyszervezetet támogatja a közönség.
– Másképp közelített ehhez, mint más színészi feladatokhoz?
– Meg kell mondanom, hogy nagyon nehéz volt. El kellett dönteni, hogy úgy adjam elő, ahogy én mondanám, vagy én csak közvetítő vagyok, és nem adhatom át magamat az elkeseredésnek vagy a szenvedélynek, hanem tárgyilagosan, kicsit magamtól eltartva kell kezelni. Ha meghallgatják az olvasók, megtudják, hogy döntöttem.
Nem kaptunk segítséget, ránk bízták. Nem volt rendező. Kihoztak nekem egy szerkezetet, a hangmérnök kint ült a teraszunkon, én pedig bent a lakásban felmondtam.
– Nem is stúdióban?
– Nem. A többiek bementek a stúdióba, de én nem vállaltam. Igyekszem komolyan venni a járvány elleni védekezést. A férjemmel, Kisfaludy Andrással mindketten abban a korban vagyunk, amikor már van félni valónk.
Szeretnénk még unokákat, szeretnénk sok mindent adni, és örülni az életnek.